gwen Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Lieve Lavendel, wat een warmte straalt er van je postings. Het is fantastisch hoe jij terug bent! Ik houd me daaraan vast, mocht ik een glijer maken. En die RL ontmoetingen gaan er nog komen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Bo, vier maanden vrijheid! Gefeliciteerd, eenderde jaar. Ik geniet van je postings en steun voor anderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Originally posted by: bolletjeMaar daar moet je dan wel ruimte voor krijgen Har. Juist dat is het probleem. De mensen geven daar geen ruimte voor want dat zou beteken dat ze hun partner wat los moeten gaan laten en daar zit hem nu juist het probleem. Het niet los kunnen laten want dat betekent een stuk controle opgeven.quote> Prik er dan doorheen. Als je die ruimte niet krijgt moet je hem nemen!Maar, wel eerst de alcohol uit de weg natuurlijk en dat zijn 2 verschillende processen.Als dat samen met je partner niet lukt om de gevolgen/nasleep van het alcoholgebruik met de schouders eronder uit de weg te ruimen, dan maar alleen.Er bestaat ook zoiets als hulp voor de partner...daar moet wel de wil voor aanwezig zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Jalaya en Ekster! 1 november, twee jaar geleden? Dames, van harte gefeliciteerd! Mooi om te lezen dat het forum werkt. We hoeven het niet alleen te doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Bent gij een Vlielandbewoner Diesel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 mooi verwoord Har, maar niet eenvoudig is een traag proces volgens mij goed om nog is terug te lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Gwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Bo van harte meid. Goed op weg naar het half jaar. We gaan ervoor hé? Zo, achter mij een harde knal, heeft Olle z'n bad van de tralies afgesmeten. Papegaaien, als die in de pubertijd zitten worden het slopers. Zo ik ga beginnen aan m'n kerstboom, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Goedenmorgen allemaal Had een heel verhaal getikt over relaties en dat soort geneuzel, maar laat ik het maar bij een simpel zinnetje houden. Wederzijds respect. En dan ga ik nu slapen:D Trusteee.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Lavendel....knuf! Ik heb mijn Allerzielenherdenking op de Ganges gedaan.. Een drijvend kaarsje voor mijn dierbaren die niet meer op deze wereld zijn. Voor hun zielenrust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Originally posted by: lavendel1mooi verwoord Har, maar niet eenvoudigis een traag proces volgens mijgoed om nog is terug te lezenquote> Nee, niet eenvoudig. Maar ik lees hier dat veel kracht aanwezig is in mensen en herken de strijd. Heb die strijd ook moeten voeren en dat is in mijn geval ook een traag proces geweest.Het kwartje moet vallen...en die zijn er niet in Euro's Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Ik ga eens effen kijken op een ander tabje...hoop dat ik iets geschreven heb wat ertoe doet. Laterssss.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Ik denk Har. dat we op verschillende manieren tegen dit probleem aankijken. Als je klein gehouden wordt, durf je ook geen ruimte te nemen, daar heb je het lef niet voor. Ik vergelijk het met vroeger toen ik nog klein was, ik durfde toen ook geen grote mond te geven naar mijn ouders, en deed toch wat hun zeiden. Durfde zelf geen beslissingen te nemen dat mocht niet, mijn ouders waren de baas. Dit heeft geduurd tot mijn moeder stierf, ik was toen 23 jaar en opgenomen vanwege alc. misbruik. Op mijn 30e ging ik op mijzelf wonen en dan is het verdomd moeilijk om ineens zelf verantwoordelijk te zijn voor je leven en je persoontje. Zo zie ik het in sommige relaties ook, je mag niet volwassen worden. Moet afhankelijk blijven van je partner. Uit elkaar gaan is dan vaak erg eng omdat je dan helemaal op jezelf bent aangewezen. Maar dat geld natuurlijk niet voor iedereen. Zo nu echt aan de gang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Apple, mooi duidelijk beschreven. Ik heb ook jarenlang laten zien dat het allemaal nog veel erger kon. Daarbij vielen alle andere problemen bij in het niet. Hier ook Apple, als ik het het gevoel zou krijgen dat het een eenzijdig verhaal wordt, kies ik met alle overtuiging voor mijn nieuwe, nuchtere ik! Zeker niets is het waard daarover te gaan drinken. Sowieso.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Yajala Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 nog zo een verhaal dus, Apple goed om alles zo is hier achter elkaar te lezen en te beseffen: we zijn niet alleen hierin de ochtend DJ heeft mijn dag weer mooi laten beginnen warme muziek terwijl ik het forum doorlees, hug Diesel! wel Bolletje, dat vind ik pas origineel! nu al een kerstboom! hup met die ballen ;-) nu mijn bed uit anders rent deze vrije dag zomaar de deur uit sterkte aan allen vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Een goede, droge dag allemaal! Rondje ZH, AA en FFF (nieuw sportcluppie) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Apple....amen! Mooi! Wel hard. Doet me heel goed te lezen dat het niet exclusief mijn probleem is. Het mooie nuchtere leven begint zich nu te openbaren.... Met alles wat daarbij hoort. En drank hoort daar niet bij, dus ik neem die eerste niet vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Heb een uur langs de dijk gelopen met de hond. Kwam op de terugweg een oude man tegen die duidelijk een beroerte heeft gehad. Hij was aan het trainen en was blij met een praatje en een compliment. Hij weet het niet, maar deze man is heeft mij iets gegeven, n,l een lichtpuntje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Morgen allemaal, Madelief en Kame, Wat moeilijk voor jullie. Vooral ook omdat het mij moeilijk lijkt het onderscheid te maken wat met de naweeen van alcoholgebruik te maken heeft en wat met de relatie. En dan in deze situatie niet drinken, ik neem mijn hoed voor jullie af. Vanuit mijn eerste huwelijk (lang geleden) herken ik veel van wat jullie schrijven. Er was toen geen alcohol in het spel. Ik werd klein gehouden in dit huwelijk, maar liet me ook klein houden. Achteraf heb ik gezien dat er bij hem zoveel onzekerheid mee speelde. Dit was zijn manier om de relatie te behouden. Hoe meer de relatie wankelde, hoe meer druk hij uitoefende. Sterkte, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Lavendel, Gefeliciteerd met zo terugkomen na je uitglijer. Ik tik een muziek emoticon aan en denk gelijk aan je pianolessen. Heb je daar nog tijd voor? Liefsss:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Zou het drie op een rij worden? Ik post weinig op het forum deze dagen. Ben erg druk in mijn hoofd, kan me moeilijk ontspannen. Denk geregeld: toen ik nog dronk, kreeg ik mijn hoofd stil met alcohol. En soms zou ik er een nemen? Maar het blijft niet bij een, dus doe ik het niet. Het lijkt wel of het nu weer moeilijker wordt. Ik heb nog geen andere manieren gevonden om te ontspannen. Ben nog zoekende. Hannah, lees dat je moeder een rollator heeft. Dat is wel een vooruitgang, als ze hem gaat gebruiken tenminste. Ben benieuwd. Bo, gefeliciteerd met 4 maanden alcohol de baas.:light:.:light::rose Alle zieken beterschap, hier is het virus nog niet aangeland, hoop dat het ons overslaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 goedemorgen lieve Zon! Dank je wel Héhé, wat een wijsheid leveren relaties toch op, nie? Ja hoor, ik wil en zal piano leren spelen. Al gaat het met een slakkengangetje. Elke dag mijn half uurtje volhouden geeft voldoening en discipline, net wat ik terug wil aanleren. Wacht maar, je zal nog van me horen! ( grapje, hoor ;-) Gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 o ja en Zon, ik zoek mee naar die ontspanningstoestanden alle tips welkom voor Zon en Lavendel!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Wil je graag horen, hoor:) Volgende meeting maar bij iemand met piano dan? Niet bij mij dan. Alhoewel, de buren hebben een orgel, clavecimbel en nog iets. Kan dat ook? Schreef net een klein stukje hoe het met me is. Echt soepel loopt het niet. Puur mijn persoon hoor. Ik heb voor mijn gevoel weinig energie, vecht daar tegen, handiger zou zijn om daar aan toe te geven. Ik wil nog zoveel en soms moet ik nog zoveel dus, van mijzelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden