Spring naar bijdragen

Vrijdag 12 oktober 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 286
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

het gekke is dat ik aan de ene kant daar zit van 'zie je wel ik kan het wel onder controle houden' terwijl ik dan letterlijk mijn slokken tel en in de gaten houd hoe snel anderen drinken.

aan de andere kant ben ik er steeds mee bezig waar diegene blijft die de drankjes inschenkt en of ik een mogelijkheid heb om sneller bij te tappen (wat dus niet lukte haha) omdat ik kennelijk bang ben ook maar 1 druppel mis te lopen

dilemma, dilemma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sas, mijn nieuwe hobby is poetsen geworden. Mijn huis is nog nooit zo schoon geweest. En ik ben nog nooit zo bij geweest met de was. :P

Ik rookte voorheen heel erg veel en ik wil niet zeggen dat ik nu opeens amper rook, maar wel stukken minder, omdat ik het zonder bier of cola light helemaal niet meer lekker vind om te roken.

Het is goed dat er niets in huis is. Het is dus voor jou wel een valkuil. En dus is het wel oppassen met deze momenten.

Meestal vroeg mijn vader of ik cola of bier wilde. Dan vertelde ik netjes dat ik cola wilde. Maar ik moest met mijn cola net zo hard drinken, als hij in zijn bier. En na twee had ik het met cola wel gehad. En dan begon ie:"Biertje? Echt geen biertje? Ach, drink even één mee". En dan ging ik voor de bijl om vervolgens snel naar de zondagswinkel te rijden voor nog meer drank. Nu hij weet waar mijn probleem ligt, heeft hij het me én zondag niet aangeboden en toen ik mijn twee blikken cola leeg had, begon hij spontaan koffie te zetten. Moraal van het verhaal, misschien is het handig om toch iemand in vertrouwen te nemen, zodat je niet zo snel in verleiding wordt gebracht bij anderen? Want jouw gedachten was, volgens mij, wel goed. Want je bent naast iemand gaan zitten, waarvan je dacht dat je cola mee kon drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sas je controle is één grote strijd

en uiteindelijk vecht je tegen jezelf

via de drank.

Er wordt hier vaak geschreven dat je meer kans hebt om gematigd te leren

drinken als je een periode van zeg 3 maanden zou kiezen om eens helemaal niets te drinken.

Dan heb je heel veel werk vericht, inzichten gekregen en veel minder gestreden,

want 0 is vele malen duidelijker, en dus ook makkelijker meestal, dan zeg, 2 of 3.

We kunnen alles, we kunnen niks, en weinig kunnen we veel moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt grappig, maar heb de wasmachine nu ook weer aangezet. net of mezelf aan het werk houden helpt. kan je wel vertellen dat het op dit moment moeilijk is, zat er een nachtslijter om de hoek dan was ik er nu heen gegaan.

ik wil aan de ene kant zonder drank of in ieder geval een stuk minder maar om op vrijdagavond tegen half elf nog nuchter te zijn is eigenlijk ook wel moeilijk......

het is dat er geen drank in huis is.....maar anders....

kortom nog maar een kopje thee gezet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai jane

dat lijkt me nu juist ook ontzettend moeilijk. iemand naast mijn man in vertrouwen nemen. Ik verkeer in een sociaal netwerk waar alcoholgebruik eigenlijk heel normaal is, en het gek zou zijn als ik niet zou drinken (ze zouden gelijk denken dat ik zwanger was)

Ik heb wel eens gedacht dat ik als ik totaal wil stoppen met drinken ik hun niet meer zou moeten zien etc.. en niet meer aan activiteiten van de groep moet deelnemen.

maarja dan houd ik toch ook niemand meer in mijn omgeving over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Madeleine
Bezigheidstherapie. :D

Ik ben trouwens ook wel heel erg blij dat er geen 24u winkel in de buurt is. Toch leuk, zo'n dorp. :)quote>


tja dat kan je wel zeggen, ben op dit moment ook wel blij dat ik niet in de stad woon (hoewel, daar hoor je wel weer mijn twijfel haha)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kirky
Originally posted by: sas36
het gekke is dat ik aan de ene kant daar zit van 'zie je wel ik kan het wel onder controle houden' terwijl ik dan letterlijk mijn slokken tel en in de gaten houd hoe snel anderen drinken.
aan de andere kant ben ik er steeds mee bezig waar diegene blijft die de drankjes inschenkt en of ik een mogelijkheid heb om sneller bij te tappen (wat dus niet lukte haha) omdat ik kennelijk bang ben ook maar 1 druppel mis te lopen

dilemma, dilemmaquote>



Als je op zo,n manier gecontroleerd drinkt is er weinig sprake van sociaal kunnen drinken, dit hou je misschien 2 of 3 keer vol en dan gaat het geheid mis.
Dat is wat ik denk.quote>


bedankt voor je reactie Kirky,

Dat is dus precies mijn dilemma. het lijkt nu even of ik het onder controle houd/hield terwijl ik weet dat als er bij thuiskomst drank was geweest ik nu niet hier aan het typen was met een kopje thee maar ik nu een fles wijn aan het leeg drinken was.

en dat is nu net de moeilijkheid......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Madeleine
Ik ga het mezelf heel erg gevaarlijk maken. Ik zit er aan te denken om mijn gezicht even te laten zien in de kroeg. Mijn beste vriend gaat. Dus ja... En ik mag op 2e gesprek komen, dus... Mag best wat vieren met een redbull. Want daar heb ik ook ontzettend veel zin in, haha.quote>


sterkte maar ook veel plezier, houd het bij de Red Bull !!!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kirky
Wat is dan het dilemma, blijkbaar ben jij, net als velen hier, niet in staat om sociaal te drinken. accepteer dat als een feit en maak dan een andere keuze.

En hoe lastig ook, wees daar eerlijk over naar je omgeving toe, dat je eigenlijk geen echte controle hebt en dat je liever eigenlijk geen alcohol drinkt.
Anders wordt het echt een gevecht die je waarschijnlijk telkens weer gaat verliezen.quote>


Je hebt wellicht gelijk maar toch ben ik zover nog niet. waarom weet ik ook niet en ik ben daar ook wel erg verdrietig om : "waarom kan ik geen definitieve keuzen maken", "waarom ben ik enorm bezig met wat andere mensen van mij vinden"

Ik weet dat je het niet zo maar zegt maar ik kan het nog niet zo zeggen dat ik helemaal stop en op het moment dat ik dat typ/zeg wordt ik er ook erg verdrietig van maarja, dan zul jij zeggen maak de goede keus en dat verdriet heb je niet meer.......
maar dat kan ik gewoon niet.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Truitje, welterusten. En goed dat je de draad weer hebt opgepakt! :)

Volgens mij kom ik over alsof ik al tien jaar droog sta. Terwijl het nog niet eens tien dagen zijn. Sorry, soms komt mijn betweterigheid aardig boven drijven. Nuchter iets minder erg dan dronken. Dus dat is mijn geluk nog. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kirky
Wel grappig en veelzeggend , eerst sterkte wensen en daarna veel plezier als iemand naar een kroeg gaat.;)

zo zit dat bij de meeste van ons.quote>


jammer dat je het zo opvat, ik ga niet over iemand zijn keuzes en als iemand naar de kroeg wil om red bull te drinken of wat dan ook terwijl ik die nog niet genoeg ken en wellicht iemand is die minder wil drinken of wat dan ook, dan wil ik niet alleen waarschuwen maar inderdaad ook plezier wensen want ook zonder drank kan een kroeg leuk zijn.
nooit Bob geweest? sorry maar ik vind je reacties een beetje negatief

je helpt mij er in ieder geval niet mee op deze manier
alles is een proces en ook dit en kennelijk doe jij dat al 4 jaar fantastisch.....shapoo !!!!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit wordt toch wel een nieuwe ervaring na jaren. Ik ga pas om 01.00u naar de kroeg en dat nuchter. En het is de bedoeling nuchter te blijven.

Heb zojuist de vriend gebeld met de mededeling dat ze voor mij geen bier moeten bestellen. Dat water in een wijnglas ook goed is. Verder geen uitleg gegeven. Want ik was even vergeten dat ik zo'n beetje iedereen in mijn vriendenkring wel heb ingelicht, maar hem ben vergeten. :o Dat komt nog wel een keer. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Madeleine
Dit wordt toch wel een nieuwe ervaring na jaren. Ik ga pas om 01.00u naar de kroeg en dat nuchter. En het is de bedoeling nuchter te blijven.

Heb zojuist de vriend gebeld met de mededeling dat ze voor mij geen bier moeten bestellen. Dat water in een wijnglas ook goed is. Verder geen uitleg gegeven. Want ik was even vergeten dat ik zo'n beetje iedereen in mijn vriendenkring wel heb ingelicht, maar hem ben vergeten. :o Dat komt nog wel een keer. :)quote>


zou het dan op weg naar nog wel even tegen hem zeggen, en dat hij ook beseft dat dat water in je glas echt geen grapje is (bij mij zouden mensen dat namelijk niet geloven die niet ingelicht zijn)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: sas36
Originally posted by: Madeleine
Dit wordt toch wel een nieuwe ervaring na jaren. Ik ga pas om 01.00u naar de kroeg en dat nuchter. En het is de bedoeling nuchter te blijven.

Heb zojuist de vriend gebeld met de mededeling dat ze voor mij geen bier moeten bestellen. Dat water in een wijnglas ook goed is. Verder geen uitleg gegeven. Want ik was even vergeten dat ik zo'n beetje iedereen in mijn vriendenkring wel heb ingelicht, maar hem ben vergeten. :o Dat komt nog wel een keer. :)quote>


zou het dan op weg naar nog wel even tegen hem zeggen, en dat hij ook beseft dat dat water in je glas echt geen grapje is (bij mij zouden mensen dat namelijk niet geloven die niet ingelicht zijn)quote>


Dat komt wel goed. Hij kan mijn glas er ook nog wel bij op, als hij het toch besteld.

Ik ben zichtbaar afgevallen, dus wellicht dat hij denkt dat ik stevig op dieet ben. Want hij zei alleen maar "Owja! Ow, sprite zou ook helpen".
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...