Spring naar bijdragen

Zondag 14-10-2012


MarcelK1970

Aanbevolen berichten

Onderstaande sleur ik even (los van het onderwerp op het moment van plaatsen) van de dagdraad van gisteren naar vandaag omdat het exact mijn ervaring, beleving, gevoel en denkwijze omschrijft gedurende het afgelopen half jaar. Het verklaart ook, zeer beknopt, heel erg veel zodra men er goed over nadenkt. In mijn geval b.v. waarom ik betrekkelijk weinig moeite heb de alcohol te laten staan na decennia van zwaar drankgebruik, geen last heb van de veel omschreven "trek" en ook, vanaf dag 1, rustig en zonder problemen, alcohol in huis kan hebben en heb. Ook heb ik geen problemen met drinkende mensen in mijn omgeving en woning.

Originally posted by: fleurtje

"Drank is een hulpmiddel voor een alcoholist. Niet meer of minder. In die zin is drank niet het probleem maar hetgene dat je doet grijpen naar drank. Dat kan zo simpel als enkel de roes zijn. Je hoeft daar geen grote issues voor te hebben.

Verslaafd zijn betekend dat je afhankelijk bent van dat spul op bepaalde momenten en om diverse redenen.

Lichamelijk ben je er vlug van af. Mentaal blijft het altijd sluimeren. Maar dat wil niet noodzakelijk zeggen dat het altijd een gevecht zal zijn. Net als roken gaat het meer om het controleren van impulsen dat wat anders.

Ik noem het liever een handicap dan een ziekte."

*citaat uit het boek van Fleurtje

quote>

Aan de hand van elke afzonderlijke zin zijn vele dagdraden te vullen en mijn vraag aan fleurtje is dan ook: Is dit zelf geschreven of is het inderdaad een citaat uit een bestaand boek en zo ja, welk? En van welke schrijver?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 281
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Dylan


Ik had niet de indruk dat krekel het persoonlijk gemunt had op diesel. Die was waarschijnlijk op het moment van schrijven even prominent in beeld en slechts een voorbeeld. Had evengoed iemand anders kunnen zijn.
Dat is in elk geval zoals ik het gelezen heb.

quote>


Nou nee Dylan, ik was niet in de buurt n in een pb-tje liet ze me ook duidelijk merken dat het om mij te doen is en eigenlijk op moet enzo ofzo. Ik wacht wel af hoe er gereageerd wordt. Zo nu weer snel verder is nog lekker droog buiten :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is ieder getal een gekkengetal Draak :D

je leeft maar 1x keer hè ;)

tenminste, daar gaan we vanuit

en verder gaat het met Sha altijd goed neeffie

ook als het wel eens wat minder gaat :rose:

Dank Vonneke :heart:

en nu gaat Sha weer verder met andere dingen

Ik las Jane een rustdag....goed zo Jane :sun:

rust voor het kuitje

des te eerder kun je straks weer ballen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik duik ook mijn duffe boek weer in :(

Kookboeken en detective liggen te wachten, maar weet niet of ik daar nog tijd voor heb...

Vind mezelf een beetje zielig eigenlijk.

En dat is natuurlijk volslagen onzin.

Hup Von, lekker aan de studie, niet zeuren. opschieten nu.

Diesel, hoop dat je dan toch minstens een excusspbtje er overheen krijgt nu.

Lui.......... ik ben weer weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lekker geshopt, nu verder met de administratie (en even hier rondhangen) straks weer met de kids achter de Wii.

moet toch meer oefenen, die kinderen zijn er echt veel handiger in dan ik. gisteravond met mijn poppetje het ene na het andere ravijn ingevallen (haha)

maargoed, straks weer verder.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag piepels!!

Even om een hoekje kijken.

Alles wel hier?

Sha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Van harte met je 11 maanden!

Wat een voorbeeld ben jij voor me.

Met zoveel tegenslag het roer recht houden.

Daar heb ik respect voor.

:heart::):present::sun::heart::):present::sun::heart::):present::sun::heart::):present::sun:heart;:):present::sun::heart::):present::sun::heart::):present::sun::heart::):present::sun:

:heart::):present::sun::heart::):present::sun::heart::):present::sun::heart::):present::sun:heart;:):present::sun::heart::):present::sun::heart::):present::sun::heart::):present::sun:

Mooi Drakie, je bent er weer.

Had ook niet anders verwacht hoor!:D

Ik heb ook nog een boel leeswerk,

niet op het forum, maar van papier.

Daar moet ik me steeds toe zetten.

Al snel ben ik het dan weer zat.

Er zit een zuurdesembrood in mn oven.

Lekker ouderwets! :)

Nog maar een bakkie thee, zonder sjokolaatje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag,

deels geen tijd, deels wat afstand genomen van dit forum.

Alles teruglezen daar is geen beginnen aan.

Dus in de gauwte....

In de gauwte en dan nog wat voor mij is blijven "hangen". Dat wil dus zeggen dat waar ik IRL dan ook mee bezig ben want anders blijft het niet hangen.

Ik zag Krekel, Bolletje, Diesel en al die zaken...

Wel, daar ben ik op dit moment minder mee bezig, wat wil zeggen met het feit of iemand nu gedronken heeft of niet en wat iemand daar van vindt of niet. Of ook, hoe iemand daar van uit, zijn/haar possitie op reageert.

Of je dat "fan" kan noemen? Dat weet ik niet. Met de ene heb je meer dan met een andere. Onafhankelijk van hoe de toestand van die persoon op dat moment is.

Ik persoonlijk, vind het niet leuk dat iemand Diesel op die manier aanvalt omdat ik hem heb leren kennen als een heel integer iemand die ieder zijn ding laat. Maar ook zelf met rust wil gelaten worden. En daar kan ik mezelf perfect in terug vinden.

Fleurtje is terug (ben blij!!!) maar wordt zowat heilig verklaard... tja.

Ook las ik Bor. En wat de reacties daar dan weer op waren.

En dan las ik ook Kirky, die het over stasi had!

Vooral ook relevant betreffende het verhaal van Bor!

Normen en Waarden:

Voor iedereen zo anders. En toch!

We moeten op de een of andere manier het "eens" zijn want anders "werkt" ut niet.

MAAR, en dan kunnen we het gaan hebben over de verkiezingsstrijd in Belgie nu.

Ik ben geweest ja, ik heb PVDA gestemd. Makkelijk was het niet! Heb uren moeten aanschuiven (jaja Lavendel ook hier) omdat ze de computers niet naar behoren aan het werk kregen. Daarbij komt nog dat het systeem voor vele ouderen te moeilijk was.

Frodo zegt dat hier nog steeds "geheimzinnig" wordt gedaan over wat men kiest. Dat is zo ja...

En dan keren we terug naar het "normen en waarden " verhaal. Wat dan weer aanleunt bij de Stasi van Kirky.

NVA (voor de nederlanders wil dat waarschijnlijk weinig zeggen) dat gaat het (waarschijnlijk) worden.... overal zo n beetje.

Jaja vlaams blok, daar zijn we "van af" mar NVA is juist nog veel gevaarlijker (MIJN visie he).

Dat zijn diegenen die met hun "normen en waarden" bepalen dat een kind "zonder" papa maar met bv twee mama 's niet "gelukkig" kan zijn.

Dat een kind elke dag twee maal in bad moet, dat een kind vooral niet naar verre landen op reis moet gaan want oei, gevaarlijk!

Hun "Norm" is, mama werkt van 9 tot 17, papa van 8 tot 18. Ochtend opvang, avond ook. Kind om 19 h thuis, snelle maaltijd (vooral kind niet laten kiezen) broccoli uit de diepvries , een worst en pattaten. Dan bad en dan bed.

Praten met kind...

Kind met eigen mening...

Open visie..

Nee dat kan en mag niet!

Wat stasi, sterren op de vest!!!!

Mijn werk, want ja ik moet natuurlijk soms ook werken, is vermoeiend.

Lange dagen maar korte periodes. Daar kies ik voor.

Ook "fout".

Niet "wettelijke" afspraken met de papa's (betreffende bv allimentatie of op pas etc) weer "fout"!

Hond die op de zetel mag? "fout".

Kind dat liever rijst in zijn brood trommel heeft.. "fout".

En zo kan ik nog wel een tijd doorgaan hoor...

Gevolg:

Kinderen van 12 en 6 moeten zich gaan verantwoorden over het feit "waarom" ze liever rijst dan brood eten.

"Waarom" ze liever naar het brittish museum gaan als naar een All in Turkije.

6 jaar, "Maar jongen toch, kan toch niet dat je "gelukkig" bent daar, zonder papa?"

Kind " Maar ik zie Stef toch als ik die wil zien?"

Hun "Maar dat is toch geen "regelmaat"?"

Kind (6jaar he) "Mevrouw ik denk dat U een probleem hebt. Wij leven volgens onze normen en waarden, hebben respect voor ieder levend wezen, zelfs voor U. Waarom kan U dan niet proberen te begrijpen dat er andere manieren van "leven" zijn ook?"

Hun " Nee jongen, want de maatschappij wil nu eenmaal dat je volgens de "regels" leeft"

Kind thuis "Mama, zielig eigenlijk he dat dat soort van mevrouwen en meneren zo vast zitten in hun hoofd, maar weet je mama, als ze dat nu echt willen he dan "speel" ik dat spelleke wel mee hoor. Gelukkig mag ik hier en met de mensen waar wij mee omgaan denken en zeggen wat ik wil. Gelukkig is mijn hoofd nog vrij. "

Dat is dus waar ik mee bezig ben en me aan erger...........

Alcohol gerelateerd? Misschien niet of juist helemaal wel...

Want wat ik dan hier op dit forum lees,

komt eigenlijk op hetzelfde neer......

My 2 cents (THX aan BB voor die)

en scrollen maar as je wil...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Boogschutterzusje!

Je moest es weten wat ik al niet heb gebreid (of is het t?).

En nog hoor!

Liefst zo moeilijk mogelijk!

Een van "mijn" mooiste is ene voor K. de grootste.

Was ie 4 of zo, met jaquar en zijn naam in japanse karakters in gebreën .

Werkt heel kalmerend voor mij trouwens. tellen, patronen uitdenken en die dan volgen...

Chaoot die ik normaal ben he;;;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahaha Kame!!

Jij maakt me altijd vrolijk! Echt waar.

Ennneeeee Pffffffff poncho haken??

Te gemakkelijk he...

Laten we wedstrijdje doen wie er t eerst in slaagt om TEENSOKKEN te breien!

(gewone sokken heb ik al HEEL veel moeite mee!!, en ik bedoel dan de echte he, die met hiel en teen stuk, niet die gewone rechte.)

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...