BamBam Geplaatst 9 december 2012 Rapport Geplaatst 9 december 2012 Marcel, in dezen ben ik het wel met W eens. Will zoekt zijn geluk in de ander, zo lijkt het, en dat werkt niet. En ik herken het patroon. heb het jaren gedaan en het werkt niet. Ik dacht dat ik me daar los van had gemaakt maar....patronen heten niet voor niets patronen, ze laten zich maar moeilijk doorbreken. Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede. Weet je, en daarom werkt het delen van eigen ervaringen beter dan advies geven, m.i. Adviezen, meningen, ik 'vind' kunnen heftige reacties oproepen. Als ik mijn eigen ervaring deel, is dat mijn ervaring, is dat hoe ik het gedaan heb. Het was al anders geweest als W daarmee begonnen was en iets had geschreven in de trant van: Goh Will, ik meen veel in je patroon te herkennen. Nou, ook goedemorgen.
BamBam Geplaatst 9 december 2012 Rapport Geplaatst 9 december 2012 En toeval bestaat niet. Mijn engeltje zegt voor vandaag: Probeer een beetje makkelijker en vooral simpel te gaan denken, dat maakt ook ruimte voor...... nieuwe patronen
lady jane Geplaatst 9 december 2012 Rapport Geplaatst 9 december 2012 Wat ben ik blij dat ik intussen naar de film Precious gekeken heb; heeft me een fijne nachtrust bezorgd al was het heel aangrijpend weer. Nu nalezend ervaar ik een oud fenomeen die ik thuis in "diskussies" 's avonds ook ervaarde: de eigen meningen werden versterkt en zelden bijgesteld. als je mee wilde doen kon je als eenheidsworst voor de gemiddelde "mening" kiezen en op veilig spelen. Afwijkende meningen waren vaak aanleiding voor buitensluiten of erger nog; de grond in boren. Pijnlijk om dit hier weer zo te voelen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden