haddock Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Originally posted by: jopieiemand schreef het al eerder:er bestaatonbewust onbekwaambewust onbekwaamonbewust bekwaamen bewust bekwaamdat hoort er gewoon bijalles is op zich goed, hooguit slechts een 'fase'.loop je ze door in die volgordedan heet het groei.quote> Cursuspraat, maar toch:de laatste 2 in omgekeerde volgorde, natuurlijk.Na bewust onbekwaam krijg je bewust bekwaam, as je dr wat aan doet, natuurlijk.Wordt het dan later zo normaal dat het 'n 2e natuur wordt, dan krijg je: onbewust bekwaam, 't beloofde walhalla.Slaapze, lijsters, ik ga ook.De onvrijwilligecursusvolger Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Madeleine meldt dat ze 'out of control' is . Meer zinnigs komt er niet uit mij. Wederom weet het geestelijke heel goed hoe ik verder moet. Maar ik schijn de handvaten niet meer te hebben om door te kunnen gaan/door te kunnen pakken zonder alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Haddock, ik had ze in mijn dagboekje automatisch al in de goede volgorde gezet. Goed van mij he? Daar doen we het allemaal voor, immers Onbewust bekwaam! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Slaap ze, Joops, Bor en cursusleider, Had! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Dan maar een chanson. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Madeleine, wat zou je nu willen horen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Eigenlijk wil ik niets horen, wilde alleen maar eerlijk zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Jacques Brel natuurlijk! Dàt wil Madeleine horen... Genoeg gefrumd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Haha! Het is dat ik geen Frans versta, maar hij klinkt erg vrolijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Its about the singer, having a date with a girl who he's in love: "madelaine" Every night he waits for her with flowers. He plans to invite her to a fries shop "chez eugène", or to the cinema. But Madelaine doesnt come night after night, and he hopes she will come the next day... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Wat een naar verhaal en dan nog zo vrolijk zingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Het leven;er is geen peil op te trekken. Met dank aan een oplettend iemand. Pijl moet peil zijn. Natuurlijk zelf ook even gecheckt. het klopt. Een instinker zeg. Juist is 'Ik kan er geen peil op trekken' ('ik kan er niet van op aan, ik weet niet waar ik aan toe ben'). Bij deze zegswijze is er geen sprake van een pijl, zoals in een pijl-en-boog, maar van een peil ('maat of richtsnoer bij het bepalen van iets'). De zegswijze ergens geen peil op kunnen trekken komt uit de zeemanstaal. Het peil is het vaste punt aan de kust waarop zeelieden zich richtten als ze de plaats wilden bepalen waar het schip zich op zee bevond. Als dit punt ontbrak, was er geen peil te trekken en wisten ze dus niet welke koers ze moesten varen. F.A. Stoett vermeldt in zijn standaardwerk Nederlandsche spreekwoorden, spreekwijzen, uitdrukkingen en gezegden dat geen peil kunnen trekken op iemand al in de achttiende eeuw voorkwam. U vindt op onze site meer informatie over ij/ei-twijfelgevallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 En trouwens, zonder zielig te willen doen. Toen ik mezelf hier aanmelde was ik dronken. Ik stopte op 3 oktober. En moest mijn status veranderen, omdat ik op 13 oktober 4 biertjes had gedronken. Toen ik de 4 biertjes had gedronken, dacht ik alleen maar:"Als ik nu maar niet opnieuw moet afkicken". Dat moest, want ik sliep weer niet goed. Ik zette door, maar bij elke terugval, moet ik weer opnieuw beginnen. En ik ben nog maar een maand op pad, maar dat continu opnieuw afkicken, dat vind ik zo moeilijk. Nachten wakker liggen is zo vervelend. En dat maakt de gedachte tot drinken zoveel makkelijker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Zonnetjes sterkte hoor. Het is niet niets! Houd je goed en de drank binnen de perken. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Smikkie, ik snap het wel. Maar ben toch diep gekwetst. 30 en niet werken? Alsof ik daar een keuze in had. Tot het eind van vorig jaar had ik een baan waarbij ik meer dan een modaal inkomen binnenbracht. Goed leven, helemaal top. Ik verloor de baan en wist vanaf het moment dat mijn contract ingetrokken werd, dat ik het heel moeilijk zou krijgen om weer aan de bak te komen. En trots? Het enige trotse dat me vanavond is overkomen is het feit dat ik het financieel red. Ik lees dat anderen, in gezinsvorm zonder kinderen (zonder alcoholprobleem), teveel geld hebben uitgegeven en dachten dat ze hun hypotheek wel even een maand of twee konden uitstellen, omdat ze recht hadden op het nieuwe broekje in de winkel en verloren. Ik ben een jaar werkloos, armoedegrens inmiddels en geen schulden. Dus in dat opzicht ben ik trots op mezelf. En of ik dan trots ben op mijn alcoholgebruik? Nee. Maar wel even trots op het feit dat ik het allemaal dan net wel weer red. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Sorry dat ik tussendoor kom ik zoek Sowhat! weer even inloggen alsjeblieft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 soms moet dat even als je een ander kunt helpen verder nog allen een fijne avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Ja, joh. Laten we er een stempel op plakken. Drinker, dronken, dus geen land mee te bezeilen. Ik ben trouwens nog niet dronken. Dat moet ik nog worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 And now for something completely different. Op SBS6. Bizarre verslavingen : één vrouw kan niet slapen zonder haar fohn in bed, en de andere eet een halve rol toiletpapier per dag op. Das pas bizar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Smikkie, dat zei ik in mijn eerste post. Geestelijk ben ik er helemaal klaar mee, weet ik wat ik moet doen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar. En snap ik het nu zelf? Nee, maar er moet iets veranderen. Maar ik weet niet meer hoe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Originally posted by: SootheZonnetjes sterkte hoor. Het is niet niets!Houd je goed en de drank binnen de perken.Groet.Dank je, soothe. En drank, gelukkig heb ik tot nu toe geen trek. En als die komt doe ik mijn uiterste best die te weerstaan. Beloof mijzelf en jullie dat ik in ieder geval eerst hulp vraag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Sorry, ben wat bozig. Komt ook omdat ik een tweede waarschuwing heb gehad van Tactive. Snap dat schuttingstaal niet is toegestaan (al vind ik veel woorden zelf geen schuttingstaal meer, omdat ze als spreektaal worden gebruikt). Maar zo'n onvriendelijke mailing had ik niet verwacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 @ Zon: ik hoop voor jullie dat die scan snel gemaakt kan worden. Dan weten jullie tenminste waar jullie aan toe zijn. Sterkte. @ Johan: lekker bezig hoor: bezuinigen op eten om te kunnen drinken. Ideale en zeer gezonde combinatie! @Wijfie en Bor: mijn man zag het ook altijd al aankomen, ook ziet hij als ik me niet goed voel en ik naar bed moet. Soms heb ik het me nog niet eens zelf gerealiseerd. Als je lang bij elkaar bent dan herken je elkaars lichaamstaal. En ze zien inderdaad veel meer dan je denkt of hoopte. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Madeleine, Als je nachten wakker ligt en weet dat als je weer begint het circus opnieuw begint. Realiseer je dat eens goed voor je gaat drinken. Hol niet direct voor drank weg. Ga eerst eens rustig terugzitten en overzie de hele toestand. Je voelde je wat beter en dan begint alles weer opnieuw. Als je eerst rustig overdenkt en niet direct op hol slaat ebt het trekgevoel ook weer weg. Klinkt makkelijk, maar dat is het niet, echter het hielp mij wel. Niet direct op een impuls afgaan. Ook een beetje knokken hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 Jootje, stond die fohn dan aan of af? Sorry maar moest daar even heel hard mee lachen! Excuses om tussen al deze gesprekken door te denderen, hoor. Zonnetjes, ik bewonder steeds je kracht! Madeleine, heel herkenbaar dat je het weet en toch jezelf aandoet. Frustrerend is dat. En de enige die de knop kan omdraaien, ben jezelf uiteindelijk op de koop toe. Verzorg je jezelf in feite met één of andere medicatie om de trek te minderen? Of is me dat ontgaan? Verder wil ik me graag droog afmelden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden