Spring naar bijdragen

Zondag 04-11-2012

MarcelK1970

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 355
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: MarcelK1970
Mogge Hannah, Von doet de koffie..

Ik hoop voor je dat het zo blijft Har.
Niets is rotter dan een depressie.
Misschien helpt het je ook dat je hier een beetje van je af kan schrijven.quote>

Nee, niet echt. De depressies waaraan ik lijd hebben niets, maar dan ook niets met omstandigheden te maken...het speelt zich af in de harsens.
Gebrek aan stoffies. Ga meestal in maar 3 dagies maximaal, van hypomaan naar depressief...maakt geen moer uit hoe ik me voel.
Ik vind het wel (weer) leuk om hier te schrijven maar heb niets op mijn hart wat me belast :rose:

Is wel anders in een depressie natuurlijk, zal dan proberen te blijven schrijven hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoelde meer dat ik me afvroeg of het niet drinken van invloed zou kunnen zijn op het minder snel in een depressie denderen Har.

Dat van die stofjes dat klopt natuurlijk, maar een bepaalde manier van leven kan een (hypo)manie of een depressie 'uitlokken' is jarenlang gezegd.

Ik weet niet of de geleerden er nog zo over denken, ook in die tak van sport wijzigt het inzicht nog al eens......

En ja, bipolair zit in je, al bij je geboorte, maar het duurt vaak nogal een poosje voor het zich echt manifesteert voor de eerste keer.

Vaak ook in of na een periode met erg veel stress oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Yvonne
Ik bedoelde meer dat ik me afvroeg of het niet drinken van invloed zou kunnen zijn op het minder snel in een depressie denderen Har.
Dat van die stofjes dat klopt natuurlijk, maar een bepaalde manier van leven kan een (hypo)manie of een depressie 'uitlokken' is jarenlang gezegd.
Ik weet niet of de geleerden er nog zo over denken, ook in die tak van sport wijzigt het inzicht nog al eens......
En ja, bipolair zit in je, al bij je geboorte, maar het duurt vaak nogal een poosje voor het zich echt manifesteert voor de eerste keer.
Vaak ook in of na een periode met erg veel stress oid.quote>

O, zeker Yvonne. Het drinken heeft invloed gehad op de stoornis vandaar ook dat sinds ik weet dat ik de stoornis heb het een enorme stok achter de deur is om niet te drinken. Kan zo blij (en toch mezelf) zijn, dat dat besef doordringt in een depressie; in een depressie functioneer ik gewoon niet goed. Beschouw het dan ook terecht als een aandoening.

De wisselende stemmingen hebben er wel toe bijgedragen dat ik ben gaan drinken...en de vicieuze cirkel die daaruit is ontstaan kennen we allemaal hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Right... je weet waar de koffie staat Tina :P, neem zoveel je wilt :D

Luitjes, ik ga afsluiten hier, jammer, vind het heel gezellie altijd, maar ik ben bezig en kan effe niet twee dingen tegelijk doen.

Har, fantastisch dat je zo goed met de combi van het drinken en MD om gaat. Petje af hoor.

Luitjes, laterrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hannah: Hopelijk geen vraag die je rauw op de maag valt maar aangezien we op dit forum zitten wil ik hem graag stellen.

Je gaat dan wel vaak naar de AA maar je ligt daar te slapen of half wakker te zijn...hoe gaat het met de drank? Heb je niet bij kunnen lezen, vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Von! Och, ik zie het niet als prestatie maar eerder als gevolg van het werkelijk contact maken met mijzelf...kan mezelf omarmen en het klinkt misschien pathetisch van mezelf houden en van daaruit komt veel kracht.

Fijne dag en bedankt voor de goede zorgen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen inmiddels stijf van de koffie :) Dochters zijn wakker dus ga even een lekker ontbijtje maken. Moeders heeft het weer bont gemaakt en zal vast een gat in de dag slapen. Ik blijf er lekker vanaf en ga van de dag genieten! Fijne dag iedereen meld me later wel weer even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...