Spring naar bijdragen

maandag 14 januari

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: snoepje

ik weet dat ik moet stoppen

quote>

Het idee 'ik moet stoppen' daar kon ik niet mee uit de voeten. Ik word tegendraads van moeten. Bovendien schoot ik er nog meer van in de stress. En wat doen wij als we stress hebben?
Juist, dat drinken we weg.

Ik heb niet mezelf de dwang opgelegd dat ik nooit meer mag. Nu kan ik kiezen, elke dag weer. Ik moet niet stoppen, maar ik wil niet drinken. Ik vind het moeilijk in een kort berichtje duidelijk te maken hoe het voor mij werkt. Wil ik drinken? Ja, soms echt wel! Maar daar liggen dan ook heel veel vragen achter. Wil ik gezond zijn (gezonder worden). Ja! Wil ik verder komen in het leven? Volmondig ja! En de belangrijkste, wil ik genieten van het leven? Absoluut!
Laten we wel wezen. Leven met drank is niet echt genieten he? Leven met drank staat voor mij gelijk aan stilstand, en isolatie (eenzaamheid)

En dan ga ik nu even genieten van een stuk kersenvlaai met een dikke toef slagroom erop. Oké, ook niet het allergezondste wat je kunt bedenken maar lekkerrrrr. :P
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jootje
Originally posted by: Mupke
Lytse, gefeliciteerd met je verjaardag. :musicnote:

Ik zit op mijn iPad dus een hele slinger is bijna niet te doen. Bedenk die er maar bij. :)quote>

NEEEEEEEEEEE. Mupke niet op je Ipad gaan zitten.
Daar kan ie niet tegen.quote>

Ik eet niet elke dag vlaai he? :D

Akelei, ik zie diezelfde lijn inderdaad ook met roken. Ik heb al heel veel pogingen om te stoppen achter de rug. Nooit meer roken was het idee dan. Nou dat werkt voor mij niet. Nu pas ik dezelfde manier toe die ik ook op mijn drinken toegepast heb. Minderen. Niet minderen in de zin van vandaag mag ik maar 10 sigaretten en morgen 9, maar: nu rook ik een paar dagen niet. De periodes van wel roken worden steeds korter. Of het echt tot resultaat gaat hebben dat ik op een dag ook klaar ben met dat gepaf weet ik natuurlijk nog niet maar dat moet dan binnenkort wel duidelijk worden. En anders bedenk ik wel een andere manier. Ik zal het onder de knie krijgen. Hoe dan ook!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Sofie
Op een AA-groep zei iemand eens:
"Je hoeft niet te leven maar je mag."

quote>

Dat is een mooie Sofie.

En ik las net het onderschrift van Akelei: wil je gelukkig zijn, wees dan gelukkig.

Niet dat ik de hele dag loop te dansen hoor maar de boodschap is belangrijk. Blijf niet hangen in je ongeluk.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei

Ja precies Mupke, het GAAT lukken. Voor minder doe ik het niet.;)quote>

Maar niets gaat vanzelf he?
Ik herken wel wat je schreef. Na het weekend ga ik stoppen. Vraag is dan alleen nog: na welk weekend want ze volgen elkaar zo snel op he? :D
Soms stop ik bewust wel in het weekend. Dat geeft een extra impuls. Zo, wat goed van mij zeg!!
Klinkt raar denk ik, maar het bouwt me op richting goed voelen over niet-roken. :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: irunalone
goedenavond mensen,

zo moeilijk als het vandaag is, is het lang niet meer geweest.
Erge trek, zoek steeds afleiding en knal daarna gelijk terug naar af.
heb niets in huis en das maar goed ook.quote>

Vervelend gevoel Iru. Heb vertrouwen!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herrie bij de buren. Highly irritated. morgen mn boekenkasten tegen die muur zetten. Zal iets dimmen. En zware gordijnen heb ik ook wel eens gehoord. Of een nieuwe muur bouwen. Ben ik ook van hun frietlucht af. Maar das langer termijn. Kasten is zo gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei

Vanochtend hoorde ik iemand op de radio die zei dat je bij veranderingen klein moet beginnen als je kans wilt hebben op succes. Als voorbeeld noemde hij mensen die in het nieuwe jaar willen afvallen. Alles in 1 keer anders en het goede voornemen struikelt al in de 2e of 3e week.
Begin je klein, een ander ontbijt bijvoorbeeld en je hebt zicht op succes.
.l.quote>

Daar moet ik nog even op reageren. Vreemd genoeg ben ik ook begonnen met ontbijten. Omdat ik vond, helemaal stoppen met drinken kan of wil ik niet. Laat ik dan in ieder geval op ander gebied beter voor mezelf gaan zorgen. Dus ontbijten. Dat deed ik vroeger nooit. Maar ik voelde dat het me goed deed. Dus ergens was dat ook wel mede aanzet tot de vooruitgang. Ik zal niet zeggen dat ik gestopt ben door te gaan ontbijten want maar heeft wel meegespeeld in het bewust worden dat ik zelf veel in handen heb. Dat ik de sleutel heb.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lytse

Van harte gefeliciteerd :musicnote: :musicnote:

Zit net de documentaire te kijken die Sofie gelikt had. Zo zie ik idd alcoholisten en zo zie ik mezelf dus niet. Maar zo zou ik wel kunnen worden als ik het niet de baas wordt. Confronterend in de zin van dat mensen zo ver gaan maar niet zo confronterend omdat het zo ver van me af staat. Wel confronterend zijn de foto's van vroeger (vaak niet zo extreem lang terug) waar die mensen er nog wel gezond en niet als erg zieke patiënten uit zien.

Verder negatief nieuws over verlening van opleiding gekregen. Weet niet wat ik er mee moet. Wordt boos op leidinggevende en opleiding maar ergens dringt het nog niet door, heb er nu nog geen zin om over te schrijven. Komt nog wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...