Spring naar bijdragen

Maandag 17-12-2012

Teveel

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 371
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Lenie
Originally posted by: haddock
Jaja, Lenie, jij weet alles.
Nou, ik heb mooi gewacht tot mijn stokouwe geliefde Donna dood was voor ik weer 'n pup nam, terwijl we allang eentje wilden.
Die ouwe heeft eerst nog van 'n LEKKERE RUSTIGE oude dag kunnen genieten.
Die had helemaal geen zin meer in drukte en gedoe.
En nou hebben we weer allemaal leven in de brouwerij.
En als ze straks 'n jaar of 3 is bekijken we of we er weer eentje bijnemen, as 't an mij ligt wel!

De onnatuurlijk ouwequote>

what??
ik weet alles??
ik weet veel!!!!

dit vind ik niet leuk Had!!quote>

op honden gebied

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Rosa, waaneer je nog wilt drinken wil je nog.

Zo simpel is het ook nog eens een keer.

Bij de AA(waar ik al een hele poos niet meer ben geweest trouwens) zeggen ze; Keep it simple. Wat waar is.

Maar als je nog echt wilt drinken wat denk je dan te vinden op een site die mensen ondersteunt met minderen en stoppen.

Persoonlijk geloof ik niet dat een alcoholist kan minderen.

Een probleemdrinker misschien wel. Daar zit voor mij verschil in.

Ik hoef hier geen discussie over. Wie wil minderen, ga vooral je gang en als er mensen zijn die het kunnen; helemaal goed. Is niet aan mij.

Maar ik stopte pas toen ik op mn knieën lag. Ik was het zoooooo zat.

Zoooo moe, moe van altijd dat tóch weer gaan drinken, wat ik ook met mezelf afsprak, ik hield het echt nooit vol.

Ik wilde echt niet meer. Dat ik het volgehouden heb vind ik nog steeds een Godswonder trouwens, echt waar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, voor mij is het verschil het volgende:

een probleemdrinker kan, na een traumatische gebeurtenis veel gaan drinken. Werk kwijt, partner dood of iets anders errugs. Dat kan iemand zijn die daarvoor wel een stevig biertje kon drinken maar ook kon stoppen en niet altijd met die drank bezig was.

Dit zijn, vlgs mij, ook mensen die kunnen stoppen en de boel weer op de rails zetten en wellicht later wel zo nu en dan drinken.

Alcoholisten kunnen ook een hele tijd zonder. Je hebt bingedrinkers die maanden droog kunnen staan en dan ineens helemaal los gaan.

Maar het grote verschil is dat een alcoholist niet meer stopt. En als hij/zij dat wel doet ze constant bezig is met de drank.

'Als ik nu een biertje neem en twee bij het eten, dan mag ik de vierde na 22.00 uur.

Als we nu gaan eten en ik drink nix mag ik straks nog wat.

Altijd bezig zijn met die drank. Die eerste borrel of glas zet iets in werking waar je geen contole meer op hebt. Het neemt het van je over.

Het is ook iets fysiologisch, er gebeurd ook daadwerkelijk iets in je lijf.

En om dat tegen te gaan is het voor mij het beste die eerste te laten staan, dan volgt de rest namelijk ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Johan W
Maar goed, ik zal mij een beetje distanciëren want ik hang aan tegen oververmoeidheid. Normaal is dat geen probleem, maar als uitzendkracht is dat wel zeker een probleem. Ik MOET in die auto zitten morgen ochtend. Moet moet moet moet moet moet moet. Oh ja ik mag geen schuttingwoorden bezigen.quote>

Sorry Johan dan heb ik je verkeerd geinterpreteerd. Ik dacht dat je bedoelde dat je als uitzendkracht wel kost wat kost naar je werk moet maar als je gewoon een vaste baan had dat je je dan wel ziek zou kunnen melden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roas, bij mij was het lang zo dat ik mezelf zielig vond als ik niet kon drinken.

Dan had ik toch geen lol?

Maar dat was een denkfout van me.

Ik ben niet zielig als ik niet drink. Er zijn heel veel mensen die niet drinken. Dat viel me nooit zo op toen ik zelf nog dronk. Maar ze zijn er wel degelijk, kijk maar es goed om je heen.

En je kunt eens een lijst met voor en nadelen maken. Es kijken welke kant de weegschaal uitgaat. Je zult het zelf moeten uitvinden anders gaat je knop toch niet om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is bingedrinker een alcoholist en kan een alkie een bingedrinker zijn Smik.

Ik maak onderscheid tussen probleemdrinkers en alkies.

En nee, ik zou niet weer willen kunnen. Ja, als mn remblokjes gerepareerd zouden kunnen worden.

Maar dat gaat niet gebeuren, not in this life time.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei

Dat binge drinken heb ik nooit begrepen. Ik heb het hier voor het eerst gelezen. ( Ja eerder in romatische beschrijvingen van kunstenaars) Maar ik bedoel, het klinkt alsof je zonder drank kan en dan ineens, pats, alle remmen los.
Ik vind het persoonlijk heel eng klinken?quote>

zo zit dat Akelei... het is voorgekomen dat ik een half jaar of langer niet aan drank dacht..
sinds ik hier op het forumben is dat natuurlijk een andere zaak, confronteer mezelf dagelijks met mn verslaving... maar idd als mijn leven goed draait kan dat maanden wegblijven en heb dat ook jaren achter mekaar zelfs gehad dat drank niet aan de orde was....

het is nu erg moeilijk om maar niet aan de zuip te gaan steeds omdat mn leven op zn kont ligt....volledig plat...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Voor mij is het ook duidelijk: ik WIL niet meer drinken.

@ Jen: wat verschrikkelijk jammer dat het niet gaat met de twee honden. Hopelijk kan die vriend je pup opnemen. Luister naar je dierenarts, die kent beide honden (tenminste, dat is mijn idee).

Alles komt nu zo tegelijk voor je: rouwen om mensen, je eerste werkdag en dan nog de honden. Veel liefs en nog meer sterkte gewenst.:heart:

Dat je vandaag timide was op je werk geeft niets. Het was toch de eerste dag. Ik hoop dat je vannacht een beetje kan slapen!

Bij mij zijn de kerstspullen van de vliering, maar verder ben ik nog niet gekomen.

Morgen weer naar de fysiotherapeut.

Iedereen een goede avond gewenst en tot morgen. Ikl heb het droog gehouden.

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen!

Ik had afstand genomen van het forum, omdat ik de manier waarop er vrijdag tegen/over mij werd gesproken niet leuk vond. En nog steeds niet. Ik dacht dat het een forum was om elkaar te helpen met het probleem, maar dat voelde ik na vrijdag niet meer. En ik moet bekennen dat ik het nu nog niet voel.

Smikkie, het is vervelend dat je, je zo rot voelt. Het is geen probleem dat je geen maatje wilt/kunt zijn. Eerst jezelf en dan de rest!

Zaterdag ben ik met de familie uiteten geweest. Het was heel erg gezellig. Gelachen met vader, stiefmoeder, broer en schoonzus. Het eten was helaas niet lekker en daar waren we het gelukkig alle vijf over eens. Ook al wilden mijn broer, schoonzus en ik dit niet zeggen tegen pap en zijn vrouw, omdat zij dit ons hadden aangeboden. Maar mijn vader begon er zelf over. Gelukkig. Niets gedronken en bij thuiskomst was de winkel ook dicht. Ach, en toen was het begin weer gemaakt.

Refusal heb ik nog niet ingenomen. Misschien in het nieuwe jaar, misschien wel nooit. Een medicament waar ik me niet goed over ingelezen heb....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je lieve Lytse. Timide is de aard van het beestje, en dat is nu ook een beetje het gekke: ze hebben me aangenomen omdat mijn presentatie goed was, en ik ze er dus van overtuigd had dat ik niet timide ben.

Enfin, we zien hoe het loopt. Ik spreek mezelf moed in.

Krekeltje, wat is er toch meiske?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...