Spring naar bijdragen

Maandag 4 februari


Yvonne

Aanbevolen berichten

Mooi, Sandra. Echt. Rust is ook iets heel erg waardevols.

Ik geloof niet dat kinderen mijn leven zullen aanvullen. Of waardevoller zouden maken. Want ik heb geen kinderwens, niets met kinderen en ik geloof van harte nooit moeder te worden. Puur omdat ik het niet wil. Zoals ik er al 13 jaar tegen aankijk, zouden kinderen mijn leven eerder belemmeren dan aanvullen. En voor kinderen is het ook niet goed, geloof niet dat ik het in mij heb om een goede moeder te zijn. Er zijn mensen die dit van nature hebben. Ik mis dat. Of eigenlijk niet, want ik heb niets met kinderen.

Zonder drank leven maakt dat ik opeens weer toekomstplannen heb, dromen heb, idealen heb.

Ik zou zo graag willen reizen. De laatste keer dat ik naar het buitenland ben geweest, is 12 jaar geleden. Ik had er nooit behoefte aan. Want hier in Nederland hadden ze immers ook bier. Nu lijkt het me heerlijk om nieuwe dingen te ontdekken. En daarvoor moet ik een baan hebben en misschien moet ik daarvoor een studie volgen. Misschien zal ik nooit rechten studeren, misschien ook juist wel. Maar buiten de verplichtingen om, wil ik dingen ontdekken.

En dan kom ik ook tot de kern; Het zou mij gelukkig maken om te leven. Om dingen te zien, te ontdekken, het leuk te hebben.

Het is net therapie hier. Het duurt even, maar dan heb je ook wat. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jen, dat bedenk ik me ook weleens. Maar Nederland heeft het plan om oude jaren weer terug te halen en dat kinderen moeten zorgen voor hun ouders en ze een plaats moeten verschaffen in hun huis. Nou, dan heb ik nog liever dat ik in een verzorgingstehuis zit en niemand mij ooit bezoekt, dan dat ik mijn kinderen het aan moet doen dat ze me onderdak moeten verschaffen.

Misschien wordt ik later als ik ouder ben wel een hippe niet-oma, met mannen bij de vleet, minstens 20 jaar jonger dan ikzelf. Patricia Paay achtig. Al geloof ik dat zij nu 65 is en haar vriendje 23? Dat gaat me dan net even te ver. Denk ik. Och, misschien zwicht ik ook wel voor zo'n jonge god in mijn bejaardentijd. Je weet het niet. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is heel lief van jou, Johan.

Ik wil het niet. Om de simpele reden dat ik mijn vader niet al te lang om mij heen kan verdragen. Daarnaast zijn mijn ouders tien jaar geleden gescheiden, hebben ze beiden een nieuwe partner, en ik wil ze al helemaal niet alle vier onder mijn dak. En dan kan ik nog zeggen; Mams en vriend ga lekker bij broertje in huis, maar dan zit ik nog steeds met mijn vader en zijn vrouw. Nee, dat is niets voor mij. Dat wordt geheid oorlog op welke manier ik dat ook bedenk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je ouders in huis nemen is geen evidente zaak.

Om voor mijn vader te zorgen had ik fulltime thuis moeten zijn en op de benedenverdieping een slaapkamer installeren met ziekenhuisbed en toestel om hem in en uit dat bed te krijgen.

Dat is waar ik zo onmiddellijk aan denk, wellicht zie ik nog van alles over het hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie oefening en inderdaad concentratie op ademhaling maakt de geest rustig. Althans, dat is mijn ervaring.

Ik slinger de laptop ook eens uit. Heerlijk slapen. :D

Ik heb me weer eens een dag extra toegeëigend. Dag 29 droog afgesloten. En wat een dag, haha. ;)

Welterusten iedereen! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Madeleine
Ik krijg er spontaan zin in om bejaard te zijn.

quote>

Madelaine, je mag met me ruilen.
Ik wordt 65 jaar en vind er geen zak aan.
Krijg een ouwe kop ook.

In Juni word ik 65.

2 Januari krijg ik al bericht van de SVB.
Wij stellen vast dat u in Juni 65 wordt.

Wat een haast maken die zeg.
Ik was de hele dag van slag.



Als ik maar niet mijn Moeder achterna ga
en geestlijk een beetje goed blijf.

Trusten , ik ga ook inpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...