Spring naar bijdragen

19 september 2012


Teveel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hier hetzelfde Maura.

Ben 4+ jaar in de weer geweest met therapeuten, verslavingsartsen en coaches, en die konden me eigenlijk alleen maar vertellen wat ik zelf al wist, ik ben een alcoholist.

Dat het me niet hielp is hun schuld niet trouwens, die ene beroemde knop ging gewoon niet helemaal om bij me, lag dus bij mijzelf.

Ik had waarschijnlijk gewoon een hele beroerde dag nodig om er achter te komen dat ik me geestelijk en lichamelijk aan het slopen was(iets wat ik ook daarvoor al wist, maar nooit erg genoeg had meegemaakt)om die knop om te draaien.

Ik was trouwens al weken daarvoor een stopdag aan het plannen, maar iedere keer duwde ik dat voor me uit.

En, zo ineens, na die beroerde dag, waar ik echt dacht dat ik het loodje zou leggen, gestopt, en sinds die tijd niet meer weg te slaan hier.

Echt, het forum helpt enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse,

de cursus gaat jammer genoeg niet door wegens te weinig inschrijvingen. Volgende week ga ik dan maar naar een lezing van een neuropsychologe over communicatie met dementerenden, ik hoop dat zij me wat handvaten kan aanreiken.

Misschien is het inderdaad niet slecht om mee te gaan in de verhalen van mijn vader. Gisteren heb ik alleszins geprobeerd om hem gerust te stellen door te vertellen dat hij op pensioen is. Daar bleek hij toch in mee te gaan. Maar ooit zal die realiteit wegvallen, ben ik bang. 't Is misschien cru, maar als het zover komt, dan hoop ik dat hij het ook niet meer beseft, want de angst die hij momenteel heeft doordat hij merkt dat zijn geheugen niet meer werkt... dat vind ik het ergste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo menschen, ik log even in.

voel me een beetje depri vandaag.

gisteren een hele grote ruzie gehad met zoon, hij moet echt weg hier..het kan zo niet langer.

het is toch zeker geen hotel hier?

maarja, zucht...... vanavond uit eten met Nien..das wel even een leuk vooruitzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het moment dat je in de gaten krijgt dat er iets mis is in de boven kamer en hoort dat dat blijvend is en na verloop van tijd alleen maar erger wordt, dat gaan beseffen lijkt me een vreselijke gewaarwording.

Tja hoe ga je daar mee om.

Ik zou me denk ik erg onzeker en misschien wel eenzaam voelen.

Maar dat weet ik natuurlijk niet, kan er alleen maar naar gissen.

Me alleen maar verplaatsen in andermans leed, meeleven.

Ik denk wel dat ik bedroefd zou zijn en ook heel erg bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marcel fijn dat de knop om is.

Tijd om in actie te komen.

Problemen niet meer voor je uitschuiven.

Naar oplossingen zoeken.

Niet alle problemen zijn 123 op te lossen.

Leg ze naast je neer om er later nog eens op

terug te komen.

Doordat je toegeeft een alcoholist te zijn is de basis gelegd

voor je herstel proces.

Nederigheid heeft veel gedaantes, dit is een vorm ervan.

Ik wens je sterkte op je ingeslagen pad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spike ik vraag mezelf weleens af, wat kan er nog gebeuren waardoor ik eventueel zou ga drinken.

Maar in principe is drank geen optie meer.

Ik ben nuchter over bergen en door dalen gegaan en sinds ik niet meer drink altijd weer wegen gevonden te herstellen van wat voor emotionele aanslagen dan ook.

Mijn leven nog eens over gedaan maar nu nuchter, met alles erop en aan.

Aldrinkend is me dat nog nooit gelukt.

Ik zou me diep moeten schamen als ik weer voor de makkelijkste weg zou kiezen.

Na al die handvatten aangereikt te hebben gekregen om mijn problematiek niet in de pekel te zetten maar aan te pakken.

Er anders mee omgaan.

Aanvaarden in plaats van wrok en wraak gedachten te koesteren is wel een van de belangrijkste peilers geworden van mijn herstel.

Nee ik wil niet meer, liever de geestelijke pijn verdriet en vreugde dan de kortstondige verdoving van een middel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nog een beetje na te denken over de opmerking van Lytse: dat ik misschien meer problemen zie nu ik minder drink. Het zou best eens kunnen... Vroeger draaide mijn leven eerlijk gezegd voornamelijk rond drank: ervoor zorgen dat ik het in huis had, en het 's avonds opdrinken. Ik keek steeds uit naar de avond, overdag sliep ik of wachtte af. Zielig eigenlijk he? Misschien ook daardoor dat ik nu een beetje met een "gat" zit overdag. Ik ben klaarwakker omdat ik me gisteren niet lazarus gedronken heb, wat natuurlijk goed is, maar wat doe ik nu met die tijd? Wat een luxeprobleem he :$ Maar echt, ik moet oppassen, want verveling is een grote trigger bij mij.

Vorige maanden heb ik opgevuld met klussen, maar voor de klussen die ik nu nog zou willen doen (nieuwe vloeren, behang) heb ik geen budget. Da's ook zo stom he, als je werkt, heb je er de tijd niet voor, en als je de tijd hebt...

Genoeg gezeurd. 'k Ga een lekkere wandeling maken met de hond. 't Is goed weer, en dan kan ik mijn hoofd wat laten leegwaaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Laat ook hier weer eens van me horen. Omdat het me wat beter lijkt te gaan. Als het niet zo goed gaat heb ik juist helemaal geen zin in de Dagdraad :)

Ik ben nu twee weken bezig met de Tactive online behandeling. En ik krijg weer wat hoop dat het me gaat lukken helemaal te stoppen. Je leert er goed te zien naar de gedachtes die erin je opkomen voor je gaat drinken. En alles begint met een gedachte.

Ze kijken ook naar je hele leven zo een beetje. Het is wel prettig dingen op te schrijven die ik nog nooit iemand verteld he en daar nog een reactie op te krijgen ook.

Ik geloof dat het een goede behandeling is. Ik print alles uit zodat ik het, ook later allemaal nog eens over kan lezen. Ik doe heel serieus de opdrachten. Dat moet natuurlijk ook wel anders hoef je er niet eens aan te beginnen.

Wel weet ik dat ik ook de AA nodig heb. Maar dit is eens een heel andere manier van met je verslaving omgaan. Het vult elkaar goed aan.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan wel vertellen hoe het me vergaan is: ik heb van het afgelopen jaar 9 maanden niet gedronken. Daarna zijn dochter en ik naar Turkije (Alanya) op vakantie geweest. Daar - in vakantiestemming - toch af en toe een glaasje willen drinken. Maar toen ik na die vakantie thuis kwam ben ik volledig terug gevallen.

Ik wil niet drinken, dus sindsdien ben ik weer gaan meelezen op het forum. Er zijn heel veel nieuwe mensen. Toch geeft het opnieuw veel steun dat ik niet de enige ben die deze strijd levert.

Iedereen heel veel succes. Ik neem de eerste niet vandaag :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco! :heart:

Klopt hoor! Is een trigger voor me.

Wat voel ik me zwak! Het spookt door mijn hoofd.

Eigenlijk al vanaf het moment dat ik wist dat manlief weg zou gaan.

Zo zie je, ik heb nog een lange weg te gaan.

Omdat ik nogal afgelegen woon wil ik niet alleen blijven s'nachts.

Voorheen dronk ik mezelf compleet van de wereld.

Dat moet nu anders, er moet een manier zijn om hiermee om te gaan.

Het is de eerste keer sinds ik gestopt ben met drinken.

Rond 3 uur komt mijn dochter gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sja Made...ik vind dit een rot leeftijd hoor bah!

respectloos.. thuis komen wanneer hij wil ( hij heeft geen sleutels meer dus ik word wakker gemaakt en kan vervolgens niet meer slapen)

thuis eten als hij dat wilt zonder afmelden, en boos worden als z'n was niet is gedaan...ja daaaaaggg

ben je sloof niet!!

maarja, zal er wel doorheen moeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco,

Nee, opsluiten hoeft niet meer.

Drinken hoeft niet meer,

roken hoeft niet meer.

Maar help...wat is het soms moeilijk!!!!

Blijven ademen en doorgaan.

Sorry dat ik even zo met mezelf bezig ben. :$

Lenie,

Het is jouw huis, dus jouw regels gelden.

Daar ben ik altijd erg strak in geweest.

Natuurlijk niet zonder morren.

Maar de discussie ging ik niet meer aan.

Nu wonen ze al zolang op zichzelf,

dat ik het heerlijk vind als ze langskomen bij me! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...