WijnandA Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Het is wel heel bizar, hoe ik na het stoppen met alcohol kan genieten van mijn koffie. Ik zoek de lekkerste bonen uit en kan euforisch worden van de geur alleen al..... Heerlijk nog even en ik moet me melden bij KDB (koffiedebaas) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 En wordt het hier wel heel stil hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 wijnand en lenie en sofie en spikie: kom kruipenwelekkerwarmtegenelkaaraan. laat de anderen maar denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Hai Lytse, Ja ik heb wel gewerkt hoor. Opdrachten moeten af. Maar ben nu wel erg moe. Morgen nog een klant en nog iets afmaken, dan is het vakantietijd!!! Het was geen cursus financien hoor, daar zou ik mijn man naar toe sturen (hij doet de administratie gelukkig) maar een dag over Pinterest. Kijk maar eens op internet. Ik vind het heel leuk om te doen en te bekijken. Ik ben bang er net zo verslaafd aan te raken als aan dit forum. Alles goed bij jou? Weer wat rustiger? Ga verhuizen naar de bank, kom later nog wel binnenpiepen. Fijne avond, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 @Igor, vind ik ook Ik ga me nu lekker voorbereiden op m'n winterslaap, weltrusten allemaal en wie weet tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 trusten frummels. en wie nog behoefte heeft om even bij een knuffelbeer te kruipen..... kruip er lekker bij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Trusten Igor, Kom er later even bij:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
opnaarherstel Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Pfoej, werkgever belde net. Niets pissigs ofzo, had gewoon vergaderingen de hele middag. Mag morgen dus gewoon komen, en knallen met die handel. Toch blijf ik hier hangen, en die fles blijft in de supermarkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josefine Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Hallo weer, ik ben nog steeds broodje nuchter...gelukkig............. Vanochtend mezelf voorbijgerend, maar had het gelukkig op tijd in de gaten en ben toen rust gaan nemen. Heb het allerallerallernodigste gedaan: douchen, eten, ff naar buiten, mijn kids verzorgd, een aantal keren tot tien kunnen tellen, het verjaarskado van de jongste besteld, de genodigden voor haar feestje morgen gevraagd of ze ook echt komen, ze naar logopedie en dansles gebracht; al een heleboel meer dan ik gedaan zou hebben als ik wel gedronken zou hebben. De afwas / was / stof stapelt zich op, maar dat kan me niet boeien, dat komt morgen wel. Ik heb maar twee handen en genoeg aan mijn hoofd. I am not superwoman. Morgen weer een dag. Dag vijf is geslaagd, hoewel ik veel moe ben geweest, is ook niet verwonderlijk, ben vannacht een paar keer wakker gemaakt door slaapwandelende kids die niet kunnen slapen, ik weet niet of ik Sinterklaas wel zo leuk vind. Ga gewoon vanavond weer op tijd naar bed. Ik vind het wel erg fijn hier bij jullie in de huiskamer te zitten, maar dan loop ik morgen weer de kans om in de verleiding te komen, als ik moe ben. Als ik uitgerust ben, kan ik beter rustig zijn........... Mijn oudste vroeg me daarstraks heel zachtjes: mam, is het gelukt? Ik vroeg: wat? Maakte een gebaar van drinken. Oh, zei ik: ja, goed he! Dag vijf! Het kind glunderde. Ik zei: maar morgen wordt voor mama weer een nieuwe strijd. Oke, maar vandaag is het gelukt. Lief he. Dat geeft moed. MM: sorry te lezen van je uitglijdertje, het had zomaar mij kunnen gebeuren, ik voel met je mee. Kom, we gaan gewoon samen weer verder met niet drinken. Op het moment dat je je verhaal hier opschreef was je als het ware alweer opgestaan. Dus ben je gewoon verder aan het gaan met klimmen. Lenie: goed van je dat je weer meeklimt, is veel gezelliger dan alleen! Sorry aan allen als ik niet overal reageer, ten tijde dat ik aan het einde van de dagdraad ben, ben ik een paar namen en verhalen vergeten......................vergeef mijn lompheid. In ieder geval begrijp ik dat iedereen weer zijn beste beentje voorzet om gezellig mee te doen aan het ghostbusting. Ik wens iedereen heel veel liefde en sterkte, morgenvroeg ben ik er weer. Heeft iemand nog een tip om wat makkelijker te reageren op iemands bericht, als je de hele dagdraad gelezen hebt, niet helemaal meer weet wie wat gezegd heeft, maar je hebt ook niet de tijd of energie om weer van voren te beginnen? Als ik meteen op iemands bericht wil reageren, weet ik nog niet of diegene daarna nog wat heeft toegevoegd. Ik zal het wel weer veel te moeilijk maken, de aard van het beestje. Maar goed, iedereen een fijne rustige avond en wees trots op jezelf dat je weer meegedaan hebt / meedoet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 das weer een mooie meevaller@OPN Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Ik lees continu niet terug. Een paar woorden. Komt omdat ik in mijn eigen schulp zit. Het is me weer mislukt. Ik krijg het niet voor om mijn gedachten te verzetten als ze veel te lang aanhouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Originally posted by: SmikkieErik wat een gedoe he, handige man ben je wel, past het? Ws met het nodige getier en gevloek lol welBen wel benieuwd naar wat je hebt uitgekozen.Sorry kon het niet laten om op je te reageren. Nooit in bed gaan liggen met je lab.Even doorzetten, kun je straks ook gaan liggen in je bed.quote> De eerste kast ging perfect, zelfs geen schroeven over wat wel eens gebeurd. Ik heb toch vrij neutrale meubels gekozen en daarbij kleinere dingen met meer kleur. Ga nu slapen, droog en moe. Morgen deel III van het IKEA project. TrustX @all Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 MAdeleine, Jammer dat het niet gelukt is. Ben je nu wel gestopt? Kom op he. Niet opgeven. Wat ik me afvraag, in het begin dat je hier was had je een afspraak met verslavingszorg. Op die dag was je ziek, dacht ik. Maar er was toch een nieuwe afspraak? Is het niet beter voor je om daar wel naar toe te gaan? Je wordt met veel moeilijke dingen geconfronteerd, ondersteuning daarbij zou je kunnen helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Zonnetjes; Daar was aan het begin van mijn aanmelding inderdaad sprake van. De afspraak heb ik i.o.m. de arts van de uitkeringsinstantie gecanceld. Ik weet dat het onverantwoord klinkt, want hulp heb ik nodig, maar ik heb het hele jaar mijn eigen risico niet opgebruikt en zit in een soort van geldcrisis. Het is niet dat ik schulden heb, maar het is ook niet breed. En aangezien ik met een paar sessies, paar gesprekken niet klaar ben en in Januari ook gelijk mijn eigen risico mag overmaken, hebben we besloten dat twee maanden op een probleem het ook niet erger maken. Maar ik moet mij opnieuw melden voor Januari. Het erge van alles is dat ik in november, op een paar dagen na, nuchter ben geweest en alweer in financiële nood zit. Het maakt me helemaal kriegelig. En ik wil zoveel doen om geld te besparen en dat lukt me ook wel. Ik zit vandaag in zo'n negatieve spiraal, waarbij ik het gevoel heb dat ik compleet faal op alle vlakken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 "waarbij ik het gevoel heb dat ik compleet faal op alle vlakken.... " Dat zou ik maar gauw uit je hoofd zetten Madeleine. Je schrijft zelf dat je in november op een paar dagen na niet gedronken hebt. Dan faal je niet. Daarnaast vind ik het heel sterk van je dat je het hier meld, je toch de draad weer oppakt. En ja dat gaat bijna nooit alleen maar omhoog, maar met pieken en dalen. Ik snap dat je de aanmelding uitstelt, wel jammer het zou je zo kunnen helpen. Dus januari gelijk werk van maken? Liefss, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Besparen lukt me ook niet, moest het zijn. Want ik geef geld uit als water. Het voelt toch echt als falen. Want ik bereik continu niet het gewenste. Misschien wil ik wel gewoon te snel. Want ik wil stoppen met drinken, 30 kg weer kwijt raken, stoppen met roken, sporten, met vriendinnen (nieuw opgedaan afgelopen jaar) leuke dingen doen, een nieuwe baan vinden en krijgen en al met al heb ik het gevoel dat ik continu faal. En inderdaad, de hulp ben ik ook echt nodig. Januari ga ik het echt oppakken. Ik weet dat ik mijn eigen risico in termijnen kan betalen. Maar 350 euro komt me beter bij, dan 570 euro. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Bericht weg. Nog eens dan. Madeleine, even reeel zijn, dit kan toch niet allemaal tegelijk. Wat is voor jou het belangrijkste, dan kun je daar aan gaan werken. Anders blijf je het gevoel houden dat je altijd faalt. En veel geld uitgeven, heb je daar een reden voor? Jezelf belonen, misschien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Ga afsluiten, nu echt op de bank. Madeleine, succes, als je wilt kun je pb sturen hoor. Liefsss, slaap lekker:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Madelaine.je kan wel alles willen...maar je ziet door de bomen het bos niet meer Eerst het ene op de rit hebben en dan het andere aanpakken Je maakt het jezelf ook zo moeilijk Het is ook goed wat je allemaal post...maar lees eens een paar keer je postings door dan begrijp je misschien zelf ook wat je werkelijk schrijft Echt stoppen levert sneller wat op dan je denkt en hulp verlening is eenmalige bijdrage...en niet jaarlijks Loop al bijna 2 jaar de deur plat daar om al mijn gebreken op te lossen en dat kost me geen cent En ik stop ook pas met hulpverlening als ik daar aan toe ben Dus meerdere deuren staan daar op een kier open..zodat ik direct weer naar binnen kan als dat nodig is zonder eigen bijdrages Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Dat weet ik. Maar ik wil het zo graag. Haha. Afgelopen maand heb ik Mascara (€10,00), Foundation (€10,00), Poeder (€4,00), Tosti-ijzer (€15,00), Haarverf (€12,00) gekocht voor mezelf. Maar ik heb vrij dure verslavingen naast het alcohol. Cola Light (€48,00) en sigaretten (€160,00 heeft een app net voor me uitgerekend). En dan nog de benzine (€60,00). En ik heb mijn creditcardschuld voldaan vorige maand, maar ik kreeg zorgtoeslag terug. En nu moet ik morgen mijn zorgverzekering betalen + twee keer internet, want het bedrijf heeft een fout gemaakt en in juli niet geïncasseerd, servicekosten (en nu hoorde ik vanmiddag dat onze VvE toch gefraudeerd heeft en dat we per gezin binnenkort een bedrag uitgekeerd krijgen) en dan is het geld op en moet ik het een week zonder geld doen. Daar kan ik zo slecht tegen, vooral omdat ik dacht toch wel goed bezig te zijn, door zoveel minder te drinken. Denk dat de stress me daardoor ook gewoon teveel werd. En dat ik daarom mijn gedachten er niet meer afkreeg. Owja, ik ben een wandelend kasboek. Ik ken alle bedragen uit mijn hoofd en ook wanneer het wordt geïncasseerd of wanneer ik het moet overmaken.:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Sterkte Madeleine, Ik snap je gevoel maar Zonnetjes heeft gelijk. 't Is ook absoluut geen productief gevoel. Ik herken ook veel van het alles tegelijk willen doen. Lukt niet. Bovendien geeft dat dan weer een gevoel van machteloosheid en grijp je weer sneller naar de fles. Zo werkt dat bij mij in ieder geval. Zoek alle hulp die je vinden kan. Jij moet het uiteindelijk zelf doen maar zonder goeie hulp is het veel moeilijker. Ik ga slapen meis. Ben op. Wilde je alleen nog even een hart onder de riem steken. Knuffel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Sorry, mensen. 'k probeer mee te lezen, maar de woorden en zinnen gaan allemaal langs me heen. M'n ogen gaan over de tekst maar de boodschap ontgaat me gewoon. Vandaar dat 'k moeite heb met inhaken. Wat is dat toch?! Wat is er toch in Godsnaam aan de hand met me?! 'k begrijp de terugval ineens héél goed. Je bent gestopt, maar de beloning blijft uit. Sterker nog, je wordt afgestraft. Physiek en mentaal lijdt je. En dan lijken uren dagen maanden een eeuwigheid te duren. Een niet-aflatend bombardement van precisie verschrikkingen. Damnation without relief. Of ben 'k op een leeftijd beland dat 't leven meer gaat nemen dan geven? Vijfendertig. Dat is op de helft, niet? 'k zal binnenkort (dat kan goed nog 2, 3, 5(?) jaar duren) m'n oma wegbrengen. M'n moeder en haar man; nog 10 jaar? vijftien? Twintig? Wie zegt dat ik die tijd nog heb?! Jakkes! Excuseer, mensen. 'k ben weer in m'n Modus Mismoedigus. Nog maar even een sterke bak kamillethee. Met wat lekkers... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Originally posted by: spikeDan wordt het tijd om daad bij woord te voegen,gaat het nog ergens over adb worden en blijven?Of kieperen we losraak al onze problemen hier op het forum?Dan heb ik nog een paar paginaatjesmaar dat lijkt me niet de helpende bedoelingquote> Het gaat nog steeds om het ADB worden en blijven. Maar ik raak gefrustreerd door mijn eigen financiële situatie. Ik moest het alleen voor mezelf uitspellen, om te zien wat ik wederom fout doe. Het spijt me dat het voor jou overkomt alsof dit een allesoverheersend probleem is. Nee, dat is het niet. Ik ben er niet door begonnen met drinken, maar het is wel iets wat me bezighoudt. Als ik zo goed bezig ben door ADB te worden, waarom komt het dan toch dat ik vast blijf zitten in financiële problemen.Als je mijn cola light ziet + sigaretten, dan denk ik dat ikzelf al de oorzaak heb gevonden. Want ik ben geen rijkaard in de ziektewet. Sorry dat ik de draad even misbruikte. Trouwens, als we over mijn echte problemen gaan praten, dan heb ik aan één draad niet genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Jose wat ik soms doe is wat aantekeningen maken op wie ik wil reageren. Dat kan ik nog wel onthouden. Dat vind ik het makkelijkste. Zo mensen ik heb dus ook niet terug gelezen want ik ga weer afsluiten. Morgenvroeg weer werken dus lig ik er een beetje vroeg in. Heb een te gekke dag gehad en voel me goed. Trusten allemaal en tot morgenvroeg bij de koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 4 december 2012 Rapport Share Geplaatst 4 december 2012 Maar Spike, over mijn rug ga je het niet winnen. Ook niet met Fleurtje in jouw kielzog. Marika, inderdaad dat scheelt al de helft. Want roken is op het eind gewoon een gewoonte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden