Spring naar bijdragen

Zondag 16 sept.


Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Lytse,

Dat is nu 't kenmerk van JGs. Ze leven al in de veronderstelling de eeuwigheid te hebben. Er is geen hemel waar ze naar toe gaan. Daar kunnen ze dus niet naar uitkijken. Ze geloven dat 't 'Verloren Paradijs' weer hersteld zal worden, zoals 't Gods aanvankelijke bedoeling was. Dat zal nĆ” Armageddon gebeuren. De overlevenden kunnen zich dan verheugen in eeuwig geluk op aarde. Ook hebben ze 't vooruitzicht op 't weerzien van hun gestorven geliefden.

Tsja, waar mensen in hun wanhoop al niet ontvank'lijk voor zijn...

'k begrijp 't zo goed! Je wilt 't zo graag geloven! Ook ik wilde m'n vader (gestorven in 1984) weer terugzien! 'k bedoel, dat beloofde God ons toch in zijn Woord de Bijbel?! God liegt toch niet?! 'k heb m'n leven toch niet voor niets vergooit door me helemaal naar zijn wil te schikken?!

En dan ben je ineens vijf-en-dertig. Auw...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Gunn: interessant. Als de mensen nu eerder overlijden dan het Armagedon. Waar blijven ze dan? Wachten ze dan ergens tot het zover is?

Ik weet er echt helemaal niets van.

@ Witte: lang geleden. Gaat het goed met je?

Voor alle mensen die al gaan afhaken: welterusten en slaap lekker.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lytse,

Als 't God goeddunkt wordt je in de 'Boekrol des Levens' opgetekend. Kortom, ze leven voort in Gods geest, en op de 'Bestemde Tijd' krijgen ze een opstanding.

''Verwondert ā€‹Uā€‹ hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen en te voorschijn zullen komen, zij die goede dingen hebben gedaan, tot een opstanding des levens, zij die verachtelijke dingen hebben beoefend, tot een opstanding des oordeels.'' Johannes 5:28, 29.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...