Spring naar bijdragen

zaterdag 22 september


Diesel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Joy, nee, heb niemand waar ik naartoe kan en wil eigenlijk ook niet dat mensen het weten (de ruzie, feit dat hij weer dronken is)... Ben moe, leeg, heb hoofdpijn... Bah, zal wel weer een rot nacht worden... En ook het gesprek morgen zal weer nergens op uit komen. Op dat vlak begrijpen wij elkaar gewoon niet... Hij wil vrijdags en zaterdags drinken en that's it... Einde discussie... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: LittleLady
Drank maakt meer kapot dan je lief is...
Zou willen dat hij dat eens inzag... :(quote>


Lady.. welkom hier.
Eergisteren nog aardig ingenomen geloof ik he?
Gisteren dan geen drank.
Wel al langer aan het denken dat het toch minder zou moeten.
Bij jou is de knop om sinds gisteren.
Bij jouw partner (nog) niet.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar je zult het zelf moeten doen.
Niet spiegelen aan je partner.
Niet gaan vragen wanneer het bij hem gaat gebeuren.
Eerst met jezelf in het reine komen.
En dat is geen kwestie van 'vandaag beslissen en morgen een ander mens zijn'.

Hoe moeilijk het ook is, niet nu jouw vinger naar je partner uitsteken en zeggen dat hij toch echt anders moet gaan denken/leven...
Eerst met jezelf op één lijn komen.
En daar een modus in vinden.
'Voorleven' dus eigenlijk.

En ja... om op jouw vraag te antwoorden: mijn partner drinkt.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de ene kant begrijp ik jullie, maar aan de andere kant is het wel zo dat ik vrijwel iedere vrijdag en zaterdag avond alleen thuis zit. Heb niet veel vriendinnen en degene die ik heb, hebben een gezinnetje. Makkelijk even afspreken is er niet echt bij.

En eerlijk gezegd vind ik dat als je een relatie hebt, je toch ook dingen samen moet doen. Begrijp me niet verkeerd. Ik hoef niet iedere minuut van de dag bij mijn vriend te zijn, absoluut niet, maar weekenden vind ik toch wel een beetje 'partner-tijd' als je begrijpt wat ik bedoel... Daarom zou ik graag een middenweg willen vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je het nu over hoe jullie gewoon de tijd samen zouden moeten indelen voor jouw gevoel Lady of heb je het over het drinkgedrag van jouw vriend?

Want ook als hij niet zou drinken zou het zo kunnen zijn dat hij op vrijdag en zaterdag naar de voetbal/tennis/biljart/klaverjas/schaakclub of noem maar op zou gaan.

Ik heb het gevoel dat er meer speelt dan alleen het drinken van jullie allebei, klopt dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@LL, vind ik idd helemaal niet gek dat je daarvan baalt! En ook niet dat je samen tijd door wil brengen met leuke dingen. Helaas, van iemand die zelf teveel drinkt zal je weinig steun krijgen. Het is een ander verhaal denk ik als je partner het bij een glaasje kan houden en evt. laat staan om jou te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Eerst maar even melden dat ik een hele gezellige middag heb gehad met mijn maatje Druppeltje. Het was voor het eerst dat wij elkaar zagen, maar we hadden elkaar al wel telefonisch gesproken. Het rare is dat we vroeger vlak bij elkaar gewoond hebben, maar we kenden elkaar niet. Ze heeft een schat van een hondje; Bollie je zou direct verliefd op die kleine zijn en Puck ook!

Wat is het toch anders als je elkaar recht in de ogen kunt kijken als je elkaar spreekt!

Voor herhaling vatbaar!

Nu eerst bijlezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LittleLady, mag ik daar de eerste zijn die daarop antwoord?

Zo werkt het dus helaas niet, je kan een ander niet dwingen om zich aan jou aan te passen, als hij niet klaar is voor die stap dan kun je hem dat ook niet aan zijn verstand prutsen.

Als je echt wil stoppen en ook met hem verder door het leven wil zul je je helaas moeten schikken in zoals het nu gaat en zoals Yvonne al zei, nu focussen op jezelf.

Ik spreek uit ervaring, maar dan van de andere kant, ik was degene die niet kon stoppen toen dat wel ge-eist werd.

Doordat zij van mij verwachte dat ik zou stoppen, en ik de knop niet kon omdraaien is het fout gelopen.

Met alle gevolgen van dien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil mijn vriend daar niet in meekrijgen. Ik had het alleen prettig gevonden als hij had begrepen dat ik vandaag niet mee ben gaan drinken met hem en dat mij dat best veel moeite kost. En dat het toch niet echt leuk is dat hij dan dronken thuis komt. Begrip, dat is het enige wat ik vraag.

Ik bedoel het niet gemeen, maar volgens mij begrijp je me echt volledig verkeerd... Hoeveel verslaafden ken jij die zonder hulp van hun verslaving afgekomen zijn? Iedereen heeft toch een beetje steun, hulp, begrip nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer nu niet aan hem te denken LL

Hij is er duidelijk niet aan toe, ook niet om er bij stil te staan dat als hij dronken thuiskomt hij jou daarmee veel pijn doet.

En ik wil hem ECHT niet beschermen, maar dat is dus precies wat drank doet bij mensen, de rem weghalen, het maar een ding belangrijk vinden, dronken worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@LL, idd, je kan het niet alleen. Daarom heb je ons. Maar in jou situatie moet je denk ik, hoe hard ook, het wel alleen doen. Ik begrijp alles wat je zegt en verlangt, maar je vriend zal dat (nog) niet zo zien. Wie weet verandert dat, of het blijft zoals het is. Je geeft aan datnjullie er niet over kunnen praten. Is toch erg belangrijk in een relatie. Ga heel goed na bij jezelf of je dit bestaan met hem voor de rest van je leven wil en of je hem kan accepteren zoals hij nu is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...