Spring naar bijdragen

Zondag 30 juni 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

ik zat er op te wachten, dit had ik voor je klaar staan :)

Hé HTS leuk bedacht maar dit is accepteren dat je een zuiplap bent toch..

zo makkelijk kom je er niet van af ;)

Heb je wel eens gehoord van Baclofen ?

Moet je doen ! écht het proberen waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bb
ik zat er op te wachten, dit had ik voor je klaar staan :)

Hé HTS leuk bedacht maar dit is accepteren dat je een zuiplap bent toch..
zo makkelijk kom je er niet van af ;)
Heb je wel eens gehoord van Baclofen ?
Moet je doen ! écht het proberen waard.quote>


Volgens mij en vele anderen is de eerste stap naar een nuchter leven accepteren dat je alcoholist (zuiplap) bent.
Maar wie ben ik....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dal allemaal,

We zijn gisterenavond weer thuisgekomen. Het hele regenfront dat van west naar oost ging hebben we gehad, meer dan 4 uur regen onderweg.:(

Onze straat is klaar, alleen moesten we een paar keer verkeerd rijden, voor we er eindelijk in konden rijden, want de kruising ligt nog open en ook nog andere straten! Straks bouwvak enz. Het is niet anders.

Nu terug naar het normale leven: wassen draaien, vandaag boodschappen gedaan, post uitgezocht, in de tuin gewerkt .... Ik geloof dat manlief in één dag alles weer op orde wil hebben. Nou dat lukt echt niet hoor. Ik ben nu in staking.

@ Albatros en Metijs: ja, de weekenden zijn het moeilijkste. Ik heb toen ik thuis kwam meteen allerlei frisdrank e.d. koud gelegd. Daarmee heb ik het vanmiddag weer gered. Prikwater met een scheut citroensap vind ik ook erg lekker, en niet zo zoet!

@ Bollie: wat een ramp dat je nu nog hoest! Misschien is die fijnstofmeting iets. Ik hoop het, maar de volgende vraag is dan meteen: wat doe je daar dan aan? Dubbel glas en geen raam aan die kant open?

Het is wel een overgang van 9 graden naar hier 18! We moeten gewoon weer wennen. Ook aan dat er auto 's door de straat rijden e.d. Volgens mij is dat een teken dat we er echt helemaal uit zijn geweest!:)

@ Will: wat goed dat je misschien al je appartement hebt verkocht! Zeker wel onder voorbehoud dat de financiering rond komt? Ik duim voor jullie!.

Gisteren heb ik niets gelezen, dus misschien mis ik wat, maar dat merk ik dan vanzelf wel.

Nu eerst eten klaarmaken. Gewoon sla en hamburgers, lekker gemakkelijk.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kunsie: voor jou kom ik nog even terug, want ik vergat je te feliciteren met je verjaardag. Hierbij je bloemenslinger!

:present::present::heart::present::present::musicnote::present::present::heart::present::present::musicnote::present::present::heart::present::present::musicnote::present::present::heart::present::present::musicnote::present::present::heart::present::present::musicnote::present::present::heart::present::present::musicnote::present::present::heart::present::present::musicnote::present::present::heart::present::present::musicnote:

Nu echt weg.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey die vakantieganger :rose:

hahaha ja zo zijn mannen hé? Had hier maar ff langs gekomen dan had ik wel gekookt.

Ik heb zelf ook al gedacht aan zo'n luchtzuiveraar of hoe heet zo'n ding, maar dan moet ik eerst weten of het dat is. Heb al een mailtje gestuurd naar iemand die met milieu zaken bezig is, kijken of hij wat kan doen voor me.

Ik moet hier van af. Ja en als er andere ramen in moeten dan moet het maar. Een nieuwe buitendeur wel das zeker.

Joh als je eens wist hoeveel stof hier iedere dag ligt, niet meer normaal. Maar we gaan er mee aan de slag.

Hé smakelijk hé meis. Fijn dat je weer terug bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marcelk1970 jij begint met de woorden van de AA, ik daarentegen pak ik gelijk de

wortels aan. Accepteren, dat woord ken ik niet, komt ook niet in mijn woordenboek voor.

Waar jij in geloofd slaagt 2% helaas en ik hoop dat jij daar bij zit.

Succes bij de "Geestelijke Gezondheid Zorg"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hot. ik denk dat als je die drank eerst eens zou kunnen laten staan, je echt al een heel eind verder bent.

Anderen constant een compliment geven en jezelf altijd maar onderwaarderen is niet goed. Met zo'n zelfbeeld kom je niet ver.

Het stimuleert je juist om door te gaan met zuipen, want waarom zou een nietsnut stoppen, hij is het niet waard om te leven. Dus geef je jezelf iedere dag weer groen licht om te gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bb
Marcelk1970 jij begint met de woorden van de AA, ik daarentegen pak ik gelijk de
wortels aan. Accepteren, dat woord ken ik niet, komt ook niet in mijn woordenboek voor.
Waar jij in geloofd slaagt 2% helaas en ik hoop dat jij daar bij zit.
Succes bij de "Geestelijke Gezondheid Zorg"quote>


Je antwoord vind ik beneden alle peil!
Ik zit niet bij een AA clubje.
Zelfs een pillenslikker zal eerst moeten accepteren dat hij een probleem heeft, of het nu geestelijk is of een lichamelijke verslaving.
Anders krijg je namelijk niet eens pillen van een arts.
Ik lees af en toe nog mee hier, maar krijg echt buikkrampen van je heilige geloof in de pil.
De enige die niet meer in zichzelf gelooft ben jij, en dat laat je wel zien door je gebruik van drugs om van de alcohol af te blijven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Hot. heb jij nu niets in je leven dat mooi is? Maar je bent altijd zo negatief, en je kan echt leren om dingen anders te zien. Er zijn zoveel trucjes voor om het leven anders in te zien.

Hé een andere vraag, heb je ooit een een goed a.d. geslikt? Al zou je het leven maar iets makkelijker gaan zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In feite heb je gelijk Gula, maar ik formuleerde het gewoon hetzelfde in mijn eerste antwoord.

Mijn reactie is ook niet op jou.

Persoonlijk dan.

Geen verandering in je leven begint met de acceptatie zoals je op dat moment in het leven staat.

Daar ga je mee verder.

Of je berust er inderdaad in.

Maar dat was niet de strekking van mijn eerste antwoord.

Acceptatie hoort bij verandering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Marcelk1970 hoezo beneden peil, ik zeg niets verkeerd.

Ook niet dat je bij de AA zit, ik zei dat alleen omdat zij ook van dat eerst accepteren willen.

én even voor de duidelijkheid Baclofen is geen "drug"

en liever een pilletje dan een fles drank :)

Ik hoop oprecht dat je er gezond en drankvrij en minder kwaaddenkerig uitkomt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: gula

in mijn optiek is alles wat je denkt op gezette tijden nodig te hebben
een drug,
of het nu alcohol is of een pil

quote>


Ik denk dat Refusal geen drug is omdat, als ik er mee zou stoppen, ik geen ontwenningsverschijnselen krijg. Ik zal hem best wel eens vergeten zijn maar heb daar niets van gemerkt.
Ik ben er dus ook niet verslaafd aan, het is meer een zekerheid die ik voor mijzelf wil.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey die Kaatje.

Nee ik heb in de tuin tabaksplanten staan die ik wil gaan proberen. Kijken hoe het smaakt.

Laat ik nu net 400 vierkanten meters grond aan de buren hebben gegeven, terwijl ik voor die planten, wil ik er goed rendement uit halen. veel grond nodig heb.:(

Hoe is het met jou vandaag gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst onderkennen dat er een probleem is

en erkennen = accepteren wat het probleem is

dan actie om je leven te veranderen

of niet = zo laten, berusten

Dat wordt denk ik bedoeld met het onderscheid accepteren of berusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bb
@ Marcelk1970 hoezo beneden peil, ik zeg niets verkeerd.
Ook niet dat je bij de AA zit, ik zei dat alleen omdat zij ook van dat eerst accepteren willen.

én even voor de duidelijkheid Baclofen is geen "drug"
en liever een pilletje dan een fles drank :)

Ik hoop oprecht dat je er gezond en drankvrij en minder kwaaddenkerig uitkomt ;)quote>


Dit is Baclofen:


baclofen, verwant aan GHB

Ik las trouwens ook dat het impotentie als hoge bijwerking heeft.

Jij succes man :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...