Spring naar bijdragen

20 september 2012


Teveel

Aanbevolen berichten

Ik kon even niet reageren,

want dochter wilde op de pc.

Hannah,

Er zitten wel rolluiken voor,

maar dat werkt soms ook claustrofobisch...

Ach, nog 1 nachtje en dan is hij weer terug.

Nog steeds niet alles gelezen,

dat probeer ik straks nog te doen.

Ik duik even mijn bed terug in.

Kijken of ik wat slaap in kan halen.

Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 386
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Madelief, geweldig zeg! 7 maanden! Wat vliegt de tijd he en wat is je leven al in positieve zin verandert. Ik hoop jou te volgen en straks ook weer zo actief te zijn als jij bent.

En Miranda, ook geweldig! Ga zo door!!

Hier het gesprek net achter de rug. Het was een aardige man, was ook nog een staigiare bij. We gaan in gezinstherapie. MDFT heet het. Het houdt in dat mijn zoon 1 x per week een gesprek heeft, ik 1 x per week en samen nog een gesprek. Zeer intensief dus en het duurt ong. een half jaar. Ik krijg ondersteunig bij mijn problemen en bij de opvoeding en we zullen leren met elkaar te praten. Alle geheimen moeten boven tafel komen. Ik heb wel aangegeven dat ik zelf problemen heb, maar nog niet wat. Kwam niet ter sprake en dat zal volgende week tijdens de intake wel aan de orde komen. Bijkomstig "voordeel" is dat mijn zoon onder de 17 is, dus er zijn nog geen kosten aan verbonden. Ook niet voor mij. Dat is een opluchting, want de fin. middelen heb ik ook niet. Dat weerhield me er ook van om zelf hulp te zoeken. Misschien moest het zo wel op ons pad komen. Er is nu in ieder geval weer een stapje in de goede richting gezet en voor mij is het ook een stok achter de deur om van de drank af te blijven.

Wat zou ik dit nu graag willen delen met mijn ex, maar ja, die mogelijkheid is er niet. Dat voelt wel leeg. Maar ook dat red ik wel. Zolang de rust maar bewaard blijft, dat is nu heel belangrijk! Ik heb er een goed gevoel bij en denk dat dit het pad is wat we nu moeten bewandelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joy.

Wat een vooruitgang!

Nogal een goeie stok.

Ga ervoor, samen.

Ik denk dat je ex uiteindelijk zal zien

dat het goed is, waar je mee bezig bent.

Ik denk wel dat het van belang is om

jouw nuchterheid gescheiden te houden

van de problemen met je zoon en ex.

Jouw nuchterheid staat bovenaan.

Alleen dan kun je vooruitgang boeken.

De rust bewaren.Heel goed.

Heel belangrijk.

Grote stappen, Joy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

middag pieps..

druk druk druk..haha, even pauze nu.

gisteren lekker uit eten geweest met Nien, het was heerlijk!!!, en we zaten toch vol!!

net boodschappen gedaan dus ik duik zo de keuken in.. zurkool voor vandaag en hachee voor morgen maken

mjammie..

Madelief meis...jij toppert!!!:heart::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Gwen! Ik moet idd mijn nuchterheid gescheiden houden van de rest. Maar alles is zo verweven met elkaar, dus dat is best moeilijk. Waar ik wel voor wil waken is dat mijn probleem nog niet meer het probleem van mijn zoon wordt. Dat is natuurlijk ook een reden geweest van zijn blowgedrag. Ik moet er nu voor hem zijn, heb al geneog tijd in mezlf gestoken met dat gedrink en hij is nu het belangrijkste. Als het met hem beter gaat krijg ik ook meer rust. Misschien is dat ook wel een beetje wat je bedoeld?

Dus wat bij mij hoort, blijft bij mij. En samen pakken we de rest aan. Zo zie ik het op dit moment eigenlijk. Ikmhad deze stap een week geleden niet kunnen dromen! Het voelt goed om steeds meer uit dat isolement te kruipen. Het spijt me wel dat ik dat in januari al niet heb gedaan. Maar misschien moet je naar zo'n proces toegroeien? Ik ontdek nu dingen die ik in januari nog niet kon zien. De mist trekt steeds meer op zeg maar!

Hoe gaat het met jou vandaag dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joy,

Fijn dat jullie hulp gaan krijgen

en als alle geheimen boven tafel mkoeten komen dan is dat maar zo

als het in het belang van jouw zoon en jullie relatie is

dan is het werken aan beter hè!

Jammer dat je dit niet met je ex kunt delen

is hier een reden voor dat dit niet kan?

is hij niet begaan met de toekomst van zijn zoon?

overigens niet antwoorden als je dat natuurlijk niet wilt!!

ik merk dat het contact met mijn ex rondom zoon erg belangrijk is

vooral het 1 lijn trekken zodat hij daar geen mis/gebruik van kan maken

want als er een klein gaatje in het net is zit meneertje toch te vissen

maar hoort denk ik ook wel bij de leeftijd van 16

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: JoyIk moet er nu voor hem zijn, heb al geneog tijd in mezlf gestoken met dat gedrink en hij is nu het belangrijkste. Als het met hem beter gaat krijg ik ook meer rust.
quote>


Dan lijkt me de keus van zal ik wel of niet een glas pakken in deze niet moeilijk Joy
niet drinken voor jou dus!!
Want is het niet zo dat als het met jou goed gaat hij ook meer rust krijgt?
Wisselwerking van beide denk ik ;)
Een hele goeie stok om vandaag het eerste glas niet te nemen zou ik zeggen :present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, helemaal waar Shahire! De wisselwerking! Ik merk al wel dat de sfeer in huis ontspannerder wordt, er is meer lucht zeg maar. En mijn zoon is ook een lieverd. Doet boodschappen voor me als die weet dat ik het moeilijk heb (trek). En ook al ligt dat dus nu nog wel op zijn schouder, die verantwoordelijkheid dan op zich nemen, dat zal straks ook anders zijn.

Met mijn ex bedoelde ik mijn relatie die sinds een maand over is. Hij wil niks meer met me te maken hebben.

Mijn zoon en ik leven al 17 jaar met zijn twee. Zijn vader is wel in beeld, het is een hele goede en zorgzame vader. Helaas hebben wij samen heel lang niet door een deur gekund en wat jij zegt over dat je op 1 lijn moet zitten, daar ben ik het helemaal mee ens. Een puber weet feilloos hoe hij daarmee kan spelen/ gebruik van kan maken. Immers, ze zijn continue hun grenzen aan het verleggen. Gelukkig zijn vader en ik sinds kort op het punt aan beland dat we wel 1 lijn trekken en hij ziet nu ook in dat de schuld niet alleen bij mij ligt. Voorheen lag het nl allemaal aan mij. Nu belt hij me zelfs om te vragen hoe het met mij gaat en ook ik er een beetje uitkom. Niet dat we diepgaande gesprekken heebben hoor, maar de balangstelling is fijn. Het gevoel niet alleen te staan in de opvoeding nog beter!

Kan jij goed met je zoon praten? Je vertelde laats dat je je zoon over jou ervaring had verteld toch? Ik heb dat ter harte genomen en heb hetzelfde bij mijn zoon gedaan. Dat was heel bijzonder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<<Quote

Jouw nuchterheid staat bovenaan.

Alleen dan kun je vooruitgang boeken.

De rust bewaren. Heel goed.

Heel belangrijk.

Unqoute>>

Gwen, grazie voor deze mooie zinnen!

Dit kan mijn mantra worden voorlopig - dan wel in de mijn en ik-vorm.

Op voorhand sowieso maar zeker als ik in de verleiding mocht komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joy,

fijn dat het contact met je ex nu beter gaat

voor je zoon heel erg belangrijk denk ik

en voor jou omdat je je nu niet 'alleen' voelt staan

als het om je zoon gaat zou ik hem zeker zoveel mogelijk betrekken als het mogelijk is

zelf merk ik dat het mijn zoon nu ten goede komt

is in het begin ook wel anders geweest

maar blijf goed onderscheid maken tussen wat jullie hebben/hadden en als het om jullie zoon gaat

zijn namelijk in mijn ogen 2 hele andere dingen

mijn ex vergat dat in het begin nog al eens

heb hem ook altijd de mails afzonderlijk gestuurd zodat hij er duidelijk onderscheid in kon zien

het ging of over onze kinderen of over iets tussen ons man/vrouw

Ik kan nu wel beter praten met mijn zoon Joy

nu ik niet meer drink

en ja, het is best bijzonder als je uit eigen ervaring moet vertellen hoe moeilijk stoppen is

hij voelt zich op zijn manier daardoor ook weer gesteund

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, heb er zeker wat aan! En idd, simpel! Ik zou tegen iedereen nu wel willen zeggen, pak de hulp die je kan krijgen! Je hoeft het niet alleen te doen! Maar ik weet ook dat er tijd voor nodig is om tot dat punt te geraken. Hoef alleen maar naar mezelf te kijken ;) dus idd, makkelijk is het niet, maar wat is het eigenlijk simpel. Wij maken ons veel te fruk over wat de vuitenwereld wel niet denkt. Als je die weer meer durft te omarmen zal die zich voor je openbaren. Ik geloof, wat Gwen zegt, dingen komen op je pad als het zo moet zijn.

Maar wat heerlijk dat je nu zo goed met jou zoon kan praten. Dat dat in alle openheid is en van mens tot mens. Knap dat je dat bereikt hebt. Je zal een zware tijd achter de rug hebben gehad! (niet dat we dat niet wisten, je begrijpt het wel). Fijn hier te lezen dat er meer moeders met dezelfde problemen kampen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...