Spring naar bijdragen

Woensdag 5 december 2012

Diesel

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jan gecondoleerd joh, heel veel sterkte, en huilen mag hoor als je pijn hebt door een verlies.:present:

Goeie avond allemaal ik ben thuis. Heb heerlijk gewerkt en vanmiddag eindelijk eens kunnen vertellen dat we allemaal beter af zijn met een goeie taakverdeling en duidelijkheid krijgen wat onze taken zijn. Dat daardoor heel vaak ruzie en onenigheid ontstaat. Daar hoorde men van op want er was helemaal niets bekend bij die persoon.

Maar verder was de sfeer goed.

Wel vanochtend mee moeten rijden naar een vrouw waarvan de hond ernstig ziek was. Een heel drama voor het menske en het was zo'n lieverd, ik had zo te doen met haar. Ze werd in de buurt een beetje uitgekotst omdat ze een verzamelaarster was en het een vreselijke bende bij haar was, maar de hond kreeg kippenvlees en zij zelf at droog brood.

Zo sneu en verdrietig. Ik had het er even flink moeilijk mee omdat ik haar heel graag had willen helpen.

Heb dus voorgesteld dat we de klantenrit maar niet in rekening moeten brengen maar weet niet of dat ook gedaan wordt.

Goed ik ga even lekker eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Sofie,

Ja maar wat jij ziet op Animal Planet zijn wel de extreme gevallen hoor, ik heb het bij ons nog nooit meegemaakt.

Wat we nu wel meer zien is dat dieren op straat gezet worden en de eigenaar niet op komt dagen.

Zo hebben ze gisteren een Bordeaux dog gevonden. Nou echt dan springen de tranen in je ogen. Een jong dier, ziet er heeeeel gevaarlijk uit maar zo'n ontzettende lieverd.

Je ziet wel dat hij ontzettend zenuwachtig is omdat hij in een kennel gezet moet worden. Ja en dan heb ik moeite om niet te zeggen ik neem hem mee je ziet dat het dier echt lijd, terwijl hij uitgelaten wordt en alle liefde krijgt, hij is helemaal uit z'n doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag wil ik even over mijn dag van gisteren vertellen, ik ben naar bed gegegaan toen men ook hier naar bed ging, maar heb niets geschreven.

Had slecht geslapen, want overal pijn. Het was lichamelijk een zware reis geweest die ook nog eens met spit begon. Toen die inbraak en omdat ik toch door de woestijn tot gesstelijke rust was gekomen, nam ik het ogenschijnlijk, ook voor mezelf, nogal kalm op, maar net wat het woord zegt: ogenschijnlijk.

Om 11 uur opgestaan en de tel. aangezet en zeer tegen mijn gewoonte eerst maar eens een thee+peuk en toen ging de tel. al: de slotenmaker.

Of hij langs kon komen, ik wilde (na teveel dagen) eindelijk wel eens douchen en mijn haar wassen. Dat kwam allemaal prachtig uit.

Alles bekeken en ook de slaapkamers boven die ik had opgegeven omdat daar de onderste handels niet meer sloten, wat me nu een onveilig gevoel gaf.

Terwijl de spullen gehaald werden, eindelijk afgewassen en ruimte gemaakt voor de slotenmaker.

Maar ik kon bijna niet meer lopen v.d. pijn. Het is zo frustrerend als je niet kunt bukken om de rotzooi van die ..... op te ruimen.

Bij de zoektocht naar melatonine en temazepam (wat er niet was nu, buiten toeristengebied), werd mij iets anders aangeboden dat een soort benzo.... was en tegen paniekaanvallen, slapeloosheid e.d. hielp.

Normaal pas ik erg op met dit soort medicatie, maar nu heb ik er 1 genomen en kon/wilde dus ook niet meer naar de stad rijden.

Weer de politie gebeld om een afspraak in het stadje hier vlakbij te maken voor vanavond, maar dat was niet voor aangiftes.

Betekent dat je in deze gemeente slechts 2 x een paar uur terecht kan.

Anyway, heb de politie nog aan de tel. toen de slotenmaker kwam.

Ben heel tevreden allerlei nwe en veiliger sloten gekregen.

Zal wel zien of ik het slot v.d. woningbouw op mijn deur zelf moet betalen.

Later naar de HA om bestelde inhaler te halen. Was er nog niet.

Vandaag wel, maar een ander systeem : wordt niet meer vergoed.

Let op!!! Er hangt ons nog veel meer boven het hoofd wat dat betreft.

Langs achterbuurvrouw om nwe sleutel te brengen.

Bijgepraat en toen ja,ja, een fles wijn geleend (die ik altijd voor haar koop).

Niet dat ik trek had, maar ik wilde beslist niet meer aan de pijnstillers/spierontspanners waar ik zo'n maagpijn etc. van krijg.

Heb het heel langzaam opgedronken en een warm kussentje in mijn rug gelegd en toen na de dagdraad gelezen te hebben, naar bed gegaan.

En wat denk je?

Niet om alc. te promoten, beslist niet, maar ik heb tot bijna 9 uur aan 1 stuk geslapen, wat nooit gebeurt en voelde me een stuk beter, minder pijn en beter in m'n vel.

Toen ik hoorde dat er sneeuw kwam, met blauwe lucht in de auto gestapt om mijn filmrolletje naar de grote stad te brengen en wat boodschappen te halen.

Wat kon ik daar slecht tegen, al die mensen en muziek en keuze.

Normaal wil ik al zo snel mogelijk naar buiten, maar na de woestijn helemaal.

De cassiëre bleek ook in mijn dorp te wonen en vertelde over nog meer inbraken.

Een jongeman is de 3 boeven gevolgd (ze hadden en witte bestelwagen, lekker zichtbaar en er kan veel in), en de politie gebeld.

Ze zitten vast.

Nu maar hopen dat het mijn inbrekers zijn en dat ze een enkelband krijgen, op zijn minst!

Dit bericht mag ook door anderen gelezen worden dan door bezorgde Smikkie, terwijl ik even GTST ga kijken.

Tot zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Janneman, veel sterkte :present::heart:

Marika, ik heb je berichten gisteren gelezen en denk dat ik je nu wat beter begrijp. Ik krijg er in ieder geval een wat genuanceerder beeld door.

Vanmorgen gewerkt, vanmiddag de heerlijke chocoladeletter van het werk opgegeten.

Hoeveel calorieen zitten daar in :$

Had eigenlijk weinig trek vanavond, maar kon het natuurlijk niet maken om de spaghetti van mannie te miskennen.

Pfoe hee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn er toch opvallend veel lopers op ADB. Ik liep ook veel en bij mij kriebelt het ook steeds meer. Ik ben vaker begonnen na lang niet lopen en dat opbouwen viel mij reuze mee. Na een paar keer liep ik zo zo weer een rondje van een km of 7. Ben nu te moe na het klussen in huis maar het komt binnenkort weer. IK hield altijd wel van lopen in de winter in het donker met kou en regen. Gladheid had ik wel een hekel aan. En ik mag als ik val mijn val niet breken met linker arm ivm operatie nu een jaar terug. Kan er alles weer mee maar hard een val breken denk ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie,

al eerder heb ik gedacht, en wilde je ook schrijven, maar niet gedaan vanwege je band met je moeder, maar had ik maar een zoon als jij!!!

O.K. Gisteren een kaas/spekpannekoek en als avondeten zalm met dillesaus, gebakken aard. en spitskool.

Vandaag: gekookt ei en kaastostie, 2 haringen op bruin brood en 2 ciabatta's halfom (pekelvlees/lever. Straks Orak Arik. O.K.?

Voor mij heel veel.

Net herinnerde ik me ineens dat ik de goedkleurige sieraden van mijn moeder niet heb gezien en idd, die zijn weg. Een lantaarnopstekertje en een hertje (doublé) dat ze op haar blazer droeg en een brochje dat mss wel goud was. Ik had het aan mijn kleindochters willen geven.

De kl........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, daar ben ik weer.

Ik wil ben door lopen in de regen (ja mensen, ook in Spanje kan het gruwlijk regenen, vooral hier in het Noorden) weer een beetje wakker geworden.

Graag wilde ik even reageren op Lidia. Ik ken je niet en ik wil je niet voor het hoofd stoten maar ik denk dat het niet verantwoord is om alcohol te promoten als pijnverdover of als goed slaapmiddel. We weten nu toch inmiddels allemaal wel wat de gevolgen zijn. Als je drinkt en daarmee pijn verdooft, doe je er niet op tijd wat aan. En als slaapmiddel vind ik het ronduit vreselijk, ik slaap veel beter als ik een tijdje nuchter ben geweest; wat een rust ervaar ik dan! Ik denk dat we dat allemaal wel herkennen (hoewel mijn moeder nog altijd zegt dat ze niet stoppen wil met drinken omdat ze anders niet meer kan slapen... nou en die sláápt, mensen: max. 3/4 uur per nacht, is altijd geradbraakt!).

Het is echt niet mijn bedoeling je te veroordelen. iedereen moet zelf doen wat ie het beste vindt. Maar ik weet uit ervaring dat het op de lange termijn niet werkt.

Weet je trouwens zeker dat je spit hebt? Is er door een arts naar gekeken? Schoot de pijn er ineens in en weet je nog wanneer dat was? Of was het er als het ware ineens zonder dat je een moment aan kunt wijzen? Dat is volgens de fysio die ik had een belangrijk criterium voor beoordeling). Zelf dacht ik jaren geleden ook dat ik spit had maar ik bleek drie discale hernia's te hebben, die dus op andere manier aangepakt moet worden. Ik verdoofde het ook met wijn, de pijn, soms, en later las ik ook nog eens dat door de verzuring die de alcohol in je lichaam te weeg brengt, de kans op (verslechtering van) hernia's groter wordt. Ik bedoel maar...

Sorry, ik wil niet betweterig doen of iemand de les lezen. Ik denk dat het gewoon belangrijk is om te weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Smikkie
Hoi Bol,

Klopt het dat beesten die ze niet kunnen plaatsen, echt ingeslapen worden?
Hoor dat soort verhalen weleens, zonder echt te weten of dat waar is.
Hoop natuurlijk van niet.quote>

Nee hoor Smik dat klopt niet. In ieder geval bij ons niet. We hebben dieren zitten (katten en honden) die jaren zitten bij ons maar omdat ze of te oud of niet mooi genoeg zijn, kunnen we ze niet kwijt. Het enigste waarvoor wij een dier laten inslapen is, als hij agressief is waardoor onze mensen het dier niet uit kunnen laten, of hij heeft iemand gebeten.
We hebben verschillende pitbulls gehad waar we echt helemaal niets mee konden, ja die laten we inslapen maar verder niet.:)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt anders wel lekker Johan.

De inwendige mens wil toch ook wat.

De boeddha kwam er niet voor niets van terug om ascetisch te leven.

Maar nu probeer ik je toch over te halen he ;)

Sieraad gefeli met je maand :musicnote:

Ik ga mij op de bank neerstorten met een boek.

Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve MM,

Als we hier niet eerlijk kunnen zijn , waar dan wel?

Het verhaal van je moeder begrijp ik, ook ik ben in die situatie geweest en weet dat het niet werkt. Mede door dit forum.

En ja, de dag voordat ik vertrok kon ik nog een HA afspraak krijgen en die heeft mij grondig onderzocht en bevestigd dat het spit was en ik weet ook waardoor. Vandaar dat we in overleg tot de paardemiddelen waar ik niet tegenkan hebben besloten.

Ik heb al heel veel jaren rugpijn en ben bij een revalidatie kliniek onder behandeling geweest en er is onderhuidse spierspanning vastgesteld.

Die waarschijnlijk nooit meer overgaat omdat er een chip in mijn hoofd zit die aangeeft dat ik pijn heb.

Vorig jaar in Egypte heeft een fysiother. dat op andere wijze (heel veel melkzuur) ook gezien en er na 12 behandelingen op allerlei wijzen uitgehaald. Ik was een ander mens toen ik terugkwam.

Heb het vergoed gekregen door de zorgver. hier, na uitleg.

Maar vlak voor ik vertrok had ik wel mijn zonen los gelaten.

Ingezien dat het geen zin heeft aan een dood paard te trekken.

Jij weet niet veel van mij omdat je nog nieuw bent, maar ik heb het nodige met hun achter de rug.

Het was ook niet bedoeld als slaapmiddel, daarvoor heb ik als het nodig lijkt te worden, melatonine, waarover ik een paar dagen geleden al schreef.

Om je vraag van eergisteren te beantwoorden: ik ben 15 dagen weggeweest.

@ Smikkie

Als ik weg ben, denk ik helemaal niet aan thuis en weet daarom ook vaak niet hoe de zeker hoe de zaken er bij lagen toen in vertrok.

Soms denk ik dat de kaboutertjes hebben schoongemaakt, maar dat was ik zelf.

Mag morgen, als het lichaam het toelaat wel weer eens een poging wagen.

Zo niet, dan wacht het maar even, ben tenslotte mijn eigen baas en er zijn belangrijker dingen.

Wat deze x wel erg was, dat het afscheid was van dit soort reizen, geestelijk kan ik goed afzien, maar de rug laat het afweten.

Een oma met een rugzak, waar zie je dat?

tykvautjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: MM
Ik verdoofde het ook met wijn, de pijn, soms, en later las ik ook nog eens dat door de verzuring die de alcohol in je lichaam te weeg brengt, de kans op (verslechtering van) hernia's groter wordt. Ik bedoel maar....quote>

Niet alleen herina's, ik heb mijn bicepspees een jaar geleden aan de elleboog zijde volledig doorgescheurd met krachttraining. Kon niks meer met die arm en slapen al helemaal niet goed meer. Zat thuis verveelde me, had pijn en begon toen ook met meer drinken. Voor de operatie vragen ze dan hoeveel je drinkt en waarschuwen ze je dat herstel heel veel langer duurt als je meer dan die 14 glazen in de week drinkt. Ben toen op de dag van opname gestopt en mijn eerste vier stopdagen was tijdens de opname. Herstel daarna ging heel goed. Na de operatie zat ik twee weken aan de tramadol en dan mag je helemaal niet drinken.

Ook na sporten heb ik al ik drink verlaat en langer spierpijn, waar het normaal de dag daarna is komt het dan een dag later pas en houdt veel langer aan. Incidenteel alcohol ontspant wellicht maar chronisch alcohol geeft mij juist meer spanning in mijn lijf en spieren. Kan me zo voorstellen dat dit ook voor je rug geldt.

En over pillen en maagbezwaar....ik vraag me dan ook af hoeveel je erbij eet. Als ik ibuprofen of diclovenac helemaal op een (bijna) nuchtere maag neem krijg ik ook veel last. Bovendien is daar omeprazol (maagbeschermer) oid voor, tegenwoordig gewoon te koop bij de drogist.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O.K. Smikkie,

begrijpen we elkaar.

Maar zoals je hebt kunnen lezen heb ik (bibberend) eergisteren mijn oudste zoon opgebeld, omdat ik, voor ik ook voorgoed weg ben, wil proberen of er tussen hun (de broers) en mij iets van een klein herstel van contact kan komen.

Hij stond me te woord, dat was al. Gelukkig mag hij met vrouw en kind nog 2 mnd. in het tijdelijke huis blijven wonen.

Toen ik hem voor het eerst, na 18 jaar en aanmoediging hier, belde op zijn verjaardag, zei hij dat er altijd problemen (met mij) waren.

Maar die zijn over nu ik alleen voor mezelf hoef te zorgen.

Dus ik vertelde, verontschuldigend, omdat het niet mijn schuld is, dat er ingebroken was. Denk je dat hij ook maar enige belangstelling toonde, of vroeg of hij iets voor me kon doen?

De kleur v/h T-shirt dat ik voor zijn dochter had gekocht vond hij belangrijker. Helaas was ik al blij dat ik er 1 in haar maat? kon kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik,

interessant wat je schrijft en ook de medici weten steeds meer.

Toen ik 35 jaar geleden werd geopereerd werden die vragen niet gesteld, hoewel het toen ook al bekend was, zoals mijn anesthesist na afloop vertelde.

Al weer bijna 2 jaar geleden had ik een "frozen"shoulder" en daar die dicl. voor met maagbeschermers en later naproxen, dat kon ik vroeger wel verdragen, maar nu niet meer. Ik neem pas na de maaltijd dit soort dingen en had ze nu nog over, vandaar. Maar pas na behandeling in het ziekenhuis is het grotendeels over.

Ja, Erik als je ouder wordt, kan je lichaam minder verdragen, niet alleen drank.

MM

Het ging mij aleen om de spierontspannende werking v.d. wijn. als noodgreep. Helemaal niet omdat ik trek had, dan had ik er wel voor gezorgd dat ik meer te pakken had gekregen. Of het niet gedaan natuurlijk.

O.K. genoeg hierover, wil niemand op een idee brengen en al helemaal geen waarschuwing van Tactive.

Het gaat juist al een hele tijd over het alg. goed/veel beter met drinken, maar ik ben een minderaar. Als ik een paar weken niet drink, is dat winst,

vooral omdat dat, zoals ik hier gemeld heb, zonder veel moeite gaat.

Maar op mijn leeftijd wil ik niet altijd "nee"zeggen.

Te snel getypt, dus foutjes er uit gehaald voor de latere lezers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gunn soms geven ze eerst een dier een prik waardoor die gaat slapen en daarna krijgt het dier een spuit midden in het hart waardoor het meteen stopt.

Maar ook gebeurd het dat een dier gelijk een spuit door het hart krijgt waardoor hij meteen dood is. Dit heb ik zelf nog nooit gezien omdat ik dat een rotgezicht zou vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM

Het ging mij aleen om de spierontspannende werking v.d. wijn. als noodgreep. Helemaal niet omdat ik trek had, dan had ik er wel voor gezorgd dat ik meer te pakken had gekregen.

O.K. genoeg hierover, wil niemand op een idee brengen en al helemaal geen waarschuwing van Tactive.

Het gaat juist al een hele tijd over het alg. goed/veel beter met drinken, maar ik ben een minderaar. Als ik een paar weken niet drink, is dat winst,

vooral omdat dat, zoals ik hier gemeld heb, zonder veel moeite gaat.

Maar op mijn leeftijd wil ik niet altijd "nee"zeggen.

Lieve Lidia,

Ik wilde het ook helemaal niet op jou persoonlijk betrekken (en het is al helemaal niet mijn bedoeling om Tactive op je nek te sturen, alstjeblieft!)en ben zeer dankbaar voor het feit dat je dat begrepen hebt. Het is waarschijnlijk ook mijn eigen gevoel als beginnend (en frequent falend) stopper die me dan doet reageren. Hoe dan ook denk ik dat wat ik gezegd heb belangrijk is voor de stoppers onder ons. Maar ik begrijp wat jij me vertelt ook heel goed.

Hopelijk leren we elkaar snel beter kennen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...