Spring naar bijdragen

Zondag 6 januari 2013


Diesel

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Weer even terug voor het eten. De boel weer bijgelezen.

@ Madelief: :heart: het komt goed. Zou fijn zijn als je therapie verlengd wordt.

@ Krekel: lees de reacties van andere frummers. Gewoon blijven hoor. Je weet zelf dat mensen soms anders dan anders reageren, of het nu door de drank komt of door doorhalen qua slaap of stress. Ik druk het een beetje ongelukkig uit, maar je snapt me wel.

@ Lavendel: ik ben zo blij voor je dat je die brief hebt kunnen schrijven en een positieve reactie hebt gekregen.

Mijn man is ook iemand die secondair reageert. Of dat met man of vrouw zijn te maken heeft, weet ik niet. Het is nu eenmaal zo. Als hij zich uiteindelijk maar uit.

Hoe meer goede dagen er voorbij zijn hoe verder het drankleven achter ons ligt. Elke dag is er één.

We zullen doorgaan..... :moon::moon:

Mijn kamergebeuren zit er vandaag niet in. Wel zittend allerlei andere dingen gedaan. Toch tevreden dus.

Nu aan het eten.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Kunsie dat snap ik wel hoor....

Ik heb wel eens iemand in mn leven gehad met wie ik altijd ruzie maakte op msn en andere chats, maar live nix aan het handje. Het geschreven woord......

Een komma kan heel veel uitmaken....

Er is zo'n voorbeeld zin, kom er even niet op. Iets van

Straks eten we opa

Straks eten we, opa

Klopt niet helemaal maar de contex is wel duidelijk.

Ik ben nu ook gestopt met WhatsApp. Ook daar veel scheve gezichten door het geschreven woord. Alleen nog voor kleine mededelingen maar geen hele verhalen meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Ik had mezelf al even voorgesteld:

http://forum.alcoholdebaas.nl/...did=6501&enterthread=y

Al doet mijn avatar anders vermoeden:

ik ben van het mannelijke geslacht. :) Profiel aanpassen wil maar niet lukken.

Ik zit momenteel heel erg in dubio:

Het kost me geen enkele moeite om doordeweeks niet te drinken. Ik doe dit dan ook uit principe nooit.

In het weekend echter, gaan alle remmen los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond!

Allereerst kom ik me droog afmelden voor gisteren, dat had ik nog niet gedaan.

Ook vandaag ben en blijf ik droog. Absoluut.

En wat ben ik blij dat ik net heb ingelogd en zojuist pas heb gelezen hoe het hier was vanochtend.

Allemachtig.

Wens dat bij iedereen de rust is weergekeerd:light:.

Woman, ik zag je berichtje over The Big Silence en werd helemaal blij.

In stilte kunnen we onszelf helen.

Dat kan alleen met een nuchter hoofd.

Ik ga er voor in ieder geval.

En het maakt nuchter zijn en blijven een stuk makkelijker.

Gwen:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is precies wat ik nodig heb.

Wat fijn dat ik dit nu gezien heb want ik deed het al maar vond het eigenlijk beetje gek.

Zo new age ofzo. maar nu voel ik me gesterkt.

Heerlijk de tevee uit, geen radio, alleen de stilte en mn eigen sfeer en gevoel.

Wat een herrie.

Ik heb dat echt nodig, gevoel van tijdloos ofzo.

maar nu nog dieper dus.

Silence = gate to the soul

Soul = gate to God

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, super hè?!

Onlangs schreef iemand het hier al over het boekje "Open innerlijke deuren"van Eileen Caddy.

Jaren geleden heb ik dat eens cadeau gekregen.

Maar zij schrijft hier dus over. Dagelijks een boodschap.

Als je het op de kop kunt tikken, zeker doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond allemaal.

Ik voel me een beetje gefrustreerd over vanmorgen. Ik snap er niks van, en lijk betrokken partij. Toch wilde ik Smik gewoon wat steunen vannacht. Maar het draaide allemaal zo raar uit.

Ja, dit is een beetje wartaal, maar zo voelt mijn hoofd ook aan. Ik voel me er niet goed van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ben weer weg.

Euforie, hopelijk hou je het droog vanavond.

Echt, morgen ben je blij dat je vandaag niet gedronken hebt.

Een beetje rondshoppen op deze site helpt al veel, er staan onder andere veel filmpjes gelinkt waar je wellicht wat aan hebt.

Allemaal een fijne avond en sterkte voor degenen die dat nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavon luitjes,

ik denk dat voor de vakantiegangers

morgen weer de gewone werkweek

aanbreekt.

Zoals ik begrijp minder kans op

triggers en gewoon weer terug naar

de orde van alle dag.

Voor mij is het ook prima

hoor, weer het gewone leven,

een beetje op rantsoen qua eten

en weer wat meer actie.

Ik gedij niet zo best in de decembermaand

maar dat ben ik vast niet alleen,

Vanmiddag de film Gooise vrouwen

gekeken, ik vind 'm leuk.

:D

Nu nog even een mail schrijven

en vanavond bijtijds tussen

de fris gewassen lakens.

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Traveltje. Goed gedaan, weer droog. Houen zo.:D

@ Kunsie: jouw posting kwam toen ik net weg was. Het geschreven woord is inderdaad zo anders dan een lijfelijk contact, waarbij je de ander in de ogen kunt kijken en gezichtsuitdrukkingen kunt zien.

Het is mij ook weleens overkomen dat ik totaal verkeerd begrepen werd en ik voelde me gekwetst. Ik dacht dat ze me toch beter moesten kennen. Je ziet dat je niet de enige bent en ik herinner me maar vaag waar het toen bij jou over ging. Waarschijnlijk is de gekwetste partij het inmiddels vergeten.

Als het er hier heel opgewonden aan toegaat kan je misschien eerst even goed nadenken voor je reageert, maar als iemand je per ongeluk verkeerd begrijpt, dan kom je daar gewoon op terug in een volgende posting, lijkt me.

Er zijn ook mensen die hard uit de hoek komen en het op dat moment menen, maar er dan morgen op terugkomen.

Geen man overboord dus.

Fijn trouwens dat je het nog steeds droog houdt en goed dat je geschreven hebt waar je mee zit. Misschien kan je het nu loslaten.

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond mensen,

heb eventjes teruggelezen,.. begreep dat er wat gedoe is geweest..

enfin, ik ben er weer helemaal bij, leuk om Bolletje en Igor weer terug te zien van mijn vorige sessies hier!

Dune is back!

heb even mijn wie is wie naar boven getoverd!

hoop weer dat jullie mijn japie krekeltje zijn,...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunsie, ik lees hier zowat alles en kan me niet herinneren waar je het over hebt. Een misverstand is inderdaad niks om mee te blijven rondlopen, maar wellicht zit het alleen nog in jouw hoofd?

Krekel, blijven komen hoor. Je zit hier al lang weer met een schone lei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi lieve medestanders,

de vechtpartij van vanochtend heb ik al es eerder gelezen hier ergens op de site. Toen was er wél drank in het spel. Veroorzaker en reageerders vielen over erkaar heen als vechtersbazen. Het heeft gemaakt dat ik daarna nog wel meelas, maar niets poste. Ik ging de kat uit de boom kijken, want "je doet het niet gauw goed".

Ik snakte naar contact, naar steun en naar steunen maar ik durfde niet goed.

Ik weet niet of negeren gaat werken want deze huiskamer lijkt meestal net op een echt, een groot gezin. Met kinderen, ouders, pubers en in-en-uit lopende vrienden. Dan zijn er soms misverstanden, onnodige ruzies met een trap na, of steun of een luisterend oor of veel ouwehoeren met als doel: samen lachen. En negeren lijkt dan op doodzwijgen. Bij gemene teksten of oneerlijke discussies thuis zegt moeder: "Jaap, ga naar de gang afkoelen, wat je doet kan niet." Oftewel, de aanjager had m.i. een ban voor een ochtend gemogen. Maar ja, ik ben nieuw en ik weet niet wat normaal is voor een moderator en wat niet.

Mooi vond ik de reactie van iemand die zei: Op dit forum kun je meer positiviteit halen en geven dan negativiteit, blijf dus gewoon!

Dit is waar, ik leer hier zo veel en ben zo dankbaar voor de openheid en de nederigheid, ik wil hier blijven totdat ik niets meer leer/ kan betekenen. En dat kan nog jaren duren denk ik.

Voor nu:

beetje laat maar ik meld me voor de dagpact ( de verjaardag is gevierd met sinas en WERKELIJK, ik miste het bier niet, fijn hoor)

nu effe wie is wie doorlezen van Dune en anderen................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...