Spring naar bijdragen

wimmelt ook weer hier

wimmelt

Aanbevolen berichten

Beste forummensen,

Een paar jaar geleden was ik hier ook al eens. Ik kwam van het jellinekforum waar hele lappen tekst gebezigd werden en begreep er hier niks van, vond het maar een raar damesclubje. Na jaren van meelezen denk ik daar nu wel anders overs, ik zie dat jullie veel steun hebben aan elkaar. Graag doe ik weer mee!!

In al die jaren heb ik wel het één en ander bereikt. 4 jaar geleden was ik hopeloos aan de alcohol, rookte me suf en was echt aan het end. Ik ben een alleenstaande man van 58 jaar en dan is er een moment van erop of eronder!. Een jaar of 3 geleden las ik wat over baclofen en heb dat besteld. Dit was de aanleiding tot een verandering. Het hielp maar zonder een motivatie die zo ongeveer uit je tenen moet komen lukt het toch niet. Blijkbaar was de motivatie er wel want er waren hele periodes dat ik niet dronk. die ook steeds langer werden. Maar ik viel ( en val af en toe) steeds terug gedurende weken of maanden. Dat had ook te maken met de zwaarte van de zorg voor beide ouders die redelijk kort na elkaar zijn overleden. Toen een jaar daarna mijn trouwe hond ook het loodje legde viel ik in een gapend gat. Ik besloot te stoppen met roken (rookte de hele dag door), ik was toch in de rouw en miste toch al van alles, dat kon er nog wel bij. Dat werkte,ik heb tot op heden geen sigaret meer aangeraakt (14 maanden). Tegen de verdrukking in ben ik gaan fitnessen en doe dat nu ook nog steeds drie keer in de week. Ik sta van mezelf te kijken. Ik ben erachter dat het ging werken toen ik besloot de aandacht van dat drukke hoofd te verleggen naar mijn lichaam, zoiets als het lichaam als tempel waarin ik woon. Dat werkte wonderwel. Door het stoppen met roken was ik acht kilo aangekomen en die zijn er nu af door een totaal suiker en gistvrij dieet wat ik sinds juni dit jaar doe, en 10 kilo ben afgevallen. Het lijkt allemaal een enorm succes ware het niet dat er nog steeds een stemmetje is dat roept "je kunt best af en toe een glaasje nemen als beloning". En dat kan dus nog steeds niet want ik giet me dan gelijk vol. Dat duurt dan tegenwoordig twee of drie dagen en dan komt de oude ellende weer terug, zwetend om 4 uur 's nachts wakker worden. Dan stop ik er weer mee om maanden later weer in die valkuil te stappen.

Misschien doe ik als een rechtgeaarde alcoholist wel al te veel mijn best, daar ben ik nog niet achter En dat is de reden dat ik me hier weer aanmeld, ik wil niet meer terugvallen, en een beetje vrijblijvend meelezen biedt me de mogelijkheid af en toe de fout in de gaan zonder dat iemand het merkt. Een keer gaat het mis en dat is eigenlijk mijn eer te na. Ik wil de kist niet in als een ouwe alco. En ik weet dat het leven zonder alle troep veel en veel beter is.

hartelijke groet

wimmelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Wimmelt,

Je eerste komst is van voor mijn tijd. Welkom terug hier. Inderdaad krijgen mensen hier regelmatig toch een band met elkaar en willen we elkaar steunen in ons doel om Alcohol de Baas te worden en te blijven. Dat we daarvoor in de virtuele huiskamer (dagdraad) ook praten over Uggs, het ontbijtje of wat dan ook is ook een voordeel: er zijn bijna altijd wel mensen. Als je een vraag hebt of steun zoekt, schakelen we direct over en proberen die ander te helpen.

Je verhaal klinkt bekend. Het is voor de meesten hier niet vol te houden om sociaal te drinken. Ik was redelijk succesvol, maar ik vind het veel moeilijker om steeds de voet op de rem te houden, dan om helemaal te stoppen. Juist op momenten dat je het moeilijk hebt, lokt die drank als troost of medicijn. Dat zal dus moeten veranderen, want op de lange duur is drank een valse vriend.

Ik heb veel gehad aan de internetbehandeling van Tactive. Vooral ook om de eerste signalen te ontdekken, waardoor ik het mezelf mogelijk ging maken om te kunnen drinken.

Hoe je het ook wilt proberen, ik wens je veel succes en vooral volharding. Mocht je toch struikelen, sta dan zo gauw mogelijk weer op en leer van wat er gebeurd is.

Op moeilijke momenten kan je je ook aansluiten bij het dagpact. 's Ochtends zet je je naam eronder (op de dagdraad) en 's avonds meld je je af en vertelt hoe het gegaan is.

Tot op de dagdraad.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wimmelt,

welkom terug

ik herinner me je nog wel.

Wat ik grappig viond om te lezen is dat je

een gist en suikervrij dieet volgt

en je die juist in alcohol terugvindt.

Misschien is het een onbewuste opstand tegen je dieet,

dat je juist beloond wilt worden met wat je niet (meer)

mag van jezelf. Je zou dan eens kunnen proberen jezelf

ipv drank een boterham met bijv. choc. pasta of jam te

gunnen op zo'n "zwak" moment. Dan zondig je toch een beetje

en niet met een kater en faalgevoel tot gevolg. En oefen je meteen

om tussen het alles of niks systeem in te gaan zitten, want dat kan je

echt nekken heb ik gemerkt.

Voor de rest lees ik je als enorm gegroeid, dus het forum heeft je al lezende

duidelijk gestimuleerd en goed gedaan. Fijn om je zo weer te lezen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank alvast voor jullie reacties.

*Miranda: Ik slik nog steeds een onderhoudsdosis baclofen, dit nu al twee jaar en ik heb wel het gevoel dat het mij over de streep heeft geholpen maar dat lukt niet zonder eigen motivatie. Ik vermoed dat mijn huidige terugvallen maar een dag of hoogstens een paar dagen duren i.p.v. weken of maanden zoals vroeger te danken is aan de baclofen. Het helpt in ieder geval wel tegen het hoofdcircus zoals ik dat maar noem. Ik bestelde het altijd via internet maar sinds begin dit jaar krijg ik het van de psych. van de verslavingszorg in combinatie met ritalin omdat hij eenvoudigweg ADD constateerde, een enorme opsteker voor mij omdat het echt goed helpt, maar ik kan niet precies zeggen of het nou door het één of het ander komt of door de combinatie.

*Lytse: Dank je wel, ja een valse vriend is het zeker, dat merk ik nu ook omdat dat rottige stemmetje van "je kunt toch wel...... " nog steeds ergens verstopt zit en af en toe de kop op steekt, daarom ben ik hier ook weer. Ik denk dat het mij heel erg gaat helpen om me bij dagpacten, weekpacten aan te sluiten.

Wimmelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jane,

Wat fijn om nu eens te kunnen reageren. Wat je schrijft klopt ook helemaal. In de periodes dat ik geen alcohol drink kreeg ik juist enorme behoefte aan zoetigheid terwijl ik helemaal geen zoetekauw ben. Het is ook suikerverslaving denk ik. Ik mag de touwtjes inderdaad wel eens wat laten vieren wat eten betreft. Gebruik nu voor de zoetigheid stevia of agavesiroop. Ik leef als een monnik tegenwoordig ( op de terugvalltjes na) en inderdaad, dat is alles of niks-systeem en een valkuil tegelijk. Toch heb ik me een zekere onthechting van behoeftes ten doel gesteld als een soort enig mogelijk protest (of niet meer mee willen doen) aan de doorgeslagen "ik wil hebben maatschappij). Maar inderdaad, een faalgevoel qua eten is peanuts bij vergeleken faalgevoel bij alcohol. Dank

Wimmelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wimmelt, welkom terug, ook al ken we elkaar niet.

Ik heb enkele dagen geleden onder "thema's rond alcohol" een artikel geplaatst over alcohol en suiker. Zal je veel in herkennen, ook al is het nogal technisch.

Ik bots op het feit dat het moeilijk is om te aanvaarden dat een complete stop toch niet zo eenvoudig is. Het lukt me nu reeds drie maanden ongeveer, maar die aanvaarding moet toch nog dieper zakken alvorens rust te vinden. Maar ik blijf zoeken en zal vinden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) Hééé die Wimmelt !

goed weer wat te horen van je.

Misschien wil je op het "baclofen-draadje" wat kwijt over

jouw ervaringen ermee.

Lees je hopelijk weer vaker.

Groetjes bb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Wimmelt.

Bijzonder te ervaren hoe een lichaam reageert.

Naarmate ik me er ook in verdiep wordt het

alleen maar gecompliceerder voor me.

De monniken, die een ascetisch leven leiden op

een verlate berg hebben ook geen alles-uitspattingen.

Zij zoeken het in meditatie.

In spirituele ontwikkeling is de "sky of heaven" the limit.

Hoe kunnen we vrede maken met "het faalgevoel"?

Of het nu om eten, drinken of

te weinig compassie voor de medemens gaat.

Acceptatie is voor mij het sleutelwoord.

Volledige acceptatie dat ik volkomen machteloos sta

tegenover alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Gwen,

Daar in die bergen is natuurlijk ook geen Appie H om de hoek, haha. Ik doe het allemaal niet om langer te leven, enorm gezond te worden maar inderdaad om mezelf geestelijk te zuiveren daardoor wat dichter bij de kern te komen van wat het leven is. Ja en falen...., inderdaad een beetje zacht zijn voor onszelf en het af en toe accepteren is misschien wel beter dan je steeds maar te verzetten tegen zwakheden, behalve alcohol en aanverwanten, die scheppen een muur tussen jezelf en de wereld. Alles met mate zou het mooiste zijn, maar op één gebied kunnen we dat dus blijkbaar niet.

Ha BB, ga zeker naar het bac-draadje om m'n ervaringen neer te pennen.

wimmelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...