Spring naar bijdragen

1 februari 2013


Dune

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 327
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ietje, ik vroeg me al af hoe het jou vanavond is vergaan. Maar niet zo goed dus. Jammer.

Dune, met mij gaat het wel goed. Ik ben vanavond in gedachten. Beetje aan het nadenken over hoe ik de toekomst voor me zie of hoe ik het graag zou zien. En me verbazen. Verbazen over het feit dat ik 8 jaar lang slaapproblemen heb gehad, door de drank (was al sneller lichamelijk verslaafd, dan geestelijk. Ouders lusten ze ook wel), en nu al een tijd heel goed in mijn ritme zit. Ik word vroeg wakker, doe mijn ding, slaap niet meer tussen zes en acht, drink netjes koffie om 8 en ga rond 12u in gedachten al naar bed. En slaap wonderbaarlijk snel in. En door. Wow! Dit is dus wat ze bedoelen met leven. Nu nog mijn leven oppakken. Werken, weer met vrienden dingen ondernemen, ingaan op uitnodigingen van vrienden etc. Nou ja, dat zijn mijn gedachten dus. ;)

6 februari mag ik naar de psych, 7 februari ben ik en een maand nuchter en mag ik naar de huisarts. Want hij wil meer weten over mijn slaapproblemen, alcohol binnen de familie etc. Doodeng vind ik dat laatste. Want alles wat ik zie, hoor en meemaak, behoort binnen vier muren te blijven. Zo ben ik opgevoed. Zo hoort het volgens mijn ouders.

Zo, haha. Nog meer gedachten. Sorry voor het posten. Maar als ik het uittik, verzwakt het in mijn gedachten ook weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja letje als je er niet van kunt genieten... dan heeft het geen nut ook! Of het makkelijker is om helemaal te stoppen hangt echt heel erg van het persoon af. Vergeet niet dat hier frummers zijn met een drinkende geschiedenis van tientallen jaren maar ook van een paar jaar door een rotsituatie of er 'snel' bij zijn en door een medium als internet. Minderen mag ook.

Hey Johan... ben je al met een excelsheet bezig of komt er binnenkort een mooi grafiekje uit spss... ben wel benieuwd naar je bevinding over de dag na woensdag:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Johan W
Daarvoor hoef je zelfs geen dure taal te gebruiken Dune. Ik drink zo dat ik geen hinder heb bij het doen van de dingen die ik nu eenmaal moet doen. Verder heb ik ook geen schaamte over mijn drinken naar mijn omgeving en heb ik geen schuldgevoel naar mezelf.quote>


dure taal? dat doe ik toch niet??

Dan bent u iig ADB,.. daar gaat het om, dat telt!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan... ik weet dat je het niet leuk vindt maar vraag het toch... hoeveel drink je dan? Bedoel, ken mensen die liters bier dronken en sociaal functioneerden. We kwamen ongeveer gelijk op het forum en ik golf als het zwembad in een krapretnec... soms niks, soms adb, soms naar een dal... Je trekt zo een muur om je heen over je eigen drinken maar bent zo open en 'wijs' om het bij anderen te vragen en desnoods van advies te voorzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan, ik snap je. Maar ik bedoel, de helft van de helft is nog steeds geen getal en eigenlijk... het zegt nog niet zoveel toch? De een is lam van de 3 flesjes pils en de ander neemt een krat. Ik wil je gewoon prikkelen... Heb je zin om samen 2 dagen een keer niets te drinken? Durf je dat aan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Rickert
Johan, ik snap je. Maar ik bedoel, de helft van de helft is nog steeds geen getal en eigenlijk... het zegt nog niet zoveel toch? De een is lam van de 3 flesjes pils en de ander neemt een krat. Ik wil je gewoon prikkelen... Heb je zin om samen 2 dagen een keer niets te drinken? Durf je dat aan....quote>


Hee Rickert, inspirerend en motiverend!
Leuk!
ik doe mee met het Rickert-pact van 2 dagen ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie,

wat naar om te lezen van je hondje,... begrijp je verdriet meis..

bedenkt dat honden in het hier en nu leven, als ze het naar de zin hebben is het oke...

pas als jij je zou zien gaat zn geheugen terug naar de tijd van jou,

Misschien hard, dat hij je niet mist, maar voor hem wel fijn..

veel mensen vermenselijken de hondengedachte...

honden zijn mijn passie, lust leven en werk... 24/7, dus weet er wel iets van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan, ik snap je wederom maar dan rest toch de vraag hoeveel is het... niet in de zin van hoeveel heb je nodig om tot je rust te komen maar hoe gerelateerd dat tot je gezondheid. De een kan meer hebben dan de ander, al schrijvende of in real life maar de lever, alvleesklier, hersenen zijn bij mensen redelijk gelijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou het niet kies vinden als iemand hier elke avond een krat bier leegzuipt en op een ADB forum zit...gezellig mee te babbelen..

dan zouden we niet bepaald met gelijk gestemden onder elkaar zijn..

was zomaar een gedachte hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Johan W
Een dokter zou mij aanraden te stoppen Rickert. Ik ben nu heel eerlijk geweest en als jullie het nodig achten hier een verhaal van te maken van help johan van de drank af dan zie je me nooit meer terug.quote>


Natuurlijk zegt niemand dat tegen jou Johan..
ieder zijn eigen weg naar ADB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar daar horen ook zorgen om medeforummers bij...

en meeleven...

en meedenken...

en als een dokter zou zeggen dat je beter kan stoppen, is het wel iets om over na te denken om hulp aan te nemen..

ik heb dat ook gedaan, en zie, 37 dagen zonder kater!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...