Spring naar bijdragen

dinsdag 19 januari 2013


Dune

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 340
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Agnieta, dat is ook de reden waarom ik hier een tijd weg ben geweest.

Ook een beetje forum moe was ik toen. Er was steeds heisa en de 1 na de ander kreeg een ban. Vond de sfeer ook waardeloos destijds. Iedereen elkaar maar afbekken in plaats van open staan voor elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse
Goedemiddag allen,

Vandaag voel ik me iets beter. Hoi!



@ Mark: gaat alles goed? Je bent zo stil de laatste tijd.



Lytse.quote>


Mwa ja gaat wel aardig hoor. Zit me een beetje op te vreten dat ik maar geen antwoord krijg. Als ik vandaag niks hoor hou ik op met die hulpverleners.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het roken nu ook nog niet het grootste probleem.

Toen ik bijna elke dag dronk, rookte ik dubbel zoveel.

Dus dat zie ik maar als winst.

Niet drinken gaat ook aldoor beter.

Maar zogauw ik me bij een of ander pact aansluit, gaat het juist mis.

Lijkt wel of het een soort van rebelsheid is van mij.

Zo van, het mag niet maar ik doe het toch lekker.

Dat was vroeger met mijn moeder ook al zo.

Hoe vaker ze zei dat ik niet zoveel moest drinken, des te sneller vloog ik naar de kroeg

om me vol te gooien.

Zoals het nu gaat, gaat het goed en werkt het voor mij het beste!

En roken pak ik zeker later nog aan; first things first:)

Ja hoor, kan de stofzuigers hier al horen, gaat goed dames

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo frummers,

Mijn verjaardag,

Ik geef weg wat ik gewonnen heb. (Thanks Gwen)

Als je eenmaal op straat staat, met wat schamele bezittingen, wat kleding en een kat, wat dagen nuchterheid op zak wat doe je dan? Wat heb je dan? Wat beslis je dan?

Je kunt terug, ik kon terug dat was makkelijk, weer een fles of 3 of 4 in slaan dan kon ik 24 uur door, dat kende ik een binge of bender drinken 4 dagen aan de zuip een paar dagen niks en dan weer van voren af aan.

Dat was veilig, stil, alleen stiekem maar geen roes meer, bittere noodzaak.

Mijn lijf was afhankelijk. Ik trilde als ik niks had, ik hoorde stemmen, mijn spieren deden vreselijk pijn, ik kon niet meer drinken want ik spuugde alles uit.

Ik at niet meer, ik bestelde een pizza en wijn, stiekem, de pizza gooide ik weg en de wijn ging op.

Niet meer douchen, flessen verstoppen, emmers bij de hand, kruipen, want lopen was te pijnlijk en wachten tot het donker werd. Opgeblazen, ogen diep weggezakt in hun kassen, een schim van eens een normaal mens.

Mishandeld, vernederd tot op het bot, altijd gewerkt, opgewerkt tot waar ik nu ben/was.

Uitgespuugd stond ik daar op straat vorig jaar zomer 8 dagen nuchter op zak, ik was niet meer nodig.

Ik vroeg tijd, tijd om sterker te worden aan mijn toenmalige partner , zodat ik mijn zaken weer goed op orde kon krijgen. Want ik had er een janboel van gemaakt in mijn drankjaren, een zooitje.

Tijd kreeg ik niet, een deurwaarder wel maar voor die eer heb ik bedankt. Geen rechtszaak.

O, die was er wel, maar ik niet. Die eer kreeg hij niet.

Want ik stond daar op straat met wat kleding, mijn kat, en mijn nuchterheid en daar heb ik voor gekozen.

De moeilijke weg de weg die ik niet kende. Nu nog niet maar ik ga door, nuchter dag voor dag soms moedeloos vaak strijdbaar.

De datum onder mijn naam staat er nog steeds, die vergeet ik nooit meer, die niet en die blijft staan.

Ook vergeet ik niet dat ik schade heb aangericht aan mijn lijf, veel schade.

Maar er is een weg terug, die is voor iedereen anders, maar die is er wel.

“Vandaag jarig, een mooi even getal dit jaar, daar hou ik van.

Ik hou van winst, persoonlijk dan, groei, lente. Ik heb niet verloren, ik heb iets her- gewonnen dat is winst”.

Liefs aan iedereen en dank voor de slingers

Miss Sophie X

Still going strong

En dit voor een glimlach.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miss Sophie,

Wat een prachtig heftig bericht van je.

Wat super, dat je zo vecht, voor alles, en bewonder je positiviteit.

Je bent van heel ver gekomen lees ik.

Fantastisch, hoe je nu alles weer oppakt.

Gefeliciteerd trouwens, en niet alleen met je verjaardag, maar voor je hele levenswijze nu.

Go for it ! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Miss Sophie,

Wat ben ik blij dat je even weer hier schrijft, want na dat heftige begin, waarvan ik wist, was ik zo bang dat je het niet gered had. Wat een verschil met een tijd geleden! Gelukkig heb je nu met ex niets meer te maken, dus dat is ook geen aanleiding om weer getriggerd te worden.

Kleine stapjes! Je gaat vooruit in je eigen tempo! Ik vind het geweldig. Een dikke zoen!

Lytse.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...