MM Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Sterkte Sabine! Ik ken dat stemmetje goed. Het heeft het laatste jaar doorlopend in mijn hoofd gezeten. Maar na de laatste keer schuldgevoel, hartkloppingen, misselijk, me als een vaatdoek voelen (en dan maar net doen alsof er niets aan de hand is naar de mensen om me heen) heb ik nu een punt bereikt waarop ik weet dat dat stemmetje enorme leugens verteld, want dat doet het! Verwen jezelf met andere dingen; een lekker bad, een mooie film. Maar ga alstjeblieft niet weer drinken. Je verdient het toch om je goed te voelen?! Het is niet zo dat ik dat stemmetje nu nooit meer hoor maar bij mij helpt het ook dat ik antabus slik. Iedere ochtend als ik opsta (zijn er bij mij ook nog maar weinig in frisse staat, net zoveel als jij) ben ik zo blij dat ik me beter voel dat ik, voordat ik erover kan nadenken, die pil inslik. De rest van de dag is dan rustiger. Ook al denk ik aan drank, ik weet dat het niet kan. Misschien een idee om met je huisarts over te hebben? heel veel sterkte meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Originally posted by: Sabine81Ik moet even kwijt dat ik het vandaag lastig had onderweg naar huis. Ik wilde perse wat hebben en ik moet oppassen dat ik zo niet alsnog de deur uit ren naar de supermarkt. Ik weet bij het stoppen met roken destijds is dat je de triggers herkent en ze benoemd alleen wilde die vlieger gisteren wel, maar vandaag niet op. Heb maar een stuk chocolade gehaald en die naar binnen gepropt. Heeft iemand hier nog andere goede tips voor om mee om te gaan, want dit is 1 van mijn valkuilen; na een dag hard werken heb ik er eentje verdiend. Alleen blijft het nooit bij eentje. En ik weet ook nog niet zo goed hoe ik het volgende week bij een afscheidsborrel van een collega ga doen. Ik twijfel nog.quote> Het doel van het herkennen van triggers is het vermijden van diezelfde triggers.Nu is het vermijden van werken nog al lastig.Feit is, je ziet het als een beloning na hard werken(ik heb precies hetzelfde gehad)en als je het bij een kan houden geen probleem.Maar wij kunnen dat niet Sabine, wij maken van 1 biertje 2 biertjes, enzovoort.Uiteindelijk is de beloning die je straks krijgt nadat je deze periode uit zit vele malen groter dan dat biertje nemen.Voorlopig blijf je die trek na je werk wel houden, de enige truuk die ik je kan geven is blijf nee zeggen tegen jezelf, ik zeg aan het begin van een werkdag al tegen mezelf dat ik dat biertje geen beloning vind, en iedere keer dat ik aan dat biertje denk op mijn werk zeg ik het weer.Nu na 2 maanden denk ik amper nog aan dat biertje na mijn werk, op de terugweg naar huis ook niet meer.Je moet er gewoon doorheen.Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar onthou gewoon wat de nadelen zijn.En die zijn plenty(niet alleen maar een kater of een dranklucht om je heen)Ook die afscheidsborrel zou ik even vergeten als je niet zeker bent dat je het red.Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Weer terug: @ Jootje: leuk dat je er weer bent en meedoet op het dagpact. Het blijft moeilijk, maar inderdaad is elke dag er één. Toen ik vandaag terugkwam van mijn schoonmoeder dacht ik ook "en nu een borrel". Manlief kwam me ophalen en we hebben aangelegd bij de oliebollenkraam en dus thuis aan de thee met een oliebol. Was ook lekker. Het gaat echt niet vanzelf allemaal. @ Hannah: sterkte me je moeilijke dag. Hopelijk kan je er morgen beter tegen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 @ Lenie: knap dat je in deze moeilijke tijden niet drinkt. Hou vol hoor! @ Krekel: gelukkig ben je gestopt met drinken. Sterkte en ik denk aan je. Wat een rot probleem, dat binge drinken. Ik tel mijn zegeningen dat mijn drankverslaving anders was. Waar je al niet blij mee kan zijn. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Hoi Lytse, wat een drukke dag voor je, en vervelend van dat lange wachten. Frustrerend, zeker voor je schoonma. En ja deze dag ga ik het weer droog houden. En zo lukt het me toch steeds vaker om dagen niet te drinken. En dat is weer een lange tijd geleden. Gaat de goede kant op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 @Bolletje: er is maar 1 persoon die er vanaf weet, en die weet eigenlijk zelfs nog maar de helft. Die kan ik nu niet bellen want die heeft andere zaken om op te focussen. Ik ben eigenlijk al heel erg blij dat ik het eruit gooi, al is het op een forum. Normaal spreek ik hier met niemand over en normaal had ik allang terug geweest van de supermarkt met de "buit". God wat heeft dat me een geld gekost in al die jaren tijd. Vanaf het moment dat ik op mezelf ben gaan wonen (10 jaar geleden). Het is inderdaad zo ingesteld; het langste wat ik achter elkaar niet dronk was 2 en maximaal, en uitzonderlijk, 3 dagen. En heb net geteld, zit op mijn 4e dag. Het zou ook zo ontzettend zonde zijn om nu toch te doen, daarbij heb ik morgen een behoorlijk volle agenda en daar wil ik écht mijn heldere hoofd mee naartoe nemen ipv mijn alcohol hoofd. Die laatste is namelijk vrij waardeloos. @Jane, Smikkie, bedankt voor de lieve woorden, doet me goed nu. @MM: ik ben net maar even de kattenbak gaan doen en ik ga zo naar een webinar kijken, dat helpt wel ter afleiding. Ik verdien het zeker om me goed te voelen, daarom word ik zo boos op mezelf dat ik mezelf dit aan doe. Ik ben van de drugs afgekomen en dat is * nog makkelijker dan van de alcohol afkomen! Omdat iedereen het doet, het is zo "normaal".. Net even gegoogled op Antabus, dus dat is dat spul waardoor je hondsberoerd wordt wanneer je wel alcohol drinkt. Ik zie ook dat je er suffig van kan worden, dat had ik ook met medicijnen voor het stoppen met roken wat echt onhandig was op mijn werk. Daar moet ik behoorlijk scherp zijn namelijk. Misschien later als het echt moeilijk gehad, bedankt voor de tip. @MarcelK: Ik vind het wel een goede om het exact te benoemen wat het is: het is geen beloning; iedere keer als die trigger weer opkomt. Hetzelfde deed ik namelijk met stoppen met roken; bij de triggers dacht ik: wat fijn dat ik niet meer hoef te roken van mezelf! Ow hele goede, stom dat je zelf dan blijkbaar in zo'n spiraal zit dat kennis die je al hebt, gewoon niet beschikbaar is op dat moment.. Ik heb ook een filmpje gezien bij de stoppen met roken cursus bij de dokter dat een verslaafd brein anders denkt dan een niet verslaafd brein; een verslaafd brein is niet in staat de gevolgen te overzien; alsof je weer 4 jaar oud bent ofzo. Over die borrel; ik zit serieus te denken om dan wel een borrel te nemen en daarna weer niet, maar dat is misschien niet handig want maak je dan net als bij roken het alcoholmonstertje weer wakker en moet je alles weer opnieuw door? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Originally posted by: SmikkieGa proberen zo af te sluiten.Het triggered mij teveel.Zou het liefst naar de snackbar stiekem lopen en dan stiekem een paar biertjes drinken. Zo diep zit ik nu. Maanden droog en dan nog steeds dat gevoel. Haat me zelf erom en is erg vermoeiend.Bah wanneer gaat dat nou eens ophouden, negatieve ik zeg nooit, maar hoop wel ooit.En als dat jaren gaat duren weet ik eerlijk gezegd ook niet of ik dat wil aankan.quote> Sorry Smikkie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 @ Jootje: goed hoor. Probeer negatieve dingen van je af te schrijven en kom maar veel hier. Veilige omgeving en we weten allemaal hoe het werkt! Ik ben blij dat voor jou het dagpact ook werkt. @ Madelief: leuk dat je zo'n onverwachte moeder-dochter dag had. Eén van de zegeningen van het nuchtere leven. Als je gedronken had dan had je smoesjes moeten verzinnen om niet te gaan. Je dochter zal blij met je zijn! @ Zon: dat rottige wachten. Ik hoop dat je zoon snel wat hoort. Delen is helen hè. Ik lees het nog wel. Veel sterkte voor jullie allemaal. @ Smikkie: niet jezelf haten joh. De gedachte komt op en je ziet het. Goed, dat was het dan, ga maar weer weg gedachte. Geen verzet. Ik neem vandaag de eerste niet! Op den duur zakt het weg. Echt waar, ik kan alleen geen exacte datum noemen. Zoek maar afleiding joh. Nu ga ik maar eens even bankhangen: Kunst & Kitsch, een van mijn lievelingsprogramma's. Tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Nog even terug voor Sabine. Onze postings kruisten elkaar. Goed dat je je realiseert dat je nu al langer droog staat dan anders. Geen wonder dat het moeilijk is, maar je kunt het aan. Je weet zo goed waarom je het niet moet doen. Morgenochtend heb je een helder hoofd en kan je je drukke dag aan. Beloon jezelf met goede dingen. Sommige mensen stoppen het uitgespaarde geld in een potje en kopen daar dan iets extra's van voor zichzelf. Is dat misschien een idee voor jou? Nu doorzetten hoor. Er zijn, als het nodig is, nog genoeg klusjes in huis te vinden. Mochten ze echt op zijn, dan heb ik er nog wel een paar voor je. Nu echt weg. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Sabine, was het maar zo makkelijk, een borrel nemen en daarna weer niet. Als dat zo makkelijk was zat je niet op dit forum toch? Het moet allereerst uit je systeem voordat je zoiets probeerd en zelfs dan is er geen garantie dat je het bij die ene avond houd. Zou je ook een avond kunnen roken en daarna weer stoppen? Als je serieus wil stoppen heb je 2 opties, gaan en nee zeggen, of thuisblijven. Stoppen met een verslaving is niet iets wat je zo maar even aan en uit kan zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Gelukkig Smikkie Het is bij mij niet eens zozeer die borrel als je thuis komt, die laat ik meestal nog, ga eerst eten en daarna gaat het los, ik vind dan blijkbaar dat ik het verdiend heb om mezelf te verdoven, om niet te hoeven voelen, al weet ik niet wat ik niet zou willen voelen (ik kan nu alleen niet stoppen met huilen, ik laat het maar even gaan). Ik ga het niet doen, dat besluit heb ik nu weten te nemen, bedankt allemaal voor jullie woorden. Het is voor mij voor het eerst dat ik er niet aan toe geef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Trek wordt minder en minder vaak Borretje. Klopt. Maar of de gedachte aan.. ooit weggaat, Ik heb zo m'n twijfels. Misschien heeft dit ook te maken met hoelang en hoeveel. Ik ben het Krekel type en dat erg lang. Begrijp me goed, ik wordt hier niet getriggerd. Ging gisterenavond in een restaurant eten met een cola'tje. Geen gedachte aan, helemaal niets. Beetje onvoorspelbaar is het. Soms als ik nerveus en gejaagd ben, dan denk ik vroeger zou ik onder deze omstandigheden gedronken hebben. Heel soms denk ik, zou best een wijntje willen. En ook dat is geen onhoudbare trek. Er valt mee te leven hoor. Dus af en toe wat gedoe en dat dulden, of echt drama en chaos. De keuze is snel gemaakt. Op deze manier bevalt beter. Men kan niet alles hebben in het leven. Met een stukje acceptatie ( ik ben blijkbaar zo) is er ook minder geknok. Met 'ik ben blijkbaarzo' bedoel ik dat het een beeje bij me hoort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Smikkie, hou je taai... Blijven ademhalen. Alleen tijd geneest je drankzucht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Ow gaat hard met die berichten. @Lytse; ja ik ben mezelf morgenochtend heel dankbaar, dat weet ik ook, bedankt voor het herinneren. Geld in een potje stoppen.. dan heb ik een bak met geld zo; minimaal 10 euro op een avond. Ah dus jij gebruikt dit forum om zieltjes te ronselen voor je klusjes haha! @Akelei: een hapje zoet dus lekker, ik heb ook al chocolade gehaald dus daar ga ik zo een stukje van nemen. Het gaat gelukkig alweer een stuk beter, het lijkt alsof dat huilen oplucht. @MarcelK: Een avond roken en daarna niet meer is absoluut geen optie; dan ben ik gelijk weer naar de klote. Ik weet; het komt op hetzelfde neer; het is alleen zo waardeloos dat het "normaal" is. In Zweden is er maar 1 winkel die drank verkoopt, misschien moet ik daar maar naartoe verhuizen zou wel makkelijk zijn, alleen zullen mijn problemen met me mee verhuizen en dan vind ik wel weer iets anders.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Sabine ik ben zo ontzettend benieuwd hoe jij je morgenvroeg voelt, echt. Je kan heel trots zijn op jezelf. Misschien voel je dat nu nog niet maar dat gaat zeker gebeuren. Ik vind het in ieder geval ontzettend knap dat je niet aan die trek hebt toegegeven. Chapeau en een dikke bos :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Ah Bolletje thanks! Morgenochtend zal inderdaad een heel stuk beter zijn, voel me nu nog rottig, maar ook dat gaat weer over. Ik ben inmiddels misselijk van de chocolade Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Ik meld me nuchter af. Goed van je, Sabine, dat je er niet aan toegegeven hebt. Ben echt heel blij voor je. Zoals Bolletje zegt: morgenochtend ben je hardstikke trots en hardstikke fris!! Weltrusten allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Ja Borretje, er is toch iets veranderd in het hoofd, denk ik. Ook mijn meissie herkent dat gevoel. "Als ik een wijntje had kon ik even stoom afblazen". "Vroeger had ik het wel geweten", zoiets. Dat blijft niet hangen, het verdwijnt weer. Maar de herkenningsmechanismen zijn er, dat bedoel ik. Dus altijd alert blijven en het smoezenboek dicht laten. Ga goed Borretje en sta sterk. P.S Akelei, doorgaans speelt het helemaal niet. Ik bedoel zo nu en dan. Wat ik wil zeggen is, dat het dopamine, vreugdecentrum z'n chemische kick niet echt kwijt is. Met terrassen en T.V met drank heb ik doorgaans geen probleem. Kan het niet goed verklaren. Het is hoe ik het voel, kan niet voor een ander spreken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 @Akelei: ik denk dat het verschil zit in obsessief eraan denken of gewoon eraan denken. Obsessief eraan denken en uitdokteren hoe, waar en wanneer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Originally posted by: MMIk meld me nuchter af.Goed van je, Sabine, dat je er niet aan toegegeven hebt. Ben echt heel blij voor je. Zoals Bolletje zegt: morgenochtend ben je hardstikke trots en hardstikke fris!!Weltrusten allemaal!quote> Thanks MM! Ik begin me nu eerlijk gezegd al wat beter te voelen, wel een hoofdpijn die ineens opzet, maar daar is paracetamol voor uitgevonden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Juist Sabine ( welkom overigens) niet obsessief. Klopt!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Sabine, ik heb dat ook altijd de eerste "droge dagen" dat ik een verschrikkelijke hoofdpijn heb. Ik slik dan ook maar wat pijnstillertjes en houd me rustig. Gaat weer over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 zo...1 uur en 19 minuten met broer aan de foon gezeten.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Hi Wijfie, ja je vind toch wel iets, je problemen gaan overal met je mee naartoe, de enige manier om er vanaf te komen is ze te confronteren. Ik ben sowieso een alleen/thuisdrinker en wanneer we op staan gaan, alleen gaat het me dan niet snel genoeg met de drank. Dan bestel ik altijd maar dubbelen en shots en neem ik vantevoren een borrel, stel je voor dat ik de avond geheel mee krijg.. 1,5 jaar droog neem ik mijn petje voor af hoor!! En daarna gewoon weer opgepakt, er bestaat altijd een kans dat je valt, zolang je altijd maar weer opstaat en doorgaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 wat een fijne reactie smik ik heb ook ooit op de zwaarste dementerende afdeling van een verzorgingshuis gewerkt. ik heb daar een leuke tijd gehad... samen kinderliedjes zingen...samen wachten op de trein ( verzorgingshuis staat naast het station) het is dankbaar werk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden