zonnetjes Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 foutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 foutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Originally posted by: lavendel1o ja en Zon, ik zoek mee naar die ontspanningstoestandenalle tips welkom voor Zon en Lavendel!!quote> Dat was te vlug. Lenie, ik mis je, doe ik het quoten nog fout:rose:Heel graag, heel veel tips!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Knorriiiiiiieeeeee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Goedemorgen frummels, Niet gewandeld, want ik ben nog te gaar van gisteren. Storm, maar het had gekund. Lekkere muziekjes om bij wakker te worden. De één wat heftiger dan de andere. Wakker ben ik! @ Madelief: rot dat je wakker werd van de pijn. Je kunt dat er nu niet bijhebben, maar ja wie vraagt daarnaar. Sterkte meis. @ Kameo: bij jou gaat het ook al moeizaam. Kan je de problemen in kleine stukjes hakken en één voor één doen, zoals Jopie vaak aanraadt? Moet maar net kunnen natuurlijk. VRAAG: Wat kan je doen/zeggen als iemand aan het binge-drinken is? Ik kan er niet naar toe, dus dat valt af. Ook niet bellen, want ik heb geen tel.nr. Aangeraden om de huisarts te bellen, of als daar eerder contact mee was, de verslavingszorg. Misschien Crisisdienst? Het is een grote stad, maar ik heb hier geen ervaring mee. Eerst maar weer verder lezen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Goeimorgen lieve frummels. Boodschappen zijn gedaan, straks poetsen. Nu tussendoor vlug “even” bijlezen. @Kame: heftig en droevig verhaal. Zelf heb ik vele jaren geleden een relatiebreuk gehad o.a. door mijn alco misbruik. Maar wat ik niet begrijp is, (dit is niet aan Kame of Made gericht maar in het algemeen) dat, en ik heb het hier al verscheidene malen gelezen, relaties onder druk komen te staan nadat de alci gestopt is met drinken. Terwijl dat juist het moment is om die relatie nieuw leven in te blazen. Ik weet wel, de terechte uitspraak is hier al meerdere malen geciteerd, "Vertrouwen gaat te paard en komt te voet". Maar toch, een beetje begrip … @Bo: Goed bezig pupil: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 @ Har: ik heb ook wel wat met Stef Bos. Zijn teksten zijn soms heel goed. Ik geloof dat geen enkele artiest alleen maar goede nummers heeft. Ik heb dus met plezier geluister. Made en Kameo: je eigen aandeel in de relatie verandert als je stopt met drinken, net als wanneer je in therapie gaat. Dat is voor je partner erg wennen. Ik kom bijv. veel meer op voor mezelf. Vroeger nam ik een glaasje extra en liet het overwaaien. Nu zie ik de feiten veel scherper en ik ben geneigd er wat aan te willen doen. Je partner ziet dat gebeuren en moet leren daar mee om te gaan. Je leest het van veel meer mensen hier. Neem geen overhaaste beslissingen zou ik zeggen (maar dat doen jullie toch niet). Kan je dingen uitpraten dan doen, of anders opschrijven voor een moment dat het wél kan. Rustig proberen of er iets kan veranderen. Kleine stapjes. Mijn partner heeft veel krediet opgebouwd bij mij in al die jaren dat ik er niet voor hem was als dat nodig was. Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben, maar zo probeer ik ermee om te gaan. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Mensen, nog lang niet bijgelezen, maar ik moet aan de slag. Als jullie suggesties hebben op mijn vraag dan lees ik het graag. Mijn reactie op Made en Kameo komt misschien als mosterd op de maaltijd, maar in ieder geval veel sterkte en wijsheid gewenst. Vanmiddag voorlezen en iets doen aan die collectebussen die me aanstaren. Weggooien is geen optie. Ik ben coördinator, maar dat geregel.... Het is in ieder geval het laatste jaar dat ík het doe. Tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Dag lieve frummers, Dank voor de felicitaties:present: Ik blijf nog elke dag het cadeau uitpakken Lavendel:heart: Al 4 maanden een steeds mooier wordende vriendschap Made, leef met je mee meid:present: Kame, met jou ook:present: En nou ga ik vazen \:present::present::present:/ uitdelen aan: Diesel, mark, A3, Yvonne, Har, Sofie, igor, Hannah, Apple, Hanneke, Bol, Jane, gwen, yajala & ekstertje, Marcel, kirky, Zon, Frodo, Lytse en alle andere frummers die later nog binnenkomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Fro, nuchtere vrouwen die zichzelf terug bij elkaar rapen, komen soms nogal sterk en bedreigend over voor hun partner. Zoals iemand vanmorgen al zei: plots zitten we in een andere verhouding in de relatie. Daardoor kraken en beven de vesten. Het is ook dikwijls een soort afhankelijkheid dat nu naar boven komt. Apple en Bol schreef hierover iets heel herkenbaar. Maar dat zijn natuurlijk bepaalde situaties en uiteraard niet te veralgemenen, voor alle duidelijkheid. Maar zo ervaar ik het ook voor een deel. Er is volgens mij een enorm verschil in het feit dat in een relatie de vrouw met een alcoholprobleem zit of de man . Maar dat is weer stof voor vele gesprekken en discussies! Ik ga me maar even verder bezig houden met ander stof, het stof dat hier rond dwarrelt sedert mijn houtkacheltje terug gezellig staat te ronken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Gelukkig heb ik daar ook geen ervaring mee Lytse maar je kan zo weinig doen. Maar toegeven dat je er machteloos tegenover staat het zal van die persoon zelf af moeten hangen, jij kunt helemaal niets. Misschien erg moeilijk omdat jij iemand bent die heel graag anderen wilt helpen. Je hebt dingen aangegeven aan die persoon maar die zal zelf actie moeten ondernemen. Misschien als die periode weer achter de rug is van die persoon, dat je dan met hem of haar kunt praten, maar zolang ze in die fase zitten kun je denk ik heel weinig beteken. Sterkte meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Lytse, je vraag enkele postings terug over Bingdrinken. Wat is de bedoeling dat je de persoon stande pede wil laten stoppen? Is het nu een crisismoment? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 wow, het lijkt hier wel appeltjes tijd ;-) zoveel op een rijtje.. Bo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Appeltje appeltje aan de wand, wie is er het mooiste appeltje van het land??? Moeilijk hoor ze zien er allemaal even mooi uit. Zo weer verder met versieren. Ik kom al weer een klein beetje in de stemming. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Goedemiddag! Ik beken dat ik alles wel heb gelezen, maar het niet heb vastgehouden. Kan dus niet echt iets zinnigs zeggen over de vorige posts. Sorry. Mijn gedachten zitten al vanaf het moment dat ik van bed kwam bij bier. Sja, verder ook echt niets zinnigs te melden vandaag. Schenk nog een kopje koffie in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Ik doe een mok met je mee Madeleine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 2 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Originally posted by: BoIk doe een mok met je mee Madeleinequote> Ik ook.Bootje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Ook snelfiltermaling, Bo? Of meer het moderne werk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Gezellig even meiden. @Madeline, altijd van koffiebonen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 2 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Originally posted by: MadeleineOok snelfiltermaling, Bo? Of meer het moderne werk? quote> Voor mij een ristretto graag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 2 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Ik ben kleding aan het uitzoeken. Pffff, wat een zooi kan een mens hebben zeg. Het ruimt wel op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Komt voor elkaar Made:sun: Maak zelfs het mokje eerst heet met gekookt water! Diesel, Har, Tine, schuiven jullie ook gezellig aan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Kleding uitzoeken zou ik ook eigenlijk moeten doen Een van de volgende weekenden maar eens een keer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Sha Jij ook koffie? Cappucciono, verkeerd, ristretto, gewoon... Je roept maar Ik draai;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Haha, jullie zijn allemaal van het moderne. Ik zou nog wel een apparaat willen die de bonen vers maalt. Maar die dingen zijn duur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden