Spring naar bijdragen

Woensdag 7 November

mark

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 284
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

Ben ik alweer.

Weer een ochtend hangen.

Vanochtend weer thuiszorg gebeld voor werk in de ochtend.

Niets

Ik begrijp er geen lor van, en raak erg gefrustreerd.

Zeker, daar ik het geld zo hard nodig heb.

Echt onwijs balen.

Vroeger nooit meegemaakt dat er geen werk was.

Nou ja, ik hou maar op met zeuren.

Wil iemand mij weer bij het dagpact zetten misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie,

Heb nu 2 vaste adresjes; eentje van 3 uur en eentje van maar 2.5 uur

Heb nog een volle middag en ochtend over.

Verleden week zeiden ze dat het wel weer komt, maar heb er eigenlijk maar weinig vertrouwen in.

Hoop voor je dat je wat wint in de loterij.

Maar dat is gigantisch balen zeg; Zo'n mooie scooter gewoon maar weg.

Van mij mogen dat soort diefstallen veel hoger worden bestraft.

Ze moeten gewoon met hun p-ten van andermans spullen afblijven.

Goedemorgen Gwennie

Goedemorgen Miranda ,

En goedemorgen sportieve Wervelwind.

Volgens mij ben je al goed bezig om je lever te ontgiften.

Wat ook goed is,is mariadistel

Even informeren bij een goed apotheek of natuurwinkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Maakt ook niets uit verder.
Beter van niet dus, klaar.

Ik hou gewoon niet van ziften,
en dat meende ik even te zien.quote>

Tsja, ik moest me ook dwingen die eventuele situatie voor de geest te halen...ging er gewoon niet in.

1 Ding is iig duidelijk voor mij...zolang bekende Nederlanders die drinken, en eraan onderdoorgaan Shaffy, Hazes, Brood enz. letterlijk een podium krijgen en bewonderd worden, dan vraag ik me af wat "de mensen" (maar even generaliseren) in hen zien.
Prima, dat ze met hun liederen en voor auteurs hun schrijven de ander raken.

Maar ik, met mijn verslavingsprobleem, blijf toch vooral in mijn achterhoofd houden dat ze aan destructief gedrag ten onder zijn gegaan.
Hoe diep ze de ander ook mogen raken en eventueel de ander zich in hen herkent...ik zie voornamelijk de schaduwzijde en bewonder ze niet om het eenvoudige feit dat ze het niet gered hebben.
Kan voor hun leefstijl geen respect opbrengen, maar wel bewonderen wat hun geest heeft voortgebracht....dubbel, maar we zijn allemaal mensen nietwaar?

Ik ben dagelijks blij dat ik er weer nuchter voor ga, en daarnaast gedisciplineerd met mijn aandoening om ga uit respect voor mijn lijf en geest.

Voor het eerst in mijn leven kies ik oprecht voor mijn gezondheid en dat kan ik pas opbrengen sinds ik echt besef, dat een gezond lijf een gezonde geest ondersteunt....ook al ben ik chronisch ziek (bipolair), door inzet en acceptatie kan ik door met mijn leven.

Wat heb ik gezwolgen in zelfmedelijden maar dat kwam vooral omdat ik niet wist wat er met mij aan de hand was en daardoor maar voor de moeilijkste weg koos...die de makkelijkste genoemd wordt. Mezelf naar de sodemieter helpen!

Alcohol heeft me alleen maar verder van het zoeken naar oorzaken verwijderd....dan maar liever ellendig maar nuchter de waarheid onder ogen zien, hoe lang dat ook duurt.

Volhouden potverdomme!!!!

De enige methode die werkelijk helpt is de dialoog met jezelf en anderen aan te gaan.
De neiging om te capituleren hebben we allemaal...ligt zelfs meer voor de hand dan de wil om te overwinnen.
Er is zoveel verziekt om ons heen dat we menen dat er maar een werkelijkheid bestaat, die van het negatieve.

Laat dat nou mooi niet waar zijn...je kijk wordt immers vertroebeld en jij trekt aan wat je wil zien.

Vraag me nog steeds af waarom al het positieve wat gebeurd nauwelijks aandacht krijgt....het is er toch echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gwen: je hebt er een dagtaak aan, mooi! :present:

Ik ga ook aan de slag...het gezamelijke bakkie kan geschonken worden. N. heeft goed doorgeslapen...had ze nodig.

Maak er wat van mensen het is ècht de moeite waard, ook al zie/heb je niet meteen de resultaten. Hou vol en doet dat vooral vanuit je :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje

Dat is ook vreemd ineens hoor. quote>

Daar ziet 'm nou net de kneep, natuurlijk voelt dat vreemd.
Ben blij, dat je dat vreemde nu mag gaan ontdekken...zie het als een survivaltocht...veel obstakels maar daardoor juist ook veel te overwinnen.
Vreemd wil nog niet zeggen dat het je angstig moet maken....het is nog niet eerder op je pad gekomen...dat is alles.
Geef het de tijd :clock:

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen frummels.

Val er zo tussen.

GIsteren dag met mooie en minder mooie dingen. Mijn man was jarig, hij wil het nooit vieren maar samen uit eten gaan we wel. DIt jaar voor het eerst sinds ik me kan heugen zonder alcohol! En dat was prima. Heerlijk Vietnamees gegeten, we wilden eigenlijk, als voorbereiding voor onze Cambodjareis, Cambodjaans maar zo"n restaurant konden we hier niet vinden. Amsterdam was ons te ver.

Maar of we Cambodja halen is de vraag. Mijn zoon belde, hij heeft de afspraak met de oncoloog vervroegd. Heeft pijn in zijn buik, weinig eetlust, is moe. Alle alarmbellen zijn afgegaan.

Ik was al onrustig, verbaasd dat hij na de pacemaker plaatsing zo moe en vooral geestelijk onrustig bleef. Moeite met weer aan het werk gaan, terwijl dat zijn lust en leven is. Dat gevoel klopt dus.

Het kan natuurlijk van alles zijn, maar hij heeft nu zo vaak weer nieuwe tumoren gehad, dat een nieuwe uitbraak van kanker, is waar we allemaal aan denken en bang voor zijn. En of zijn lijf dan nog behandelingen aan kan????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: rapilos
Jopie,
Voel dat ik er gestresd door raak
Kan beter de hele dag werken, dan ben je wel lichamelijk moe, maar geeft een enorme voldoening!quote>

Rapi,

Ik herken mezelf in jou.
Ook hier geen voorlopig uren om te werken
momenteel, ik kan er ook maar lastig
aan wennen.

Aan de andere kant denk ik,
jaren en jaren ben ik gevlucht in mijn
werk om maar niets te hoeven voelen.

Dus om nu zo met mezelf geconfronteerd
te worden zo helemaal "tijdelijk werkeloos"
is lastig, ik zie het maar als een leerproces.

De financiele kant daargelaten
anders word krijg ik mdelijden met mezelf.
;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...