Djoon Geplaatst 10 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2012 Hallo allemaal, Ik ben weer terug op dit forum. Vorig jaar juni schreef ik mijn eerste bericht. Ik was toen vastbesloten om te stoppen met drinken. Ik was er helemaal klaar mee. Nu kan ik jullie zeggen dat ik mij verlost voel van de alcohol en het blowen trouwens ook. En sta inmiddels al weer sinds 20 april 2012 geheel droog. In juni vorig jaar stopte ik voor het eerst serieus met drinken. Ik had er zo genoeg van. Ik was resoluut gestopt in samenspraak met mijn huisarst. Ik slikte dagelijk refusal. Na enkele weken had ik zo'n trek dat ik besloot mijzelf een lesje te leren. Ik kocht een blikje bier en dronk. Maar werd niet ziek... Je raad het al. Het volgende blikje was snel geopend. Ik ben teruggegaan naar mijn huisarts en de dosis werd verdubbeld. Met uiteindelijk hetzelfde resultaat... In oktober heeft mijn huisarts me versneld ingeschreven bij de Bouman GGZ in Rotterdam. Als snel kreeg ik een telefoontje en hoefde alleen een kopie van ID-bewijs en Zorgverzekeraar op te sturen. Direct ingescand en teruggemaild, dezelfde dag. Na enkele weken niets meer vernomen te hebben ben ik in de telefoon geklommen. Bleek dat de scans niet door de firewall waren gekomen..... Op de fiets gestapt en kopietjes maar gebracht. Half november was het inmiddels. Kreeg snel een uitnodiging voor een intake op 21 december 2012. Een hele ochtend heb ik daar gezeten op de Pieter de Hooghweg in Rotterdam. Gesprekken, medisch onderzoek. Kreeg het advies om ambulant een behandeling te volgen. Een week voor de intake ochtend was ik echter op mijn werk op non-atief gesteld, op 17 december. Na 12 jaar noeste arbeid als een gevierde medewerker werd ik naar huis gestuurd. Ik was inmiddels genoeg gewaarschuwd, toch? Ik was gebroken, stuurloos en boos. En zocht hulp bij een bekende vriend.... Eind januari was ik nog niet opgeroepen voor de start van de ambulante behandeling. Wanhopig belde ik en werd uitgenodigd voor een gesprek. Midden februari startte dan de ambelante behandeling. Drie middagen in de week gesprekken met een behandelaar, met aansluitend een groepsgesprek. Ik redde het niet. Dronk steeds meer en eerder in plaats van minder. Opeens/abrupt stoppen vinden ze bij de Bouman GGZ geen goed idee. En afbouwen luukt mij niet. 18 april, na telefoontjes van mijn zussen, werd ik doorverwezen naar de Detoxbehandeling. Op 20 april stapte ik binnen bij de DETOX afdeling van de kliniek in Rotterdam Zuid. Om daar drie weken opgesloten te worden. Samen met 40 andere verslaafden. Alcoholisten, blowers, harddruggebruikers en een verdwaalde gokker, alles bij en door elkaar. Het was het begin. Ik heb daar tijdens die drie weken besloten om me verder te 'laten' behandelen in de kliniek. 14 mei ben ik daar begonnen aan de dagbehandeling. Volgende week zwaai ik daar af. Veel later dan ooit de bedoeling was, maar dat was blijkbaar nodig. Voor de geinteresseerden wil ik daar best meer over vertellen, maar dit is al een lang verhaal. Het heeft me enorm veel geleerd en gebracht, de afgelopen maanden. Voor iedereen die twijfelt of hij of zij zich op een of andere manier wil 'laten behandelen' zeg ik: DOEN. Zoek hulp. Laat je nooit tegenhouden, zoek hulp en blijf hulp zoeken. Je bent het waard. Djoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mimosa Geplaatst 10 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2012 Hoi Djoon, wat een verhaal zeg. Wat jammer toch dat het allemaal in het begin tegen heeft gezeten. Wellicht is het ergens goed voor geweest, maar als ik nu zo je opluchting lees had het toch wat sneller moeten gaan. Welkom in ieder geval! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 10 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2012 Hallo Djoon, Welkom weer. Je hebt een lange weg afgelegd lees ik Maar geweldig, dat het je gelukt is om te stoppen Fijn, dat je het forum weer gevonden hebt. Je kan altijd mee schrijven onder Ditjes en Datjes alsje dat wilt. Een soort virtuele huiskamer., Dus misschien horen we daar nog wel verder van je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2012 Djoon, welkom terug en wat een kracht en doorzettingsvermogen heb je uiteindelijk op kunnen brengen. Idd je bent het zeker allemaal waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2012 Djoon, welkom. Over 10 dagen ben je een half jaar nuchter en clean! Wat heb je hard gewerkt, afgelopen half jaar. Mede dankzij je zussen, die je in de detox getelefoneerd hebben ben je nu vrij! Jij weet hoe kostbaar je nuchterheid is, en hoe dun de lijn waarop we lopen... Dit forum houdt me alert, samen met de AA. Ikzelf heb ook verschillende malen in de detox en dagbehandeling doorgebracht en veel geleerd. Mijn stekels gaan overeind staan als op dit forum de verslavingszorg afgekraakt wordt. Dus ik ben blij je verhaal te lezen, en wil ook mensen aansporen voor behandeling te gaan! Ik weet best dat er een en ander hapert in onze zorg, maar als het negatieve overheerst is dat ook niet helpend. Voor niemand. Goed je nuchter terug te zien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 10 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2012 Hallo Djoon, Ook van mij welkom terug. Je hebt een zwaar gevecht geleverd, maar je bent aan de winnende hand. Niet jezelf lesjes leren of denken dat het misschien lukt met één glaasje. Je weet hoe het werkt. Zet hem op joh, want nu komt het echte leven er weer aan. Als je zin hebt, kom dan op de dagdraad, daar zijn we meestal te vinden. Over 10 dagen heb je slingers verdiend voor een half jaar alc.vrij. Nu al een bos bloemen van me: :present::present::present::present::present::present: Zet hem op! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 11 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2012 Hi Djoon, Ook van mij welkom hier. Ik heb je verhaal gelezen. Ik denk dat je je nuchterheid dubbel en dwars koestert. Nu rustig verder. One day at a time. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 11 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2012 Petje af voor je doorzettingsvermogen Djoon!!! Trap er nooit weer in Lfs truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2012 Hoi Djoon, was goede beslissing die opname maar het echte werk gaat nu beginnen. Hoop dat je een écht goed strak plan hebt voor thuis ! alle succes gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djoon Geplaatst 11 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2012 Bedankt voor jullie reactie's. @BB, het echte werk is allang begonnen, wijsneus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2012 Sorry hoor, was goed bedoeld. De meeste gaan weer op hun bek, als ze thuis zijn. Jij niet dus ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2012 btw. bedankt dat je mij "wijsneus" noemt. voel me gewoon "gecomplimenteerd" Wens je "oprecht" sterkte in je strijd ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djoon Geplaatst 18 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2012 Originally posted by: bbSorry hoor, was goed bedoeld.De meeste gaan weer op hun bek, als ze thuis zijn.Jij niet dus !quote> Sorry bb, het was niet mijn intentie om je te kwetsen.Ik wordt altijd zeer furieus als er gesuggereerd wordt dat een terugval onvermijdelijk is,dat je op je bek gaat, zoals jij het noemt.Toen ik je eerste reactie las, las ik tussen regels door precies die verwachting: die gaat het moeilijk krijgen, die gaat zoals de meesten weer op zijn bek. Maar ik ben niet de meeste, en ik ga niet op mijn bek. Dat is mijn verwachting, dat is mijn intentie. Moet ik, nu ik weer een stap verder ben, er dan maar van uitgaan, dat een terugval er onvermijdelijk in zit. Mag ik niet tegen mezelf zeggen: ik 'krijg' geen terugval?Mag ik niet geloven in mijzelf?Nee. Ik geloof (weer) in mijzelf. Ik geloof in de kracht die ik heb herkregen en heb hernomen. Ik geloof in mijn keuze om niet meer te vluchten.Ik heb jaren lang gedacht dat ik niet zonder drank kon.Nu weet ik, dat ik niet meer hoef te drinken. Ik heb de keuze gemaakt.Eenmaal de keuze gemaakt, zal ik ernaar moeten handelen, een leven lang. Dag in, dag uit.Ik geloof in mijn keuze om niet te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2012 haha, ja Djoon, dat "furieus reageren" herken ik maar al te goed. Had ik ook zo, zéker in het begin van mijn "drooglegging". Wordt met de tijd wel wat minder hoor Nogmaals...ik vind het knap zoals je het doet..."respect" daarvoor ! Volg je ingeslagen weg en blijf vooral zo denken. Succes bb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 18 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2012 Goed bezig..daar kun je weer trots op zijn Verslavingszorg en alles wat erbij komt kijken is een hulpmiddel. jij bent degene die het moet doen.. Jezelf uitdagen om alcohol te drinken..forget it....alle ellende begint weer overnieuw Gestopt 22-4-2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden