Spring naar bijdragen

woensdag 23 januari 2013


Dune

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 225
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve mensen,

Blij jullie weer even te zien. Geen tijd om terug te lezen.

een paar lieve en bezorgde PBtjes gehad.

Het gaat goed met mij. Ik drink niet. Maar ik werk keihard ... de hele dag en een groot gedeelte van de avond. Dat komt ervan als je een eigen bedrijfje opzet midden in de crisis én in Zuid-Europa...

Blij dat ik niet drink, anders hield ik dit nooit vol.

Ik hoop halverwege februari weer terug te zijn.

Liefs voor allen en sterkte voor wie het nodig hebben!

MM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, voorbereiding.

Paspoort? Check. Aanvraag HA? Check. Die liggen nu bij de voordeur. Vier uur voor aanvang niets meer nuttigen. Geen eten, geen drinken, niet roken (doe 'k toch al niet). Zelfs geen kauwgum. Twee uur voor aanvang niet meer ontlasten. Zowel grote als kleine boodschap.

Dat is 't. Ik drink nog een thee en ga slapen mensen. Slapen... dat hoop ik dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik kom me nog even droog afmelden. Heb vanavond weer een gat in de avond geslapen. :angry:

Ik ben momenteel boos en verdrietig. Vraag me zelfs af voor wie ik mijn leven zou oppakken. Dacht dat een dutje goed zou doen en de gevoelens weg zou nemen, maar blijf hetzelfde voelen.

Welterusten iedereen! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je leven oppakken moet je natuurlijk vooral voor jezelf doen. Hoewel je het ook als een morele plicht kan bekijken. Optimism is a moral duty - omdat het de wereld tot een betere plek maakt.

Is er een concrete aanleiding voor je zelfdestructieve gevoelens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na drie weken dacht ik weer eens naar mijn vader te gaan.

Toen ik vertelde wat de vriend had gedaan en dat ik daarop mijn vriendschap met hem had beeindigd, zei hij alleen maar... Zo hou je niemand over.

Toen ik vertelde over de energiemaatschappij... Luisterde er niemand.

Toen ik vertelde dat de vriend iemand had beledigd, werd ik uitgelachen, want ik zou me daar zelf ook schuldig aan maken.

Ik vertelde dat ik het moeilijk vond ouder te worden en rimpels te ontdekken, toen moest ik niet zeuren, want kanker is erger. Ik zei toch nergens dat, dat niet zo is? Ik vertel dat ik het moeilijk vind om ouder te worden. Puur mijn gevoel.

Ik vertel over refusal en zure branden, wordt niet geluisterd.

Ik vertel dat ik denk alleen over te blijven en mijn vader denkt dat inderdaad ook wel, want zo'n leuk persoon ben ik niet.

Ik moet me aanpassen, veranderen, liever worden, liever zijn, anders in het leven staan, een beter mens zijn.

Weet niet eens waar ik moet beginnen. Maar afbranden is heel fijn. Ik voel me nu helemaal niets meer waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vader lijkt me niet echt een ondersteunende mens. Maar niemand zegt toch dat je zijn reacties voor waar moet aannemen? Dat je er rekening mee moet houden?

Als ik jou was, zou ik proberen om me met meer positief ingestelde mensen te omringen. Mensen die je niet uitzuigen, maar die je energie geven.

Wat zou dr. Phil zeggen? Vast niet dat je naar je vader moet luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha. Dr. Phil zou zeggen dat één afbrander meer dan 100 complimenten nodig heeft om het weer goed te maken.

Het probleem zit hem meer in het feit dat hij niet de enige is die het doet. Mijn moeder, stiefvader, vader, stiefmoeder, broertje, vrienden, onbekenden, forummers, leidinggevenden.. Iedereen vindt mij niets. Ik ben niet aardig, niet sociaal, knettergek, niet normaal, niet goed genoeg, dramaqueen, zeur etc. Het laat me gewoon twijfelen aan mezelf. Er is geen dag dat ik niet wakker word met de gedachte dat ik niet leuk genoeg ben, dat ik niet aardig genoeg ben, dat niemand mij mag, dat mijn gedrag vreemd is, dat ik me moet aanpassen. Maar ik zou niet meer weten hoe.

Het maakt dat ik mezelf ook daadwerkelijk niets vind. En misschien ben ik daarom wel om de drank gegaan. Want dan had ik tenminste één vriend die het beste met mij voor had. Wat natuurlijk niet zo is, want dat is geen vriend. Maar hoe kan ik mijn leven oppakken, als ik nooit, maar dan ook echt nooit, iets positiefs over mezelf hoor?

Sorry, dat is wel een erg groot jankverhaal. Maar iets dat me zo ongelofelijk bezig houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Madeleine
Na drie weken dacht ik weer eens naar mijn vader te gaan.

Toen ik vertelde wat de vriend had gedaan en dat ik daarop mijn vriendschap met hem had beeindigd, zei hij alleen maar... Zo hou je niemand over.
Toen ik vertelde over de energiemaatschappij... Luisterde er niemand.
Toen ik vertelde dat de vriend iemand had beledigd, werd ik uitgelachen, want ik zou me daar zelf ook schuldig aan maken.
Ik vertelde dat ik het moeilijk vond ouder te worden en rimpels te ontdekken, toen moest ik niet zeuren, want kanker is erger. Ik zei toch nergens dat, dat niet zo is? Ik vertel dat ik het moeilijk vind om ouder te worden. Puur mijn gevoel.
Ik vertel over refusal en zure branden, wordt niet geluisterd.
Ik vertel dat ik denk alleen over te blijven en mijn vader denkt dat inderdaad ook wel, want zo'n leuk persoon ben ik niet.
Ik moet me aanpassen, veranderen, liever worden, liever zijn, anders in het leven staan, een beter mens zijn.

Weet niet eens waar ik moet beginnen. Maar afbranden is heel fijn. Ik voel me nu helemaal niets meer waard.quote>


Hoi..ik was nog wakker en las ff mee

Nu je nuchter bent valt het vaak jezelf op dat mensen echt anders zijn dan je dacht
Sommige mensen zien je graag weer op de bek gaan
En dat kunnen echt mensen zijn in je naaste omgeving

Waar jij het voordoet is jezelf,jezelf en niks niet meer als jezelf!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op dit forum al positieve dingen over jou gehoord.

Het lijkt er dus op dat je filtert en alleen de negatieve zaken onthoudt. Of je ziet alles te zwart-wit. Te veel alles of niks.

Ik geloof dat Johan nu iets zinnigs zou kunnen zeggen over wie je bent en hoe dat niks te maken heeft met allerlei oordelen die je jezelf aanpraat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ieder mens is het waard,dus jij ook

Er zijn heel veel dingen om voor te leven..

Morgen eens naar buiten lopen ,het park in of bos

Alles wat je ziet eens goed in je opnemen

Mensen waar je een niet zo fijn gevoel bij krijgt ff links laten liggen

Voornaamste is een goed gevoel over jezelf krijgen

Daardoor word je ook sterker

Makkelijker gezegd dan gedaan

Ook ik en vele anderen moesten zichzelf weer oppakken

Het zelfvertouwen weer terug krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor het reageren! :) Het zit en zat me heel erg dwars.

De laatste maanden valt het me heel erg op dat het gedrag van mijn vader mij (ook) tegenstaat. Voorheen liet ik het me zeggen en dronken we er nog één op. Nu denk ik steeds vaker: "Waarom moet ik het me allemaal laten zeggen? Snapt hij dan niet dat het kwetsend is?" En daarbij wil ik ook best de hand in eigen boezem steken. Dronken heb ik ook weleens niet zoveel leuke dingen gezegd en gedaan, maar nu heb ik het gevoel dat ze erop gebrand zijn om me te blijven kwetsen.

En misschien zijn ze er zelfs wel op gebrand om mij een misstap te zien begaan. Soms krijg ik dat idee ook weleens, omdat ze me absoluut niet steunen. Ik vertel over Refusal en dat ik daarbij niet mag drinken en vervolgens gaat het over de reclame van bier in de winkel. Tja, dat had ik al gezien, maar ik mag het niet, maar succes met inslaan.

Had trouwens vandaag medicijnen besteld bij de assistent, die het had overlegd met de huisarts, voor de oprispingen. Kom ik vanmiddag bij de apotheek, zegt de dame: "Ow, maar dat zou vanmiddag worden bezorgd?" Nou, heel lief. Maar ik ben nog steeds in staat om zelf te rijden en te halen, dus nu heb ik niets. Want ik was niet thuis. :P

Ik zal eens gaan slapen, want het is alweer laat. Nogmaals bedankt voor het luistert oog. ;)

Welterusten! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...