albertina Geplaatst 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst 9 september 2011 Ik vouw mijn handjes samen doe mijn oogjes toe en zeg amen. Met het einde van het gebedje inzicht hoop ik dat ik als ik mij n oogjes weer open doe. Mijn gehaktbal er nog ligt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst 9 september 2011 Voor wie dit leest Gedrukte letters laat ik U hier kijken, maar met mijn warme mond kan ik niet spreken, mijn hete hand uit dit papier niet steken; wat kan ik doen? Ik kan U niet bereiken. O, als ik troosten kon, dan kon ik wenen. Kom, leg Uw hand op dit papier; mijn huid; verzacht het vreemde door de druk verstenen van het geschreven woord, of spreek het uit. Menige verzen heb ik al geschreven, ben menigeen een vreemdeling gebleven en wie ik griefde weet ik niets te geven: liefde is het enige. Liefde is het meestal ook geweest die mij het potlood in de hand bewoog tot ik mij slapende vooroverboog over de woorden die Gij wakkerleest. Ik zou wel onder deze bladzij willen zijn en door de letters heen van dit gedicht kijken in uw lezende gezicht en hunkeren naar het smelten van Uw pijn. Doe deze woorden niet vergeefs ontwaken, zij kunnen zich hun naaktheid niet vergeven; en laat Uw blik hun innigste niet raken tenzij Gij door de liefde zijt gedreven. Lees dit dan als een lang verwachte brief, en wees gerust, en vrees niet de gedachte dat U door deze woorden werd gekust: Ik heb je zo lief. ----------------------------------------------- uit: Gedichten, vroeger en latere (1949) Schrijver: Leo Vroman Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 10 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Originally posted by: SootheVoor wie dit leest Gedrukte letters laat ik U hier kijken, maar met mijn warme mond kan ik niet spreken, mijn hete hand uit dit papier niet steken; wat kan ik doen? Ik kan U niet bereiken. O, als ik troosten kon, dan kon ik wenen. Kom, leg Uw hand op dit papier; mijn huid; verzacht het vreemde door de druk verstenen van het geschreven woord, of spreek het uit. Menige verzen heb ik al geschreven, ben menigeen een vreemdeling gebleven en wie ik griefde weet ik niets te geven: liefde is het enige. Liefde is het meestal ook geweest die mij het potlood in de hand bewoog tot ik mij slapende vooroverboog over de woorden die Gij wakkerleest. Ik zou wel onder deze bladzij willen zijn en door de letters heen van dit gedicht kijken in uw lezende gezicht en hunkeren naar het smelten van Uw pijn. Doe deze woorden niet vergeefs ontwaken, zij kunnen zich hun naaktheid niet vergeven; en laat Uw blik hun innigste niet raken tenzij Gij door de liefde zijt gedreven. Lees dit dan als een lang verwachte brief, en wees gerust, en vrees niet de gedachte dat U door deze woorden werd gekust: Ik heb je zo lief. ----------------------------------------------- uit: Gedichten, vroeger en latere (1949)Schrijver: Leo Vromanquote> Prachtig Soothe!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 12 september 2011 Rapport Share Geplaatst 12 september 2011 Op den berg stond een hondje Twee soldaten schoten in zijn kontje Auw zei dat hondje Een kogel in mijn kontje Pif Poef Paf En gij zijt af Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 12 september 2011 Rapport Share Geplaatst 12 september 2011 Papa's liedje Er was een vogeltje En dat vogeltje kon niet *blieben* Er was een pluimeke aan zijn poepeke blijven plakken Het zei Ie ie Het zei Ai ai Het zei verdore Hoe is da pluimeke aan mijn poepeke toch gekome Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 14 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 september 2011 Wijsheid wordt je niet in de schoot geworpen. Je zult haar zelf moeten ontdekken na een reis die niemand voor jou kan maken of jou kan besparen. Door Barbara Ann Kipfer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 18 september 2011 Rapport Share Geplaatst 18 september 2011 Desiderata Blijf kalm te midden van het lawaai en de haast en bedenk hoe vredig de stilte kan zijn. Blijf op goede voet met alle mensen, zonder jezelf te verloochenen. Spreek je waarheid, rustig en helder en luister naar anderen. Zelfs al lijken zij dom en onwetend, ook zij hebben iets te zeggen. Vermijd luidruchtige en agressieve mensen; zij zijn een kwelling voor de geest. Als je jezelf met anderen vergelijkt, zou je ijdel of verbitterd kunnen worden. Er zullen altijd mensen zijn die minder of beter zijn dan jij. Verheug je op wat je hebt bereikt en nog wilt bereiken. Blijf belang stellen in je eigen ontwikkeling, maar blijf bescheiden. Dit is je werkelijke bezit in de steeds wisselende waardes van de tijd. Wees behoedzaam in zaken doen, want de wereld is vol bedrog. Maar laat je hierdoor niet afleiden van het echt belangrijke. Velen streven naar hoge idealen en overal ontmoet je heldendom om je heen. Blijf .jezelf, veins vooral geen genegenheid. Wees ook niet cynisch ten aanzien van de liefde, want tegenover alle dorheid en ontgoocheling is zij eeuwig als het gras. Aanvaard goedmoedig het klimmen der jaren, doe met gratie afstand van je jeugd. Ontwikkel geestkracht om je te wapenen tegen onverwachte tegenslag. Maar maak je geen zorgen om hersenschimmen. Vrees wordt geboren uit vermoeidheid en eenzaamheid. Betracht een gezonde zelfdiscipline, maar wees vriendelijk voor jezelf. Je bent een kind van het heelal, niet minder dan de bomen en de sterren. Je hebt het recht hier te zijn. En of je het doorgrondt of niet, twijfel er niet aan dat het heelal zich ontvouwt zoals het zich ontvouwt. Leef daarom in vrede met God, hoe je 'Hem' ook voorstelt. En wat je ook doet of nastreeft, houd vrede in je ziel in de luidruchtige verwarring van het leven. Ondanks alle geveinsdheid, geestdodendheid en vervlogen dromen is dit nog steeds een prachtige wereld. Wees zorgvuldig. Streef naar geluk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 18 september 2011 Rapport Share Geplaatst 18 september 2011 Voor opa die 80 wordt: Naar men hoort en naar men ziet Zijn ouderen zo oud nog niet Ziedaar een man van tachtig Wonderlijk en geestkrachtig Van groot inspirationeel gehalte Daarbij nog rijzig van gestalte 80.... een exeptie? Niet binnen mijn perceptie En naar men hoort en naar men ziet Ook voor menig ander niet Die deze man van tachtig ziet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 september 2011 Rapport Share Geplaatst 19 september 2011 UAU! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 september 2011 Rapport Share Geplaatst 20 september 2011 "Er was een jongetje dat schommelde in de wind Zijn verdriet was met de vogels weggevlogen De ondergaande zon bescheen zijn ongerijmd geluk En daarom heeft ie zulke mooie ogen" Ramses Shaffy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 21 september 2011 Rapport Share Geplaatst 21 september 2011 Geen echt gedicht maar hier wordt het wel gelezen De fundamentele zwakte van gewelddadigheid is dat het een neerwaartse spiraal is, die voortbrengt wat het wil vernietigen. In plaats van het kwaad te doen afnemen wordt het kwaad vermenigvuldigd. Je kunt de leugenaar vermoorden maar niet de leugen. Je kunt de hater vermoorden maar niet de haat. Geweld met geweld bestrijden vermenigvuldigd geweld maakt een sterrenloze nacht nog donkerder dan hij al is. Het duister kan het duister niet verjagen dat kan alleen het licht. Haat kan haat niet verjagen dat kan alleen liefde. Zo is het...... (Dr. Martin Luther King jr.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 21 september 2011 Rapport Share Geplaatst 21 september 2011 Voordat jij een oordeel over mij, en mijn leven velt. Trek mijn schoenen aan en loop mijn weg. Loop door de straten, en over de bergen en de dalen Voel het verdriet, beleef de diepste pijn En voel de vreugde Doorloop de jaren die ik ging Struikel over elke steen, waarover ik gestruikeld ben... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 september 2011 Rapport Share Geplaatst 21 september 2011 Hittegolf Alsof de zon niet moordend brandt, paren de mussen in het hete zand. Urenlang zonder mededogen blijven de mannen de vrouwtjes bekennen. En dan roept een merelwijfje opgetogen: "Dat noem ik nog eens echt verwennen! Waar vind ik de merelman die het als de mussen kan!" Heikie Hoeksma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 september 2011 Rapport Share Geplaatst 21 september 2011 Vervolg hittegolf Merelwijfje, blijf aan de schaduwkant. Betreedt niet de arena van het hete zand. Laat die kruimelschooiers toch wippen. Aan het gezang van de merelman kunnen de mussen niet tippen. Heikie Hoeksma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 september 2011 Rapport Share Geplaatst 24 september 2011 n.v.t Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Kom niet met de hele waarheid, kom niet met de zee voor mijn dorst, kom niet met de hemel als ik om licht vraag maar kom met een glimp, met dauw, met een flinter zoals vogels druppels meedragen van hun bad en de wind een korrel zout. Olav Hâkonson Hauge Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 28 september 2011 Rapport Share Geplaatst 28 september 2011 Dit is een brief aan vaders en moeders. Ik ben het kind. Hou me vast en kijk naar me. Til me op, zet me neer, laat me gaan. Het kan mij niet schelen hoe u uw geld verdient en of u succesvol bent. Geld daar kun je snoep van kopen, maar ik hoef geen dure koeken bij de chocolademelk. Alleen maar een dropje op mijn knie als ik gevallen ben. Alleen maar op schoot. En als ik op schoot zit, moet u niet altijd tv kijken. en als u mij een verhaaltje vertelt, ga dan op de rand van mijn bed zitten. En zeg dat ik mijn ogen dicht mag doen. En vraag me hoe het was vandaag want dat begrijp ik best. En ik zal zeggen dat het fijn was vandaag. En blijf dan na dat verhaaltje nog even zitten. En kijk dan naar me. Tjitske Jansen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 1 oktober 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2011 Staat het je niet aan? Verander het. Kun je het niet veranderen? Verander dan je houding. Maya Angelou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 14 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2011 Ik sta verder weg van alles en kom dichter bij mijzelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 Ritueel Ik houd het kleine ritueel in ere, opdat je elk moment terug kunt keren. Iedere dag, wanneer het avond wordt, maak ik de tafel klaar: een extra bord, bestek, je eigen stoel, een kaars, een glas, alsof je enkel opgehouden was. Ik hoor (hoe kon ik denken dat hetgene waardoor ik ben, voor altijd was verdwenen ?), ik hoor, alsof de woning nog bestond, het grind, de klink, het aanslaan van de hond, en je komt binnen op het ogenblik dat ik de lamp ontsteek, de bloemen schik. Ik hoop alleen dat ik dan rustig blijf en haast niet opziend van mijn stil bedrijf de woorden vind, als was het vanzelfsprekend: Schuif aan; tast toe: er is op je gerekend. J.P. Rawie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Ooit een verslaving… verdovend verzachtend niets voelend ooit was het mijn beste vriend dacht ik op dat moment.... toen... stukmakend scherven achterlatend erger makend alles en nog zoveel meer... behalve oplossend denk ik nu... scherven weer lijmen zoeken naar balans met twee benen op de grond nuchter blijven zien dat je het in het leven uiteindelijk allemaal zelf moet doen... weet ik nu... nieuwe weg ingeslagen trots loop ik over mijn nieuwe pad stap over de kiezelstenen heen... een nieuwe wereld is er voor me open gegaan wat bevalt me dit goed merk ik nu... dag alcohol.... jou blijf ik graag de baas... ( Uit: Poezietuin / 1 juni 2011 @Merel) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine81 Geplaatst 14 november 2012 Rapport Share Geplaatst 14 november 2012 De wolken beginnen weg te trekken Ik vang een glimp op van de zon Toch nog een paar druppels Maar ik hou vol, ik weet waar ik begon Langzaam maar zeker Uit het diepe dal Het dal zonder licht en leven Ik kom eruit, ik zal Ik kijk over de rand En zie de zon stralen Hier was ik toen gevallen En ik zal niet verder dalen Op de rand van het dal Kijk ik naar beneden Ik draai me snel om En begin rustig naar de zon te bewegen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden