Spring naar bijdragen

Vrijdag 30-11-2012

mark

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 497
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede morgen, het is weer vrijdag en dus school en weer toetsen. Snel ff een bakkie dan en dan leren (en niet hier blijven hangen zoals vorige week) Toets psychiatrie, is niet veel stof maar wil het nog een keer doorlezen.

Fijne dag iedereen, is bij jullie ook alles wit van de vrieskou? Ik heb onrust en een een drukkende hoofdpijn, vaak is dat een teken van sneeuw maar het kan ook de aankomende toets zijn.

DAGPACT

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: erik
Goede morgen, het is weer vrijdag en dus school en weer toetsen. Snel ff een bakkie dan en dan leren (en niet hier blijven hangen zoals vorige week) Toets psychiatrie, is niet veel stof maar wil het nog een keer doorlezen.

Fijne dag iedereen, is bij jullie ook alles wit van de vrieskou? Ik heb onrust en een een drukkende hoofdpijn, vaak is dat een teken van sneeuw maar het kan ook de aankomende toets zijn.

DAGPACT
Erik
Hannekequote>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Gisteren me niet afgemeld. Bij deze. Droog. En ik heb me alweer aangemeld bij het dagpact.

Hier gaat alles zijn gangetje. Direct op de fiets. Nou ja, direct. Kwart over 8. Als het licht is. Als het tenminste niet glad is buiten. Anders blijf ik veilig thuis. Wel leuk als het weer een beetje vriest.

Ik wens iedereen een heel goede dag! Maak er het beste van. Ik doe in ieder geval mijn best.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mark

Volgens mij ga je met heel goede voorbereiding de opname in, je hebt voor jezelf al bewezen dat je kan stoppen uit eigen kracht en vertrouwen in die kracht is het allerbelangrijkste. Wat ik weet van opname zoals ik gezien en gehoord heb bij de crisisopvang is dat je ook veel gesprek therapie gaat krijgen. Dus niet in het hier en nu en verder zonder drank, maar ook roeren in wat er in het verleden gebeurd is. Ik schrijf dit zodat je je kan voorbereiden dat dit komen gaat. Zodat je de muren die je waarschijnlijk om je heen hebt gebouwd kan laten zakken zodat hulpverleners toegang hebben en jij toegang hebt tot je innerlijke zelf. Die eigen kracht waarop je kan vertrouwen, je kan namelijk zonder hulp stoppen en dat kan lang niet iedereen zeggen.

Die kracht kan je gebruiken voor je kwetsbaar op te stellen want die kracht en niet de muren om je heen houden je staande. Je hoeft die kwetsbaarheid hier in het openbaar niet te laten zien maar mag natuurlijk wel, om te oefenen. Als je in de put zit moet je de deksel durven open te trekken en je voorbereiden dat er zaken uit het verleden naar boven komen die je verdrongen hebt en die emoties oproepen als pijn verdriet weemoed.....maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Als je weet dat het waarschijnlijk komt kan je je erop anticiperen. Daarom schrijf ik dit.

Stoppen is stap 1, een leven zonder alcohol is ook afrekenen met het verleden en vervolgens verder in het hier en nu. (neem mijn tekst niet voor de waarheid aan, vraag er naar wat je te wachten staat op dit soort punten aan je behandelaar) Wees voorbereid en laat het je niet overkomen en overvallen want zodoende houdt jij de regie en blijf je het gevoel houden dat jij achter het stuur zit in de rollercoaster ride ipv dat je rondgeslingerd wordt zonder controle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Eric, Ik vrees dat die muur afbreken idd het zwaarste gaat worden, misschien wel zwaarder dan het niet drinken zelf. Afgelopen woensdag is mij dit idd ook verteld. Maar ik ben van plan er geheel open in te gaan en te gaan ontdekken het hoe en waarom van mijn gedrag, en waarom het zoeken van een vluchtweg in de drank. Super bedankt voor je tips en zal ze zeker in mijn achterhoofd houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mark, lekkerrrrr.

Hond net uitgelaten.

Hier regent het, had ik niet verwacht, tsss

Niet glad, wel waterkoud, brrrr

Maar niet klagen, als er iets is waar ik een hekel aan heb dan is het aan gladheid.

Zo, en nu heeeeel snel richting werk.

Luitjes, maak er een mooie dag van...

Laterrrrrrrrrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mark

Graag gedaan en wellicht kan je je ervaringen een keer opschrijven hier of via pb. Ik ken het namelijk alleen uit het perspectief van hulpverlener. Zou ik leerzaam vinden, maar hoeft niet, kan me ook goed voorstellen dat het te prive is allemaal. Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...