Spring naar bijdragen

Donderdag 30 mei 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Iet heb je geen hobby's? En je bent de hele dag thuis? Zou vrijwilligerswerk dan niet iets voor je zijn? B.v. bij bejaarden? Die zijn vaak zo dankbaar.

Dan kom je een beetje uit die sleur en je krijgt een hele hoop terug. Als ik de hele dag zou gaan zitten, en niets om handen zou hebben, zou ik ook binnen de kortst mogelijke tijd zwaar depri zijn. Ik moet mezelf iedere keer bewijzen dat ik een hoop kan. Daardoor blijft mijn zelfwaardering op pijl. Ik voel me daar erg goed bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@ietje, ik ben ook een minderaar. en stel mij doelen soms per dag bij. heb ik het zwaar gehad? dan wil ik me nu dus juist NIET belonen met een wijntje. want waarom had ik een zware dag? zijn het de kinderen, mijn werk, dat t even teveel is of is het mijn partner. waar het bij mij nu heel erg om gaat is: waarom ben ik hier. waarom heb ik alles willen verdoven. en toen dat niet meer nodig was, waarom dan niet gewoon stoppen? ik drink heus nog wel een wijntje. maar nu geniet ik er wel heel erg van. het is een soort bewustzijnszin lijkt het bij mij wel. en denk maar niet dat ik geen moeijlijke tijden of dagen heb.... echt wel! maar ik probeer alles positief te benaderen.

ik kan niet over jouw situatie oordelen, slechts over de mijne. mijn kinderen zijn 11, 14 en 17. ik heb geen echt maatje maar vraag me ook tegelijkertijd af of ik dat wel wil. mijn valkuil is nl dat ik anderen teveel energie geef en mezelf daarin volledig kan vergeten. dit is dus een belangrijke les voor me. hoe bewaak ik mijn energie... en dan ook uitvoeren. en dan kan ik de avond ook goed aan!

houd moed meis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, een hele fijne vakantie met je dochter gewenst :heart:

Ohoh wat zul jij genieten van het :rose: en het lekkere eten.

Vanmiddag duimen we voor het examen.

Ietje en VM, kunnen jullie niet met de moeders van al die vriendjes afstemmen of ze ook eens bij hun kunnen spelen?

Zitten die moeders nu lekker te genieten van de rust op woensdagmiddag?

Aicha toch mooi droog gehouden :present:

Sowhat het beginnetje is er weer. Hou dit paadje maar aan, ook al lijkt het modderig.

Hier een druk weekje achter de rug. De tuin vraagt ook aandacht, nee niet om in te zitten. Anders groeit de boel dicht. Ook wel weer mooi, al die groeikracht.

Fijne dag mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar... en daar ben ik me heel erg bewust van (ook al kon ik het niet laten). wat als je onverwachts met een van de kids weg moet, huisarts of wat dan ook??? ik nam het me zelf heel lang kwalijk dat ik s nachts dus niet in staat was om te rijden. want rijden met drank deed ik niet. en wat als er eentje van de trap zou vallen? taxi? ik vond dat ik me als een heel onverantwoordelijke moeder gedroeg. ook om te overleven, maar dan hang ik in een slachtoffer rol en dat wil ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar goed, ik ben hier nog niet zo lang en ga wel het online traject in. omdat ik mezelf nu maar eens volledig serieus op de loep moet nemen. er is al zoveel overwonnen, dan kan dit er ook nog wel bij. om me als een mooi en completer mens te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wel grappig hoe ieder zijn adviezen geeft.

De een adviseert veel doen, de ander juist rust, eten, uitzitten, erover praten, of doe stille voort.

Ik denk dat het heel belangrijk is je eigen behoeften en balans te ontdekken. En tijd te maken voor dingen die je vreugde geven, zin in het leven. Voor mij is dat soms gewoon stom een legpuzzel van 2000 stukjes. Niet zinvol, het levert niks op, ik doe er niemand een plezier mee.

Behalve mezelf. Ik word er blij van.

Of een tukkie. Als ik moe ben. Dat vind ik zalig.

En een andere keer ben ik weer heel tevreden als ik een stukje van mijn tuin heb gesnoeid.

Vind de kleine dingen die voor jou werken. Door het niet drinken komt die ruimte er.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ietje, een 'supermarkt' is een risicosituatie. Je kunt dan beter boodschappen

doen op veilige momenten, dus niet bij trektijden of als je honger hebt.

En vermijd de wijn- en bierafdeling en ga naar een winkel die je niet leuk

vindt en waar niet jouw 'favoriete' drankje te koop is. Dit helpt! :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach ietje dat snap ik best hoor. ik weet alleen uit eigen ervaring te delen. mijn domme keuzes die daarbij gepaard gingen. je hebt mooie hobby's laat ze niet weg waaien! ik ben nu ook weer lekker aan het lezen, ik val tenminste niet meer op de bank in slaap!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Ietjefietje
'Vroeger' schilderde ik, ik zong en ik schreef. Ook las ik regelmatig een boek.
Sinds de komst van de kinderen is dat allemaal naar de achtergrond geraakt en is mijn 'enige' pleziertje het glas geworden.
quote>


Dat doet drank met je ...met mij ...met jou...met zovelen
Zo herkenbaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...