Spring naar bijdragen

donderdag 18 oktober 2012


Hanneke

Aanbevolen berichten

Madelaine,

Vertel wat zijn je verdere plannen.

Je kwam hier niet om niets.

Ga je het weggooien en je leven een andere wending geven,

of drinken en de rituelen weer in gang zetten.

Aan jou de keus.

Geef slechts wat advies.

Verder moet je het toch zelf doen.

Ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 313
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het klopt dat ik me niet voor niets hier meld. Dat doe ik al een week. Want ik heb me niet voor neits aangemeld op het forum. Omdat ik steun zocht en ook steun wilde bieden. Ik had op dit moment al laveloos kunnen zijn, maar daar wil ik niet voor kiezen. Gootsteen en wegspoelen daar zie ik nog tegenop. Ik ben daar niet goed in. En daar zal ik ook eerlijk in zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Fleurie: voor dat ik bijgelezen was, was jij alweer weg. Veel plezier met je dansende dochtertje.

Morgen krijg ik de voorleeskleintjes hier. Het jochie wil opa zo graag zien!! Opa was perplex en zei dat die kleine toch verder wel normaal was.:D

@ Diesel: maar niet beginnen met dremeltjes dan? Lijkt me gevaarlijk als ik zie waar het toe leidt!

@ Madeleine: wanhoop niet. Je gaat hartstikke goed. Iedere keer dat je de verleiding weerstaat word je sterker. Inderdaad proberen die spanning te doorbreken, maar hoe? Ga zwemmen of iets anders. Mijn schoonma kwam van het roken af door veel te breien, want dan had ze iets in haar handen. Het vervelende is dat je dat "iets" zelf moet vinden.

Laat dat gat maar zitten in je trui. Iedere keer dat je dat gat ziet, weet je waarom je het doet! Hou vol hoor.

@ Kirky: je bent geknipt voor je baan. Er moesten er meer zijn als jij.:present:

Nog niet bijgelezen, maar nu eerst even tv kijken.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben weer terug.

Madeleine je hebt het al zo vaak mee gemaakt hé meid, opstaan met een fikse kater, nadorst en het risico dat je weer door gaat. Dat zou zo verrekte jammer zijn. Zeker omdat je nu bezig bent om van de alc. af te komen. Dan komt het echt nog veeeeel harder aan als je gaat drinken. Als je het weg doet kan je trots zijn en dat in het lijstje van de positieve dingen kunnen zetten. en dat zou net zoveel waard zijn als 10 kleine positieve dingen die je vandaag gedaan hebt.

Kom op meid je kan het, laat je niet kisten door die drank. Dat is het niet waard, echt niet.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een alternatief gevonden. Maar twijfel nog of ik daar wel goed aandoe.

Ik wil het absoluut niet door de gootsteen gooien. Dat krijg ik niet voor elkaar. Dat lukt me gewoon niet.

Mijn eerste alternatief is 'het' naar beneden (berghok) brengen. Daar heb ik nog een koelkast. Maar dan is het niet in het zicht. Staat nooit wat in, gebruik ook altijd alleen de diepvries.

Of ik breng 'het' als cadeautje naar de onderbuurman. Ik weet wel dat de ene alcoholist de andere dan voedt. Maar hij is alcoholist en wil geen hulp, vindt het wel dierbaar met drank.

De gootsteen gaat niet worden. Daar krijg ik nu al hardkloppingen van. En hoofdpijn en kater kan ik morgen niet gebruiken.

Wat gewoon ontzettend dom van mezelf is, is dat ik het heb gehaald. Ik werd zo ongelofelijk zenuwachtig van het idee dat de winkel dicht zou zijn om 21.00u (Terwijl dat voorheen mijn krachtpunt was, was winkel dicht, dan was trek voorbij), dat ik op voorhand ben gegaan. En toen het boven stond, dacht ik alleen maar, wat ben je voor ongelofelijke trut. Iedereen probeert je de hele dag te helpen, de hele dag naar je geneuzel te luisteren (lezen) en wat doe jij? Jij doet precies wat je in de kop opkomt, op het moment dat het even niet gaat zoals jij wilt.

Dus nu ben ik boos en verdrietig. Tuthola die ik daar ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, toch snap ik je niet helemaal

je schrijft eerder dat je erom kunt lachen en huilen

lachen om het door de gootsteen te doen, huilen om het geld

daarna zeg je weer dat je het niet door de gootsteen kunt doen :huh:

alles wat je afgelopen dagen niet hebt gedronken heb je qua geld al bespaard overigens

en zeg nu eerlijk...wat is er op dit moment nu belangrijker

die paar centen die je toch al hebt uitgegeven

of die enorme trots waar je zometeen mee rond loopt omdat je het hebt weggegooid?

is dat niet veel en vèèl meer waard dan die centen??

wegzetten in het berghok lijkt me geen optie

dan is die fles alsnog zo gepakt morgen of wanneer dan ook

openmaken, weg mieteren en je kunt supertrots zijn op jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las vanavond mijn berichten terug. En kwam tot de conclusie dat ik, ondanks dat ik eerlijk probeerde te zijn, nog steeds ongelofelijk aan het liegen was.

Het is wat Shahire zei. Ik zeg zoveel dingen, maar alleen maar te omzeilen wat ik kennelijk al een hele tijd wil. Zuipen.

Het zet me wel weer op mijn plek. Maar dit is niet goed...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, je kan het niet terug draaien maar wel proberen om het binnen de perken te houden. Iedereen weet wat voor 'n gevecht het is tegen de trek. Soms wint iemand en soms verliest iemand. Maar hoe wil je het nu verder doen? Wil je de fles leeg gaan drinken of wil je iets anders proberen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine ik heb ook vaak gevochten, zelfs hier op het forum. Gelukkig had ik toen gewonnen van de trek. Ik was sterker. Mede door het forum heb ik het kunnen laten staan. Ik kan niet beschrijven hoe gelukkig en sterk ik me toen voelde. Dat had ik jou ook graag gegund, echt.

Maar je blijft wel terug komen hé? Nu niet weg blijven want je blijft groeien, ook al is het nu even niet, het is heel belangrijk dat je terug komt. Beloofd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine,

je keuze om te gaan drinken was al gemaakt..

Er is de hele avond met je meegeleefd,

je hebt adviezen gekregen en helaas

vandaag tevergeefs.

Wellicht teveel adviezen en medeleven

soms kan het ook overdreven worden

en is er geen enkel afleiding mogelijk,

zo lees ik het.

De obsessie heeft gewonnen,

ik weet hoe dat voelt en wens

je sterkte.

Helaas komt het alle goede raad

en adviezen ten spijt op jezelf aan.

Jij maakt de keuze en daar kan ik niets

aan veranderen.

Meer kan ik je nu niet raden.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel Madeleine, in eerste instantie voelde ik me heel boos op jouw postings hier

maar achteraf gezien is het iets in mezelf

je liet een spiegel zien, hoe het bij mezelf ook dikwijls gebeurde

weten dat je gaat drinken

en toch eerst de hele discussies in je hoofd aangaan, wat maar een laagje vernis is

want mentaal ben je al aan het drinken

het is gewoon even wachten tot je de echte fles open doet

mag je morgen jezelf bij elkaar rapen en de koers varen die je wenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was al vanaf het begin van de week mijn enige obsessie. Alles liep mis in mijn eigen optiek. Terwijl het juist goed ging. Soms vraag ik me weleens af of ik liever in misere leef, dan in geluk. En het antwoord, na vanavond, lijkt me duidelijk.

Ik heb niet het gevoel mezelf teleur te stellen. Dit was kennelijk wat ik al die tijd al wilde. Maar ik vind het heel erg dat ik iedereen die mij geholpen heeft ik zo teleurstel. Ik ben hier nog maar twee weken, oke ruim, en ik stel mensen al teleur. Dat vind ik echt en oprecht heel erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...