Spring naar bijdragen

Donderdag 17 oktober 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

Maar, als ik mag blijven, dan ga ik toch zeker vragen of ik mijn opleiding daar volgend jaar mag afmaken.

Sta ik tenslotte toch sterker in mijn schoenen, als ik dan alsnog ontslagen wordt.

Want 1 ding is zeker, mocht ik mogen blijven, dan wordt het gewoon weer een contract van niet meer dan 6 maanden.

Dan zou ik precies mijn diploma kunnen hebben, als ik mijn best doe.

Enfin, komt tijd, komt raad he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een rust hier vandaag.

Het weer viel alles mee. Ik had me voorbereid op boodschappen doen in de stromende regen e.d. maar er staat alleen een harde wind en we hebben een paar druppels regen gehad. Als dat alles is!

@ Jen: je zal het afscheid al gehad hebben. Ik hoop dat het een beetje meeviel.

@ Rapi: vervelend die onzekerheid. Groot gelijk dat je het toch gaat aankaarten.

Nu, ik ga ook maar aan mijn eten beginnen. Eet smakelijk allemaal en tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allemaal , ik heb ( nog ) niet gelezen wat jullie vandaag allemaal schreven , maar ik ben na ca. anderhalve week weer terug uit de " alcoholcolonie" Polen .

Waar ik een heerlijke ontspannen , en leerzame ( droge ) tijd heb gehad .

Zeer leerzaam vooral , zeer confronterend vooral wat je daar ziet en hoort .

Ik had een soort werkvacantie , en loop met plannen om " iets" op te zetten om andere mensen er mee te helpen .

Zoals gezegd ik heb het prima zonder enige moeite droog gehouden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ztiertje,

Welkom terug dan.

Ja, als je zo met alcohol en de daaruit vloeiende ellende wordt geconfronteerd, dan is het voor jezelf juist vaak makkelijker om droog te blijven.

Want dit wil jij zelf gewoon niet (meer) meemaken.

Wil je iets opzetten om de mensen daar met hun alcoholprobleem te helpen?

Is dat wat ik eruit begrijp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen daar zijn toch absoluut niet over te halen om er mee te stoppen , bovendien is de taalbarieere te groot .

Zo heb ik daar een buurman die net 60 is geworden , prima kerel , prima karakter , maar stoppen pffffffffffffffffffffffff , nee jammer genoeg niet .

Ik zit eerder te denken aan mensen van uit hier die in een heeeeeeeeeeeeeeeeel rustige natuurlijke omgeving met begeleiding van een ervaringsdeskundige , en de nodige confrontaties etc. voor eens en voor altijd in een paar weekjes hun( drank ) verleden gaan afsluiten .

Moet je daar b.v. eens een kerkhof bezoeken , en de leeftijden van die overleden personen zien , pffffff , heel veel van ca. 20 jaar oud tot amper 40 jaar oud .

Als je ze " shit" van 1 , 25 per liter ziet poffen in de winkels , wat erger is dan antivries voor je auto .

En ze dat dan samen ziet drinken , echt 1 grote confrontatie ellende daar .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier was het een enorme bak sla, met pangasius en gebakken tomaten. Zelfgemaakte appelmoes toe. Heerlijk.

@ Albert: je bent de laatste tijd zo stilletjes. Gaat het wel goed met je? Ik weet dat je het druk hebt hoor.

@ Ztiertje: knap dat je die weken droog bent gebleven in Polen. Heb je een huisje daar of zo (als het niet te privé is)? Je ziet wel duidelijk voor je waar het allemaal toe leidt, dat is waar.

@ Jopie: ik zit net naar een zwart-wit foto te kijken die manlief naast me heeft gelegd, van mezelf met onze hond. Dat is zeker 18 jaar geleden! Wat zag de situatie er toen anders uit!

Ook hiervoor: alles met mate. Goed van je.

Nu weer wat doen. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Aggie: je weet me te vinden!

@ Jane: wat raar stil hè. Ik hoop inderdaad dat iedereen het op een goede manier druk heeft.

@ Wijfie: hoe is het met J.?

@ Jen: hoe is het vandaag gegaan met dat afscheid?

Ik ben morgen de hele dag weg en kom waarschijnlijk pas 's avonds laat hier kijken.

Ik hou het in ieder geval droog en dankzij Albert sta ik op het dagpact.

Ook nu heb ik het droog gehouden. Welterusten allemaal en slaap lekker.

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...