Spring naar bijdragen

Woensdag 26-12-2012


MarcelK1970

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ach denk niet dat je als minderaar hier ooit serieus genomen zult worden helaas... Dat is jammer aangezien het forum is van adb... en niet de Aa.... Dat sommige menen nooit meer te kunnen drinken is prima! Maar waarom zou ik niet mogen schrijven dat ik gister een mooie avond heb gehad met een wijntje? Ik moet dat hier zien als een fout, een moment van zwakte... terwijl ik dat met trots zou willen delen! Delen dat ik adb ben of ga geraken .... Dat een ander dat kan triggeren is niet aan de ander maar aan degene zelf! Ik heb me hier welkom gevoeld maar een ander idee dan geheelonthouding lijkt taboe........ ik hoef geen rozen voor mijn zoveelste dag ,week,jaar.... maar als het mij lukt om me aan mijn afspraken te houden (ntb met een hulpverlener) waarom zou ik dan niet mogen schrijven yes! 4maanden alleen in het weekend gedronken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom Akelei.

Niettemin, desalniettegenstaande heb je toch een leukere kerst dan je had verwacht.

Veel plezier strakjes en geniet ervan.

Hartstikke leuk voor je.

Vanaf morgen ga ik ook weer op gezond en rauwkost of zo.

Maar eerst van al dat lekkers af.

Gelukkig willen jullie me helpen haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag jij gerust schrijven Rickert, en degene die daarover valt moet naar zichzelf kijken.

Ik heb daar iig geen moeite mee.

Ik denk dat de hele strekking tot nu toe ook zo was, dat er niet moeilijk over gedaan wordt.

Aan de andere kant, ik kom zelf niet dagelijks, wekelijks, maandelijks melden dat ik niet gedronken heb.

Dus waarom zou jij moeten komen melden dat je van het weekend wel lekker gedronken hebt?

Ik snap niet helemaal wat je er mee bedoeld.

Dat de stoppers gefeliciteerd worden met hun zoveelste maand/jaar droog zijn is vrij normaal.

Dat is ter stimulans zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga daar helemaal niet moeilijk over doen hoor!

Ik heb gisteravond twee glazen wijn gehad en dat was goed.

!wat nog beter was EN de bedoeling, was dat ik ADB was! Na twee gestopt en naar huis gegaan.

Dit is precies wat ik 19 november voor ogen had toen ik drastisch minderde met drinken. Dit is wat ik wil in life.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: witte
Doe vooral wat je denkt dat goed is voor jezelf Diana.

Het is een beetje als die reclame van kaas
Wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af...
Dusss
wat je niet opdrinkt hoef er ook niet uit...quote>


Dank je voor je antwoord Witte.

Ik bekijk het per dag. Tot nu toe gaat het vandaag goed en gisteren niet, maar iedere dag niet gedronken is er een meegenomen. Weet toch niet hoelang het duurt voor de behandeling kan starten. Zo meteen duurt dat nog weken. Mocht er in de tussentijd wat zijn kan ik aankloppen bij de huisarts. Heeft hij ook gezegd als er iets is dat ik dat dan ook zeker moest doen. Fijne man en arts.
Ben alleen bang omdat ik totaal geen idee heb wat me te wachten staat. Zal ook wel weer goed komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rickert, ook dat is een grote vooruitgang als je voorheen de hele week zat te hijsen.

Vind ook dat dat wel gemeld kan worden.

Kijk van Lytse bijvoorbeeld wist ook iedereen dat zij tot een half jaar terug (weet het niet precies) in het weekend wel dronk.

Daar is ook niks mis mee en daar had volgens mij ook niemand moeite mee.

Voor velen kan het domweg niet meer.

Ook al willen zij natuurlijk ook af en toe wel.

En daar wil ik toch rekening mee houden en er voorzichtig mee omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik lees is dat Rickert adb probeert te worden

nota bene met hulp

en zijn vorderingen hier wil kunnen melden;

ik heb ook niemand gelezen die daarover valt of viel trouwens.

Zelfs de 3 namen die Travel noemt zijn van mensen die hier

komen om adb te worden, op hun eigen manier.

Ze maken geens van allen reclame voor drank, zoals ik ze lees

en komen niet om de boel op hun kop te zetten denk ik ook te lezen.

iedereen drukt zich uit op een eigen wijze. Logisch dat er een geme deler

ontstaat, er ongeschrecen wetten lijken te zijn, en dan nog de regels

van het huis.

Iedereen die gaat vergelijken, anderen afkatten, en zich daardoor beter voelen(???)

mag ook naar zichzelf kijken waarom hij/zij dat nodig heeft.

Mezelf incluis want ook ik erger me soms mateloos hier.

En al sta ik al lang droog, mijn drinkjaren duurden vele malen langer en ik

was ook geen leuk iemand in die jaren. Nu soms ook niet (zal t zelf maar schrijven:D).

We zijn dus gewoon allemaal mensen met ups en downs.

ook volgend jaar weer:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom zo maar even binnenwippen. Er is hier niet zoiets als een 2e kerstdag en ik ben gewoon aan het werk, wel zo rustig.

Jopie, ik wilde even zeggen dat je de dingen zo mooi omschrijft: het verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn, en je onderschrift (nieuw toch?): "wederkerige welwillendheid. Nou, die doe ik in mijn rugzakje positieve gedachten.

Ga zo even naar vrienden met de kinders. En dan vanavond weer verder werken. Wel leuk werk hoor! Als de opdrachtgevers nou ook nog eens een keer uit zouden betalen was het helemaal geweldig:-)

Veel liefs en sterkte voor iedereen. Vooral voor de mensen die "verplicht gezellig" moeten doen. En natuurlijk voor een ieder die het moeilijk heeft met de drank die deze dagen waarschijnlijk rijkelijk vloeit. Houd het droog mensen! Het is de moeite meer dan waard (zei zij met haar 21 daagjes...)

xxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...