Spring naar bijdragen

Hallo

visjes

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ,ik ben hier nieuw ,ben sinds 21 mei begonnen met de internet begeleiding en op advies van de begeleidster zit ik nu ook op het forum ,ben sinds gisteren gestopt met drinken ,wilde eerst minderen maar dat lukt me niet ,dus nu maar harde maatregelen ,tot 25 augustus heb ik me voorgenomen om niet te drinken ,ik hoop dat het me lukt .ik drink alleen s'avonds en dan alleen ,als iedereen in bed ligt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Visjes, welkom :present:

Ik hoop dat je veel baat hebt bij de internetbehandeling

ik heb het zelf ook gedaan en is me prima bevallen

het klinkt misschien raar

maar stoppen is denk ik makkelijker dan minderen

bij stoppen hoef je niet na te denken hoeveel je zal nemen,

bij minderen ben je denk ik continu bezig met de drank

hoewel de eerste dagen natuurlijk moeilijk zullen zijn

maar dan kun je veel op het forum komen en steun zoeken

wat mij hielp was om de vaste gewoontes te vervangen voor iets anders

dus geen fles meer open bij het koken

maar een potje thee erbij

ook bezig blijven en zijn op de moeilijke 'trek' momenten heeft mij geholpen

mijn keukenkastjes waren nog nooit zo schoon :D

de meeste mensen vind je in de 'huiskamer' onder 'ditjes en datjes' bij de dag van vandaag

misschien was je dat al opgevallen

ik wens je veel succes bij je internetbehandeling

en je strijd tegen de alcohol

Groet Sha :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visjes, welkom.

Je zult hier op het forum zien dat je niet

alleen staat!

Ik heb ondervonden dat dit forum me

helpt nuchter te blijven.

Daar ben ik heel dankbaar voor.

Goed dat je de internet-begeleiding en dit forum

gevonden hebt.

Op 25 Augustus hangen we slingers voor je op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Visjes welkom.

Er valt veel te halen hier op het forum.

Schrijf mee zou ik zeggen en kijk regelmatig in de spiegel van lotgenoten.

Het forum, lotgenoten, verleden en toekomst.

Ik schrijf weliswaar niet veel meer maar hier te schrijven heeft me geholpen mijn angsten opzij te zetten en anders leren omgaan met mensen in het algemeen.

Een nieuwe frisse kijk op het leven, wel zonder drank.

Ik wens je sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de leuke en steunende reactie ,gelukkig ben ik niet de enigste met dit probleem. mooi dat ik er met jullie over kan praten ,morgenavond krijgen we visite en dan wordt het voor me moeilijk om niets te drinken , idereen drinkt dan wat,een hele uitdaging voor mij ,wie heeft er tips om me er doorheen te helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Visjes,

Er zijn een heleboel mogelijke redenen om niet te drinken. Ik heb gezegd (en dat is ook zo) dat ik medicijnen heb waarbij ik niet mag drinken. Dat ik tevoren dan tóch dronk, zeg ik er niet bij. Bij onze laatste visite zei iemand tegen me dat ik dan toch die oude medicijnen kon nemen, want dan kon ik lekker zuipen!

Er zijn mensen die zeggen dat ze aan de lijn willen doen, of dat ze morgen een drukke dag hebben, dus graag fit willen zijn.

Ik heb ook wel gezegd dat dat drankgebruik de neiging heeft om toe te nemen, dus dat ik een poosje rustig aan wilde doen. Je kunt zeggen dat je vanavond niet zoveel trek hebt in drank, of dat je eerst aan het fris gaat. Als je ergens anders bent kan je natuurlijk zeggen dat je de Bob bent, maar dat is lastig als het in je eigen huis is.;)

Tegen goede vrienden kan je ook echt zeggen wat er aan de hand is, maar dat is jouw keuze.

Zorg in ieder geval dat je voldoende gegeten hebt en gezonde dingen gedronken, dat vermindert de trek.

Je spreekt over "we ". Als je getrouwd bent, weet je man van je alcoholprobleem en hoe is zijn houding er tegenover?

We hebben ook dagelijks een dagpact. De personen die eraan meedoen beloven die dag niet te drinken en vertellen 's avonds hoe het gegaan is. Ik doe daar altijd aan mee, want alleen al de gedachte dat ik 's avonds moet zeggen dat ik gedronken heb.... dat is mijn eer te na!

Ik wens je veel succes en ik zou het fijn vinden als je laat weten hoe het gegaan is. Ik zal voor je duimen!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond Visjes

Ook van mijn kant een hartelijk welkom.

Fijn dat je de weg naar het forum hebt gevonden,

mij hielp en helpt het enorm.

Tips om je er doorheen te helpen...

Wat ik je vanuit mijn ervaring mee kan geven en wat ik

op moeilijke momenten mezelf voorhoud:

- Ik wil niet drinken dus ik drink niet

- Ik bedenk me welk puur vergif alcohol is

- Hoe het mijn lijf en geest kapot maakt

- Dat ik nooit en te nimmer als Korsakov patient wil eindigen

- Hoe ik gevangen was in alcohol en dat nooit meer wil

- Dat die vrijheid zo fijn is

- Dat elke ochtend een cadeau is om nuchter op te staan

- Eet goed, ook op de avond zelf een lekkere snack, een volle maag vermindert de trek

Dat helpt mij door moeilijke momenten heen. En trekmomenten verdwijnen, echt waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Visjes.

Ben benieuwd hoe je bezoek afgelopen is. Hoe je het gedaan hebt. Is het niet helemaal of helemaal niet gelukt? Geef de moed niet op. Gewoon weer opstaan, je kleren afslaan en weer verdergaan.

Maar waar heb ik het over? Misschien is het je wel gelukt! Ik hoop het

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Visjes: ook van mij een hartelijk welkom.

@ Hanneke: ik denk dat je een beetje voorbarig bent.

@ Lytze: Ongetwijfeld bedoel je het goed, maar ik wil toch ernstig bezwaar maken tegen je posting.

Je haalt allerlei excuses, of "leugentjes om bestwil" aan waarin men hooguit verstrikt kan raken. Echter, men is aan niets of niemand verantwoording schuldig waarom men géén alcohol wil.

Mochten er toch vragen komen dekken antwoorden als: "Ik blijf (vandaag/vanavond) liever nuchter" en bij doorvragen "daar voel ik me tegenwoordig beter bij", volledig de lading.

Niks smoesjes, niks leugentjes. Daar komt (je geeft het zelf al aan) enkel gezeik van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Visjes ook namens mij.

Zullen we samen aftellen naar 25 augustus ? :D

En wat tips betreft ben ik het wel met Dylan eens, maar ook een beetje met Lytse.

Hoe dan ??

Nou sommige mensen mogen best weten dat je vind dat je een probleem hebt, dus wees open en eerlijk.

Andere gaat het geen moer aan, je drinkt even niet, klaar. Je bent niemand verantwoording verschuldigd.

En je hebt er mensen bij zitten die zich toch al verheven voelen, die gaan dan met je in discussie, dat wil je niet, tegen die mensen zou ik lekker een stomme smoes ophangen. Maar wel 1 die zo bizar is dat ze er zo over na moeten denken dat je de rest van de avond geen last meer van ze hebt :D

Uhhh..... je kan niet drinken want dat steekt je lintworm de kop weer op ofzo, verzin iets :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo steunbeertje ,ik zou het fijn vinden als je mijn maatje wilt zijn ,gisteravond is het me wel even gelukt om niets te drinken ,ondanks de visite ,wel werdt de vraag gesteld wil je geen wijntje? , als antwoordt : nee ,heb vorige week zoveel gehad doe het even zonder ,klaar. voel me goed geen zeer hoofd,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...