Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 januari 2013


Gunn

Aanbevolen berichten

goedemorgen iedereen :present:

de eerste werkweek zit er bijna op

en ik grommel omdat ik daardoor te weinig tijd heb voor anders

maar tja, het is altijd wat met tijd te veel of tijd te weinig, hé

Sofietje, je spettert weer van het scherm! Knap jouw energie :)

Benieuwd wat jouw planning van de dag gaat zijn.

Op mijn werk gebeuren plots veranderingen waarvan ik nooit had durven dromen.

Vanaf ik zei dat ik haltijds ontslag ging nemen, wordt men plots wakker.

Vele mooie woorden kreeg ik te horen, nu nog kijken wat het echt wordt...

Maar het voelt alvast heel fijn dat mijn rekening houdt met mij, dat voelt wel als een zijden laken rond mijn huid :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: woman
Ik mag trouwens wel snoepen vandaag. Omdat het weekend is.
quote>


Een heeeeeeeeeeeeeeele goeie morgen allemaal.
Voor velen weer de laatste dag van de week om te werken en dan is het weekend.

Zo is dat Boll Woman, eerst nog nachie slapen hoor ;)
Goeie moggeuh allemaal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Diesel.

Volgens mij is het ook niet goed hoor om zoveel te drinken. Ik heb wel eens gehoord, mensen drinken 6 liter water per dag !! Dat kan niet goed zijn hoor ! Levensgevaarlijk.

Andere mensen drinken 2 liter. Volgens mij is dat ook nog teveel. ja na een uitglijder wel natuurlijk. Je kan ook waterrijk voedsel eten, zoals soep en fruit.

Boodschaps gehaald. Nu extra lekker eten. Jammie. Sapje erbij.

Straks nog even slapen, heb mn electrische deken aangezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Allemaal fris en fruitig aan de koffie met misschien wel notenrozijnenbrood?

Mijn ontbijt zit er in en ga nu een uurtje wandelen, goed voor de conditie en mijn gewicht.

@Miranda,

Gaat het meisje, je bent toch nog ziek.

Ik had je nog wel zo lekker ingestopt, kan ik het weer doen.

O, je hebt je laptop in bed, prima.

Knap hoor dat je je plicht van het dagpact niet verzuimd.

Allemaal een prettige droge dag en tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het hier toch stil:huh:

Bor en Smikkie zitten op Alcatraz - maar de rest?

Allemaal de spirit door het mooie :rose: wat schijnt.

Nou jongens, dag 11 weer en het weekend in aantocht maar ook dat hou ik lekker droog hoor. Voor de good spirit zet ik mezelf ook bij het dagpact.

Vandaag neem ik ook de eerste niet.

DAGPACT

Albert

Lytse

Gunn

miranda

Acer

Travel

Zit op mijn werk maar ik kan ff rustig aan doen, althans dat vind ikzelf:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: woman
Goedemorgen Diesel.
Volgens mij is het ook niet goed hoor om zoveel te drinken. Ik heb wel eens gehoord, mensen drinken 6 liter water per dag !! Dat kan niet goed zijn hoor ! Levensgevaarlijk.
Andere mensen drinken 2 liter. Volgens mij is dat ook nog teveel. ja na een uitglijder wel natuurlijk. Je kan ook waterrijk voedsel eten, zoals soep en fruit.

.quote>


Nee teveel zal zeker niet goed zijn hoor, maar nu zijn er ook mensen met grote dorst, nee hoeft geen alc. te zijn ;-) Die gewoon veel water en/of T drinken de hele dag door
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Vanochtend niet gelopen, want ik krijg een drukke middag: het intake gesprek van mijn schoonma op de psycho-geriatrische afdeling van het tehuis en weer voorlezen bij de pleegkleinkinderen. Benieuwd hoe dat zal gaan, na twee weken kerstvakantie.

Vanochtend achterstallig leesvoer gesorteerd en doorgelezen. Gisteren lukte het voor het eerst niet om verder aan mijn lijstje te werken. De bedoeling was goed, maar de energie was op.

Vandaag nieuwe dag en nieuwe kansen.

@ Gunn: je weet van jezelf dat je zwaar op de hand bent, voor wat betreft je gezondheid. Het kán dus meevallen. Goed dat hulpjuf je geprest heeft om naar de huisarts te gaan, want het blijft maar malen in je hoofd.

Voor mijn darmen e.d. moet ik 2 liter vocht per dag drinken en ik geloof dat 2,5 l. het goede maximum is. Dan zit je dus nog goed. Zoals met alles: niet overdrijven.

Gunn zoek afleiding jongen, des te eerder is het weekend voorbij.:heart:

@ Sofie: wat ben je toch positief ingesteld. Chapeau!!!

@ Lavendel: wat een heerlijk gevoel dat er naar je geluisterd wordt. Is cadeauzoon alweer thuis?

@ Dieseltje: hoe gaat het nu met het stoppen met roken? Ben je er erg chagrijnig van?

Zijn de mergpijpen nog boven water gekomen?:D

Nu verder lezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Diesel!

4 liter water, naast thee of koffie enzo is veel te veel.

Daar kun je aan overlijden - als je pech hebt.

Grote dorst de hele dag door - en dan bedoel ik niet alc. dranken - kan ook suikerziekte betekenen. Dat kun je wel krijgen door jarenlang te veel drinken.

Nou ja, zoet zijn we er wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Travel, werk ze!!

Lytse, wat fijn dat je vanmiddag weer naar je pleegkleinkinderen kunt, hoe oud zijn ze nu?

Lees jij ze voor of lezen ze jou voor?

Ja, je hebt het inderdaad maar druk met je schoonmoeder. Toch fijn dat je dit nog voor haar kunt doen.

Trek je het allemaal een beetje? Rustig aan he, denk aan je gezondheid! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Nance,

De pleegkleinkinderen zijn nu 8, 4 en 8 maanden. Het gaat vooral om die van 4. Hij wordt nogal ondergesneeuwd door zijn bijdehandte zus van 8. Zij wordt dan door moeder naar balletles gebracht en broertje komt een beetje los. Het vervelende is dat de kinderen tot in het extreme mogen bepalen wat er gebeurt, wat ze willen eten e.d. Het mannetje van 4 wordt heel boos als hij zijn zin niet krijgt en van mij krijgt hij dat niet altijd. Ik ben heel rustig, maar wel consequent.

Opvoedingsondersteuner?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer de balans te bewaren tussen rust en al de dingen die ik moet doen. Het valt niet altijd mee. Work in progress!

Mijn pleegzoon (politiek vluchteling) is gelukkig gisteren weer teruggekomen uit Afrika. Hij moest reizen via Mali en daar is het heel onrustig. De auto waarin hij mee kon rijden kreeg een aanrijding en hij heeft nu een gebroken voet! Ik maakte me echt ongerust omdat hij dagen later was dan afgesproken!

Hoe zijn je plannen nu je dit laatste tentamen hebt gehaald? Moet je nog lang verder studeren?

Nu verder aan de dag. De plicht roept. Ik lees het later wel, mag ook via pb.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lytse,

zo'n ventje zit ook in een moeilijke fase, jonetjes van 4 t/m 6 jaar hebben net zoveel testosteron in hun lichaampjes als pubers. Wat velen niet weten.

Dat is ook vaak de reden dat jongetjes van die leeftijd van die stuiterballetjes zijn.

Ik heb ze zelf in de klas gehad, dus weet er alles van.

Consequent zijn is dan juist heel belangrijk. Kinderen verlangen ook naar duidelijkheid, naar kaders waarbinnen ze zich kunnen bewegen en ontwikkelen, maar dan binnen duidelijk begrensde kaders en plafonds. Tot hier en niet verder.

Dan gedijen ze het beste.

Grenzen aangeven vinden ouders vaak niet makkelijk, is het ook niet, toch moet het

echt duidelijk zijn wie de leiding heeft, en dat moet niet het kind zijn, maar de ouder.

Uiteindelijk maakt dat het opvoeden ook écht makkelijker. Hoef je geen strijd meer aan te gaan.

Oeps, ik zit wel op mijn preekstoel he? Zelf was ik er ook geen ster in, hoor, als ik het nou

over moest doen, deed ik dingen ook anders, maar ja, als je alles van te voren weet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lytse:

gelukkig dat je pleegzoon weer terug is uit Afrika, gebroken voet?? Oei, dat is minder!!

Ik ga weer gewoon verder met m'n studie, het is m'n hobby, dus in zoverre zit er geen drang achter, ik heb al een hele leuke baan! Maar het duurt voorlopig nog jaren...

Wel ben ik verplicht vanwege mijn studiebeurs om een x-aantal studiepunten te halen binnen een bepaalde tijd. Over twee weken weer een tentamen en dan een module

Gespreksvoering, elke dinsdag naar de universiteit, ik heb er zin in!

Vind het ook eng hoor, alles wordt opgenomen en gefilmd, iekkkkkk!!!!

En ik moet er toch weer met openbaar vervoer heen, fobietje, maar ik zet door!

Het geeft zo'n goed gevoel als je iets niet durft en het tóch doet, zo'n gevoel van overwinning op jezelf, en ja, we moeten toch doorgaan, he..

Lytse, tot later en een goede middag gewenst!

Oke, ik heb de stilte een beetje opgevuld hier... even kijken wie er nog meer ingelogd staat.

Ennuh, mochten mijn postings niet interessant zijn, scrollen maar, hoor! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dune,

ik zag je al in de gang staan met Acer en Laura, goed dat je nu hier komt!

Knap dat je meteen antabus gepakt hebt, je hebt je voorzorgsmaatregelen dus al genomen.

Erg he die trek! Het is een zaak van uitzitten , niet prettig, helemaal niet, maar het is te doen, trek gaat ECHT over...wat bij mij hielp, was tandenpoetsen..

Ja, echt waar, klinkt stom, maar het hielp. Zorg ook voor een gevulde maag, dat scheelt ook.

Enig idee wat je trigger is??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve mensen,

Ben er nog! en heb geen gekke dingen gedaan!

pffff

lastig dit..

maar dank jullie, ik ga het ECHT NIET doen!

zonder jullie was ik zeker voor gaas gegaan... wat fijn dat ik hier zit!

ik zal de baclofen ophogen, heb toch geen last van bijwerkingen..

wat mijn trigger was,.. hele goede vraag... ik kan niet direct beantwoorden.. ik heb net een dubbele zenuwbehandeling bij de tandarts gehad, "vroeger" een enorm "sterk" agrument!

ik ga zo proberen te eten. Het help idd, bij een volle maag had ik ook nooit zo'n trek..

Nogmaals dank, denk dat het gevaar is afgewend, en ga me vast verheugen op een frisse ochtend morgen, die ik op een haartje na niet had kunnen hebben.

Bedenk me hoed ik me zou voelen morgen in het andere geval,.. 16 dagen naar de maan!!!

geen leuk vooruitzicht om maar te zwijgen van het ellendige "loser-gevoel"

dank lieverds!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...