Spring naar bijdragen

hallo!


siepapoe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb me nog niet voorgesteld. Ik ben erg slecht in reageren op online forums maar ik zoek een maatje om ervaringen uit te wisselen rondom 'verkeerd' gebruik van alcohol en de redenen die daar achter steken. Ik heb dit bericht ook onder 'zoek een maatje' geplaatst, maar kreeg de tip deze ook hier neer te zetten.

Ik ben zelf een vrouw van 30 jaar, getrouwd en heb een zoontje van 2. Tijdens zwangerschap en borstvoedingsperiode heb ik geen moeite gehad te stoppen met drinken maar de laatste tijd lijk ik steeds meer te gaan drinken. Ik drink alleen 's avonds en dit 1 maximaal 2 avonden per week: maar dan wel teveel! Veel teveel. Het lijkt net of ik mn gedachten anders niet rustig krijg. De ochtend erna wordt ik geregeld wakker met black outs en een verschrikkelijk gevoel van schaamte. Niet goed dus.

Dit is nu even een korte samenvatting, maar hopelijk duidelijk genoeg

Maar goed, is er iemand met een soortgelijke relatie met alcohol die dit ook drastisch wil veranderen en met mij ervaringen en gedachtes wil delen via pb of email?

Zou super zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier SPP

en zolang je niet een één op één maatje

hebt hier nog, heb je natuurlijk wel tientallen

ervaringsmaatjes die je ook kunnen steunen!

Dus zoveel mogelijk hier lezen en schrijven,

dat deel kun je alvast zelf opstarten en op de dagdraad

is onze virtuele huiskamer die bijna 24/7 actief is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets te vrije inslag, Siepapoe?

Ik herken t maar al te goed, voldoen aan wat je moet doen, en dan af en toe de zogenaamd vrije teugel.

Heb ook altijd veel meer affiniteit met de bingers, niet met de doorgewinterde doordrinkers. Bingers hebben nog n doel. Maar kunnen daar voor hun gevoel niet altijd aan voldoen.

Ga bij jezelf te rade. Doe de dingen echt omdat je ze wilt doen.

Geluk gewenst van de ook veels te laat overal achter komende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Siepapoe,

Ook van mij welkom hier. Ik geloof dat het op zichzelf niet zo belangrijk is of je een binge-drinker bent of op een andere manier geen rem hebt op je alcoholgebruik. Het ontbreken van die rem is wat ons allen bindt.

Je zou voor jezelf kunnen nagaan wat de reden is dat je precies op die dagen drinkt. Ben je dan alleen thuis bijv. of is het morgen weekend? Is er een andere trigger?

Ben je het al tevoren van plan en heb je dus overdag al drank aangeschaft?

Al dat soort vragen en het zoeken naar antwoorden heb ik geleerd op de internetbehandeling van Tactive. Ook het bijhouden van een alcoholschrift: hoeveel drink je, wanneer, met wie enz.

Het is heel belangrijk dat je deze eerste stap gezet hebt. Je hebt erkend dat je een probleem hebt. Nu kan je eraan gaan werken. Lees maar veel mee en stel vragen of schrijf van je af waar je mee zit. Er is bijna altijd iemand te vinden op de dagdraad, ditjes en datjes. Mochten de berichten elkaar snel afwisselen en merken ze je niet op, SCHREEUW dan even, want het is beslist geen boos opzet.

Ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen. Ga ervoor!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...