Spring naar bijdragen

voorstellen

huismus

Aanbevolen berichten

4 jaar geleden ben ik met ADB gestopt, en dat ging heel goed, tot langzamerhand "dat ene glaasje" er weer insloop. Nu weer terug bij ADB. Ik hoop dat ik mbv het forum kan volhouden om geen alcohol meer te drinken. En er zijn meer dan voldoende redenen om (weer) te stoppen! Zonder alcohol leef je bewuster en voel ik me fitter, dus waarom nog alcohol?...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja h.mus dat vragen veel mensen zich af, waarom nog alc. terwijl we ons nuchter veel beter voelen. Dat is nou een verslaving, we denken er niet meer buiten te kunnen.

O trouwens van harte welkom.

Ik hoop dat je hier zo sterk wordt dat je de alc. vaarwel kan zeggen en het op eigen kracht kan doen.

We willen je er graag bij helpen.

Heb je al gekeken bij ditjes en datjes de dagdraad? Daar zitten we zo'n beetje heel de dag. Wip maar eens binnen daar, de koffie is klaar hoor.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag huismus

Ik zit net de kolonie mussen in mijn tuin te bewonderen. Heel gezellig zulke huismussen en een boeiende kwebbelende troep :-)

Daar je 4 jaar geleden hier reeds was, ken je deze hele winkel al. En ben ik benieuwd om van jou te leren, daar jouw ervaring langer is dan de mijne.

Kan een mens het zien aankomen, dat moment wanneer het deurtje naar af, terug open glijdt?

veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag lavendel, het moment waarop je terugvalt is bij mij eigenlijk al bij de eerste keer "nou, eentje dan". Dat overkomt mij bij druk van buitenaf "doe niet zo ongezellig, je kan er toch eentje nemen, dat is toch niet erg?"etc. (als ik daar naar kijk, zie ik dat het misschien vaak hun eigen gene is, dat ze zelf weten dat ze veel drinken, overal en altijd is er een reden blijkbaar om alcohol te drinken). Daarnaast is mijn valkuil: teveel prikkels/ te druk/ teveel activiteiten en teveel aan je hoofd, dat ik na een glas in die sociale situatie, thuis vind dat ik er nog wel een kan nemen, en dan denk "morgen weer niet". En morgen denken "nou ja, gister kon ik het ook bij 2 glazen houden". En dan zit ik al in die glijbaan naar beneden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel huismus, voor deze wijze les

Nu al, je bent nog maar een paar uur binnen;)

Ik wens je heel veel succes!

:present:

P.S.

Ik lees dat je hier 4 jaar geleden ook was

Even voor de zekerheid een vraag

Had je toen een ander account?

Want van de Tactive spelregels mag men geen 2e account aanmaken

Zo ja, dan is het verstandig een bericht naar de moderator te sturen

Zo nee, dan niks aan de hand;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Huismus,

Welkom terug. Ja, die valkuilen he. En alles begint met een gedachte. Soms maar heel even. Zo van: waarom zou eentje niet kunnen? Zo ben ik ook na 41/2 jaar nuchter weer begonnen. En het kost me heel wat moeite nu de nuchtere draad weer op te pakken. Ik heb gelukkig geen last van mensen om me heen die me ongezellig vinden als ik niet drink.

Ik wens je veel moed en wijsheid. Ga ervoor. Doe ik ook weer sinds deze week. Eens moet de knop toch weer om he.

Het ergste van drinken vind ik nog dat je jezelf uitschakelt. Ook al word je niet dronken, na een paar glazen ben ik al niet meer tot veel serieuze dingen in staat. Het gehang, het zappen achter de TV, het wat snuffelen in tijdschriften. Wat zonde van de tijd.

Tot schrijfs!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Huismus,

Wat een bekend verhaal. Ik heb, toen ik door alle omstandigheden ook weer in een glijbaan naar beneden zat, voor de tweede keer de internetcursus van Tactive gedaan. Toen een jaar geminderd, maar uiteindelijk toch besloten helemaal te stoppen. Het gevaar van die glijbaan blijft voor mij toch op de loer liggen.

Ik wens je veel succes en hou vol. Als je zin hebt, kom dan op de dagdraad.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...