Spring naar bijdragen

Donderdag 13 december 2012

Jen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Madeleine... ik heb het gevoel dat jij eerst jezelf leuk wilt gaan vinden voor je kunt stoppen met drinken en sjoemelen...

Maar probeer eens andersom: stop met drinken en sjoemelen... moet jij eens opletten hoe leuk je jezelf gaat vinden.

Eerst stoppen... dan verder kijken.

Op deze manier kom je er niet.

Luitjes, ik ga nokken.

Hoogste tijd voor mij weer.

Fijne avond verder en voor straks trusten :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kunsie
Ja MM, mijn buurvrouw kent mij al 16 jaar. En ze weet heel goed dat ik problemen heb met drinken. Ik weet eigenlijk ook wel dat zij daar heel anders over denkt. Zij kan stoppen na 2 biertjes, ik niet. Maar ik had gehoopt op een beetje steun van haar.quote>

Ja, dat zou fijn zijn. Maar als je die niet krijgt, dan moet je het zelf doen. Zelf en met de mensen die wel genoeg om je geven om het te begrijpen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne en MM (domme appeltjes :P), hoe dom het ook klinkt. Ik durf hier niet meer te sjoemelen, omdat jullie vertrouwen in mij hebben. Vertrouwen dat het goed komt.

Smikkie, nee ik wil niet zijn waar jij vandaag bent gekomen. Ik heb onwijs veel respect voor datgene dat je hebt opgebouwd. Ook al gaan sommige aspecten niet lekker en hou je trek als ik sjoemel. Ik geef soms al meer om jullie, dan om mezelf. Ik erger me soms ook meer om anderen, dan om mezelf. Ik wil stoppen, echt waar. Maar ik wil dat het uit mezelf komt en niet met medicatie. Want medicatie maakt dat ik 'het' echt ben.

En misschien moet ik het gewoon aanvaarden, dit is wat ik ben. En het moet stoppen, wil ik de toekomst in. En misschien moet ik Refusal nemen, om nooit meer te drinken. Maar de hele weg, zoals de afgelopen maanden al een weg voor mij waren (nog nooit zoveel bij elkaar gejankt), maakt misschien wel dat het gewoon de juiste middel is? Eenmaal ingenomen is nooit meer een weg terug. En misschien is dat wel het punt waar ik op moet hopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens een partner die drinkt. Geen alcoholist, maar wel iedere dag wijn bij de lunch en het diner. Dat is ook nogal confronterend. Maar ja, het is mijn nuchterheid die op het spel staat en waar ik dus zelf voor moet zorgen. Niemand anders kan dat voor je doen, helaas. En de confrontatie is er iedere dag: op straat, in boeken, in films, etc. Mensen, er wordt hier wat afgedronken. Als je vanaf 12'00 (ja, 's morgens) een witte wijn bestelt, kijkt niemand daar raar van op. En ik woon in een buurt met heel veel cafés... ik zie het iedere dag, of ik nou wil of niet. We moeten voor onszelf zorgen. Dat is de enige oplossing. Voor mij althans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Smikkie
Erik alweer een maand?? Wat goed ben je bezig. en nu ook stoppen met roken? Ow god niet teveel ineens willen hoor.quote>

Ik zat vanmiddag achter de pc een stuk te tikken en toen hield ik het niet meer uit. Ben toen heel hard gaan opruimen en dat hielp. Stoppen met roken valt niet mee de eerste paar dagen. Ik begin een ervaren stopper met roken te worden inmiddels.

Ja ik had vanmorgen tot de eerste felicitaties ook niet beseft dat het een maand is alweer :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kunsie
MM, ik weet dat dit heel zielig gaat klinken, maar er zijn niet zoveel mensen meer die iets om me geven. Dat komt omdat ik niet zoveel om mezelf geef. En ik moet eerlijk zeggen dat ik nu weer aan het drinken ben. En ik haat mezelf daaromquote>

Nou, nou, nou, Kunsie. Kom op. Geef jezelf een cadeautje en gooi die handel weg. Het is veel makkelijker om van jezelf te houden als je met heldere ogen naar jezelf in de spiegel kan kijken. De rest komt dan vanzelf, nou ja, bijna vanzelf... Je zelfvertrouwen groeit, echt waar. En daarmee trek je de juiste mensen aan. Daar moet je in geloven. Als je in zelfmedelijden zwelgend (ik ken het maar al te goed) de fles aan je mond zet, dan loop je weer een stapje achter op de weg naar je vrijheid en je geluk.

Kom op! Spoel die rotzooi door de gootsteen!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie, je mag best doorgaan. Door jullie heb ik gisteren voor het eerst gehuild zonder drank. Niet weten waarom. Maar gewoon, omdat het kon. En daarna heb ik heel veel problemen gedroomd. Maakt wel dat ik vandaag wat beter wist waar ik vandaag mee bezig zou gaan. En ik huil nog steeds, klinkt zo zielig, maar wat heerlijk kan het soms zijn om het niet op te kroppen, maar gewoon even te huilen.

Krekel, ik herken mezelf wel in jou. Wat jij hebt gedaan, heb ik in de afgelopen jaren ook meerdere keren gedaan. Niet op een forum, maar lekker vechten als een visvrouw in de kroeg. Maar wat goed dat je er nu weer nuchter op door gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunsie,

Zo leer je je echte vrienden kennen. Het klinkt hard maar is waar. Echte vrienden steunen elkaar en helpen elkaar door moeilijke periodes. Wij steunen je hier wel. Stop met drinken en vraag hulp en steun aan die mensen die wel om je geven.

Als je gestopt bent krijg je meer respect voor jezelf en je weet dan dat je heeel erg de moeite waard bent!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Madeleine

De hoofdreden dat ik zelf niet graag sjoemel is omdat ik iedereen behalve mezelf iets kan wijsmaken. Maar het went wel die smoezen en niet eerlijk zijn naar jezelf. Ik denk dat het belangrijkste is dat je moet ontwennen daaraan. Of je sjoemelt naar ons is tot daar aan toe maar sjoemelen naar jezelf moet je niet willen.

Wij kunnen vertrouwen in je tonen en dat is volgens jou een reden om niet te durven sjoemelen. Maar ons vertrouwen is veel minder belangrijk dan zelfvertrouwen en daarom moet je jezelf niet in de maling nemen. Ik denk ook dat het op die manier wel uit jezelf kan komen. Ik wil die pillen ook niet, net zo min als dat ik nu nicotine kauwgom of pleisters wil. Sommige mensen varen er wel bij, maar ik wil het niet.

En haal die in nu eens uit je sig; wat je doet is WEL belangrijk. Die zichzelf wegcijferende Ghandi ook altijd. Volgens mij werkt het niet als je jezelf aanpraat dat alles wat je doet onbelangrijk is maar je toch moet doen. Je doet iets omdat je het zelf belangrijk vind, daar haal ik de drive/motivatie vandaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dan kun je nu geen Refusal innemen, Madeleine.

Kom op meissie, hetzelfde als ik tegen Kunsie gezegd heb: doe het jezelf cadeau: de vrijheid en de helderheid!

Gooi de rest van die troep weg en ga lekker naar bed.

Morgen zien we wel weer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...