Spring naar bijdragen

Donderdag 8 november

Hanneke

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 272
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: borretje
Soms net een cafe hier..alleen drink ik dan niet.
Ik blijf weer eens hangen en ik zou 3 kwartier terug al weg gaan.

Ja Bor? Ja.
Move it dan!
Bah, eeuwen-oud gedrag.

Doeg, doeg. Nog maar eens.
Prettige voortzetting Frutseltjes..quote>

Ja dat heb ik dus ook, allemaal Heintjes hier;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom mijzelf in de openhartige verhalen hier verteld dagelijks een tiental keer tegen.

Ze weerspiegelen mijn oude leven of vorige of leven met drank of verleden.

Ik lees en herlees sommige verhalen en denk dan, wat ben ik blij dat ik dat station

gepasseerd ben.

Het raakt me om te lezen hoe vaak en hoe zwaar mensen in het verleden zijn beschadigd en wat dat met

hun later leven heeft gedaan.

Het is mogelijk om een leven te leiden zonder erbij te drinken.

En weer volwaardig functioneren in de maatschappij.

Relaties aangaan en open staan voor mensen zonder dat de angst het overneemt.

Een voorwaarde is niet drinken en daarin volharden.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Gwen, heb wat uitgebreider op mijn posting van gister gereageerd (ook nieuw), dit was dus een wat achterhaalde posting. Had jullie reakties op onze kennismaking nog niet gelezen. Veel overeenkomsten, lijkt het, i.i.g. qua werk en emigratie.

Mijn "home leaves" bestaan uit gemiddeld drie weken in de winter. Wij zijn in de winter de weekenden en feestdagen open. Vorig weekend misse boel, maar nu weer even verder zien... Lastig wel, met de wijnvaten binnen handbereik. Heb net de documentaire gezien van de NCRV. Was nog wel benieuwd hoe het met zijn lever voorstond, kwam niet meer aan bod. Is wellicht ook niet belangrijk, wanneer lichamelijk alles het nog doet...

Anyway, kalinichta allen en tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen ik trek het niet meer.

Griepspuit gehaald vanmorgen, nooit last van, nu wel.

t Was wel een Belgische griepspuit.

Misschien ander stofje in het vaccin. (lol)

Je weet he maar nooit met die Belgen.

Doe stille voort en fijne avond.

Als je schrijft dat het net een kroeg is hier Borr krijg ik onmiddellijk

de geur van verschaald bier en sigarettendomp in mijn neusgaten.

Niet erg helpend dit bericht denk ik, even sprayen dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen,

Ben begonnen met teruglezen van de dagdraad.

@Apple: ik vind het fijn dat je je verhaal gedeeld hebt met ons. Wat zal je je eenzaam gevoeld hebben met je grote geheim. Snel, stiekem ken ik ook, maar die binge gelukkig niet.:present:

Toen Krekel de fout in ging voelde ik me zo hulpeloos. Goed dat er een apart draadje over binge drinken komt.

Ja wat mij betreft bij Thema's, dan kunnen we het later beter terugvinden.

Ik vind dit een sterke kant van het forum. Hoe kunnen we elkaar het beste helpen!

@ Krekel: op het dagpact! Hou vol hoor.

Geldt ook voor de nieuwe aanwinsten hoor.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet me te herinneren dat ik tijdens verlof in de opname

langs een cafe liep waar de deur wagenwijd open stond.

Het rook heerlijk naar boven omschreven en ik kon de verleiding niet weerstaan

naar binnen te gaan om een cola te drinken.

Er was plaats aan de bar en op de vraag van de barkeeper wat ik wilde drinken antwoordde ik:

Pilsje graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond beste mensen. Ik ben hartstikke nerveus. 'k Ben vandaag te weten gekomen dat ik dinsdag een presentatie moet geven in het kader van de tweede ronde van een sollicitatie... Niet bepaald mijn sterkste kant. Ik weet momenteel ook nog niet zeker of ik alles bij elkaar gesprokkeld krijg om de presentatie te maken, want daarvoor heb ik source code nodig die mijn vorige werkgever me morgen hopelijk kan bezorgen... en ik moet morgen ook mijn vader bezoeken. Het is wat veel ineens. Ik heb zin in bier moet ik toegeven. En zoals jullie weten mag ik een pintje drinken van mezelf, maar ik mag niet overdrijven. Vandaag moet ik uitkijken, dus ik blijf hier wat rondhangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat ik moet zeggen: Madelief ! :heart:

Gelukkig heb je hulp gezocht en je bent nu uit de moeilijke situatie. Misschien dat de spanning dan afneemt en je even tot rust kunt komen.

Het lukt je weer opnieuw meid.

@ Amber: goed dat je de wijn e.d. bij de lunch voorbij hebt laten gaan. Binnenkort zijn ze het gewend van je!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Johan W
Dat is è nogal wat Rudy wat jij daar schrijft. Ik kan je een lijstje geven met namen die zeer succesvol waren inclusief drankgebruik en eventueel andere middelen. Ik snap de focus wel als het er gewoon om gaat dat het leven geleefd moet worden. We moeten geen al te geke dingen willen. We moeten gewoon normaal doen en verder niet zeveren. We moeten vanalles. Ik pas voor dit scenario al lijkt het er heel erg op.quote>

Hoeveel kruisjes staan er op dat lijstje van te vroeg overleden succesvolle alcoholisten/drugsverslaafden Johan?
Als jij TE vroeg sterven succesvol noemt dan ken ik een hele hoop succesvolle alcoholisten, waar niemand ooit van gehoord heeft.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond

Vandaag even de stad in

Door de bladeren in de Prinsentuin gelopen

Even wat anders aan mijn hoofd

Lekker bomen

De buurman is voorgoed vertrokken

Het is een sneue zaak

Mijn hoofd verwarde ietwat

Uiteindelijk redt iedereen het

Zolang ik in de herfst door de

blaadjes kan lopen sloffen...

Jonguh!

Wat heb ik een hekel aan die bladblazers!

Wat is er mis met een hark?

But soi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Frodo: ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Het niet hebben zien aankomen. Zorg dat je bij jezelf blijft. Je hebt gedaan wat je kon en straks, als ze weer terug is, heeft Madelief je weer nodig. Je bent er dan weer voor haar!

Wat kunnen jij en ik goed tegen elkaar zeggen wat we zelf ook nodig moeten leren hè.

Ik denk aan je. Extra balen, omdat het je maatje is.

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen,

Het lijkt me juist nu zeer belangrijk om het nuttigen van een pintje

uit te stellen naar minimaal dinsdagavond. Ik spreek uit ervaring en

ik ben veel misgelopen of zelfs kwijtgeraakt omdat ik te vaak te

gemakkelijk heb toegegeven aan de behoefte aan een biertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jen,

Dat is dus de tweede ronde. Wel heel goed dat je door de eerste ronde heengekomen bent.

Kan je de voorbereidingen niet in stukjes hakken? Hopelijk krijg je morgen de benodigde code.

Niet twijfelen aan jezelf hoor. Je kunt het! GHou het zo droog als je wilt, om met Haddock te spreken, des te helderder is je geest.

Succes!

Ik heb Madeleine vandaag nog niet gezien? Ook Snoepje niet.

Gaat het goed met jullie?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de raad Marc en jopie, maar ik ben eigenlijk een pintje aan het drinken :$ Het kalf is niet verdronken hoor, gewoon binnen de perken houden. Mijn lief komt seffens ook thuis, dus dat gaat me lukken. En zoals gezegd, ik blijf hier wat "hangen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...