Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 november

Gast A3

Aanbevolen berichten

Dat klopt. Ik doe het zelf. Heb de hele tijd het idee dat het al zo lang geleden is en dat het geen kwaad kan. Mijn gezonde verstand weet wel anders. Wat een stom gesprek in mijn hoofd.

Bezigheidstherapie. Ben al de hele dag aan het rotzooien met mijn weblog, die niet doet wat ik wil. Daar snap ik nu werkelijk waar niets van. Nog moeilijker dan een crypto of sudoku.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 335
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het is mijn derde zaterdag en ik zou denken dat het per zaterdag makkelijker wordt. Maar niets is minder waar. Voor mij in ieder geval niet. Zaterdag blijf ik associƫren met gezelligheid en gezelligheid, zo heb ik geleerd, hoort een biertje bij. En in mijn hoofd, ergens daar achterin, weet ik heus wel dat het zonder ook gezellig is en dat acties van vandaag morgen zijn gevolgen heeft. Maar het blijft toch altijd weer moeilijk.

A3, nog anderhalf uur. Over 20 minuten gaan er twee dicht en over een uur en 20 minuten de derde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, blijf maar lekker hier, de komende anderhalf uur..

Echt, trek wordt minder....veel minder.

Maar bij mij is ie nog niet weg...

Losgaan zonder drank.

Dat ga ik ook weer eens hopen te leren.

Ik heb wel nuchtere topervaringen met

hardlopen en danssessies...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik vaak gehoord op meetings, Smik en Madeleine...

Proberen maar een keer per maand naar de ratsmedee te gaan,

en dan bijtrekken en weer normaal functioneren...

Het gaat eenvoudigweg niet.

Op die manier houd je je verslavingsgedeelte in je brein

hyperactief en supergevoelig. Dus blijft het niet bij die ene keer

per maand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier gaat het vandaag niet vanzelf, weekend zonder borrel is toch anders als weekend met borrel. Het zijn vooral de gewoontes, zoals koken met een glas wijn, muziek luisteren met een biertje, opwarmen na het voetbal met een bittertje die het mij vandaag lastig maken, ik ben er de hele dag mee bezig.

Maar even relativeren, vanavond filmpje kijken met een glaasje fris en wat te snaaien, dan kom ik de avond gewoon weer droog door en zit weekend twee er al weer bijna op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had vanmiddag een cd'tje gevonden, waar 'foto's' op stond geschreven. 20 foto's van mezelf. Allemaal genomen in de kroeg of discotheek. Wist van sommigen niet eens meer dat ze bestonden. Maar ze zijn wel erg leuk. Ook al zie ik er op sommige foto's toch echt niet uit hoor, zo dronken als een kanarie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond frummers,

Het is mijn beurt ook nu, ben zwaar verkouden en gammel.

En er zit een ontsteking onder een kies, gemene steken naast mijn oor en mijn hele kaak doet zeer. Dus ik vrees dat het een extractie gaat worden.

Gisteren bijna gestikt toen ik uit mijn werk thuiskwam.

Hoestbui, verslikken, luchtpijp dicht en mijn neus sloeg ook dicht of zo want ik kon daar ook vrijwel geen adem meer door halen. Ben een minuut of 10 bezig geweest met herstellen sjonge jonge. Ik stond zelfs bij de voordeur omdat er een buurman verderop in de straat buiten was die me vriendschappelijk tussen de schouderbladen had kunnen beuken.

Maar door mijn neus ademen ging gelukkig weer lukken.

Ik dacht echt dat het niet meer goed kwam. Maar... ik ben der nog:)

Nu aan de citrosan, soep en bouillon, thee, water.

Lekker gammel op de bank al de hele dag, computer onder de knie krijgen (ook W8) en mijn mail ingesteld maar er staat nog iets niet goed ingesteld. Straks Dolf Jansen op tv, dat is vast wel leuk.

Zo te zien gaat het hier met iedereen hartstikke goed en kabbelt het vrolijk verder allemaal.

Top hoor.

Een :present: voor allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ai Travel dat is pijnlijk! gaat het verder nog goed met je? lees je weinig op het forum de laatste tijden. :present:

veel herkenning in de verhalen vanavond

wijnandA vertelt het helemaal zoals ik het zie: gewoonten veranderen, we zijn allen hondjes van Pavlov

en los gaan uit de bol, wel ik denk dan steeds aan kinderen die kunnen dat toch ook en kijk Borretje heeft het helemaal zo gedaan :)

inderdaad eenvoudig gezegd, maar het plaatje kan blijven draaien in het hoofd

mijn remedie is dan weer om afleiding te zoeken, eendert wat!

jullie zijn kanjers en blij jullie te mogen lezen :present: !

hey Diesel, hoe was het aan de juiste kant van de kroeg gisteren als ik mag vragen?

oeps vergeten te denken aan RL wedstrijd om kwart voor acht, mja, nu dan maar snel even duimen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Smikkie. Daar moest ik toch wel even smakelijk om lachen. Snap dat het voor jou niet leuk was en is.

Ik ben van mezelf uit niet zo sociaal. Ik ben meer teruggetrokken en in mezelf. Maar met drank op, komt de veel te sociale Madeleine naar boven. Ik troost onbekende mensen in de toiletten, heb het gezellig met shotjes en onbekende mensen. Ik kan wel zeggen dat ik dan de persoon ben die ik in anderen benijd. Of in anderen benijd.

Na een avondje stappen was ik met mijn moeder in het centrum. En mensen bleven maar naar mij zwaaien en mijn naam roepen. Niet Ć©Ć©n persoon, maar meerdere personen. En Ć©Ć©n besloot een heel gesprek tegen mij aan te gaan. Ik antwoordde netjes. Maar mijn moeder zag dat ik niet eens wist wie het was. Toen de persoon verder liep, zei mijn moeder: "Was het weer zo ver? Sociale Madeleine was er weer?" Eh, jup....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Smikkie.

Lavendel, verder gaat het goed hoor en ja ik ben wat minder op het forum aan het plakken.

Dat geeft ook wel een beetje rust want ook de dingen die hier gebeuren draag ik bij me, denk ik aan. Heb een paar stressweken achter de rug, hartstikke druk geweest en ook mijn vrije zaterdagen waren volgeboekt met verplichtingen.

Vorige week 2 van mijn 4 lievelingen weggebracht naar lat-man, was weer een moeilijke keuze en ik mis ze natuurlijk. Het gaat goed met ze gelukkig en hier is het een stuk rustiger in huis. Ik hou me maar vast aan het feit dat dat ook weer went.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lang je die plaat maar steeds opnieuw afdraait in je hoofd, dat je het met drank eigenlijk leuker vindt, blijft de naald rondjes draaien in de oude ingesleten groeven.

Als het echt leuk was, dan zou er niet altijd maar weer de wens zijn om te stoppen.

Zet eens een nieuwe plaat op.

Dan kunnen er nieuwe associaties ontstaan. Dat het ook gezellig kan zijn met fris.

Ik moet eerlijk zeggen dat dat ook de reden was waarom ik na een keer of 10 niet meer naar de AA ging. In die groep zei men steeds: we zouden wel willen drinken, maar kunnen het niet.

Daar was ik het niet mee eens. Vond het net een plaat die bleef hangen.

Misscien is dat het verschil tussen niet meer willen en niet meer mogen. Dat blijven idealiseren van drank. Dat schiet niet op. Dan blijft het iets gevaarlijks.

Onderzoek waar je drank voor nodig had. En hoe je daar op een andere manier mee om kunt gaan.

Soms is er meer nodig, als er nog zaken verwerkt moeten worden die eerder weggedronken werden. Gun jezelf daarvoor hulp en tijd. Maar blijven volhouden dat het leuker was met drank. Dat lijkt me heel moeilijk. Dan hou je die discussie in je hoofd.

Travel, beterschap :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan W, ik vind het knap dat je daar controle over kunt houden. Ik kan dat absoluut niet. En dat wat je zegt van de beest uit willen hangen, ook mij breekt dat op.

Smikkie; Het komt soms over alsof ik een ontzettend slechte jeugd heb gehad. Dat is eigenlijk niet echt zo. Natuurlijk hebben ze niet alles goed gedaan en heeft de ene ouder het slechter gedaan dan de ander. Maar echt slecht? Ik ben me pas de laatste drie jaar gaan beseffen dat het slecht was. Maar zelfs als ik dat besef nooit had gekregen, dat het echt wel wat slechter was dan bij anderen, dan nog had ik gedronken.

Het is begonnen uit gezelligheid en omdat ik vaak alleen was, heb ik het doorgezet onder de mom van gezelligheid. Daar hadden mijn ouders of omgeving geen schuld aan. Dat heb ik zelf gedaan. Gelukkig. Want vingertje wijzen is nergens goed voor. Als ik een vinger naar een ander wijs, wijzen er drie terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Beterschap voor de zieken, sterkte voor hen die het nodig hebben!

Ik heb gister en vandaag heel hard gewerkt en geen tijd gehad om te lezen. Meld me voor gister en vandag droog af. Morgen heerlijk dagje niksen.

Het gaat goed met mij. einig trek, wel soms moeite omdat ik in aardig wat situaties zit waarin iedereen om mij heen drinkt. Maar ik ben daarbij ook altijd omringt door verscheidene personen die weten waar ik mee bezig ben. Ondanks dat is het toch soms moeilijk, voel ik me een beetje buitenstaander. Nieuwe verhoudingen tot het sociaal verkeer en de alcohol. Heb het gevoel dat het allemaal goed komt.

Trusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, ik sta nog ingelogd zie ik.

Er was een tijd dat ik ook heel graag 1x in de maand ''los'' wou gaan met drank,

heb ik ook een tijdje volgehouden, ik leefde alleen maar met 24/12 alcohol in mijn hoofd, vandaag niet, dan.... dan mag ik weer.... ,

dat kon ik dus niet, als ik normaal kon drinken, dronk ik de hele dag haha dat is juist mijn probleem. Dus nu ik niet drink, is die strijd in mijn hoofd weg , en dat is ZO fijn!!!!

En het is wat ik eerder las, zet een nieuwe plaat op,

bij mij heeft het lang geduurd, maar nu kan ik los met een kopje thee :D

ik ga Tolle kijken, probeer al een tijdje deel 2 te zien, maar val steeds in slaap, dus nu toch eens proberen ,hier en nu

ik neem vanavond de eerste niet, hele fijne avond allen en sterkte voor hen die het nodig hebben, het is echt de moeite waard!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Lavendel, ja was lekker hoor aan de "goeie" kant van de bar hoor, tjah weet eigenlijk niet aan welke kant ik het meeste uren hebt gemaakt. Ach "gelukkig" toch wel ;-)

Maar we hebben ons erg vermaakt, en was ook weer eens vele te zien zonder dat het een begrafenis was. Poeh alleen gister een mist op de terugweg brrr. Hoop met jou ook alles goed. Nou fijne avond nog,

trouwens alles goei ook met Bo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ MM: fijn om te horen dat je weinig trek hebt. Je zit wel in een omgeving waar het heel moeilijk is. Knap van je dat je het volhoudt.

Slaap lekker en rust morgen goed uit, welverdiend na die drukke dagen.

@ Draak: hoe was het nou gisterenavond, aan de goede kant van de bar? Was je vandaag erg moe soms, want je was zo laat op het forum.

@ Madeleine: je hebt het weer gered!

Ik ga ook bankhangen. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...