Spring naar bijdragen

Terug

MsLuzac

Aanbevolen berichten

Lieve Frummers,

Ik ben terug en het gaat niet zo best met me. Ik sta op het punt om mijn werkgever in te lichten zodat ze weten wat er speelt met me. Het uit zich momenteel zo erg dat ik op maandag mijn mijn vrouwelijke collega (we hebben een duobaan) dat ik niet normaal met haar kan communiceren, vlieg overal uit de bocht kan niet normaal doen naar haar. Ik stoor me aan haar manier van werken kortom het zijn soms dingen waar je u tegen zegt. Ik had me dus ook voorgenomen om gewoon niets meer met haar te bespreken, maar vanmorgen zaten we dus bij P&O

Ik heb aangegeven niet over mijn alcoholverleden te willen praten, dit is een hele bewuste keuze geweest, hier ook besproken op het forum, en voor een jaar terug ook met mijn hulpverlening. Toch loop ik vast nu en zo erg vast dat ik verplicht naar een communicatie traject moet (mijn vrouwelijke collega idem dito, gezien de woorden die naar derden gebruikt zijn opgepikt door een P&O medewerker waarvan de oren ook gingen klapperen). Zelf was ze zeer verbaast dat zij hier ook aan moest werken.

Vorige week wilde ik het forum alweer bezoeken, maar ja geen wachtwoord, die opgevraagt en hier ben ik weer. Ik zal dagelijks weer de dageraad proberen te volgen en te posten indien mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MsLuzac, welkom terug,

jammer dat het niet gaat nu met je.

Misschien kan je bedrijfs of huisarts bemiddelen?

Of je raad geven, want eenmaal verteld over je

drankprobleem, kun je het niet meer terugdraaien.

Heb je veel vertrouwen in de leiding en weet je dat ze op

een menselijke manier met werknemers omgaan, dan kan het

misschien juist een pluspunt zijn om eerlijk te zijn, jezelf trouw te blijven.

Veel wijsheid en kracht wens ik je en ik hoop dat je hier weer wat op kunt doen daarvan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ms Luzac, wat een vervelende situatie waar je in zit en die nu dus escaleert.

Mijn antwoord is puur kantoorgericht - want ik ga hier geen ach en wee over roepen.

Een duobaan en dan niet communiceren is funest voor overdracht van werk etc. en voor het reilen en zeilen van jullie werkzaamheden voor de afdeling en/of het bedrijf.

Dat het botst tussen jullie zal collega's ook niet ontgaan zijn en dit loopt nu dus goed uit de hand. Verschrikkelijk - maar de redding zou nabij kunnen zijn.

Maar goed dat jullie allebei het communicatietraject in gaan en moeten.

Wellicht gaan jullie elkaar dan beter begrijpen.

De ergernissen zitten bij jou nu zo hoog dat dat er denk ik nu niet in wil, maar dat komt wel. Eerst rustig worden. Je hoeft echt niet alles op jezelf te betrekken maar in ergernis, woede etc. kan de ander helemaal geen goed meer doen.

En word jij alleen maar kwader.

Als ik in jouw schoenen stond zou ik wel aangeven dat er meerdere problemen in mijn leven spelen, waar ik misschien later nog wel over wil praten (onder de mat ermee) maar niet dat ik een alcoholprobleem heb. Ik ben zelf als de dood dat dit tegen je gebruikt gaat worden, want denk erom - op een werkvloer blijft weinig geheim.

Desalniettemin, veel succes en neem anders een paar dagen ziekteverlof.

Het heeft geen zin om totaal opgefokt op je werk te zijn, voor jezelf niet maar zeker ook niet voor de collega's om je heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi MsLuzac,

Welkom back! Inderdaad hetzelfde verhaal als ik me van een jaar geleden herinner.

Goed dat je er weer aan gaat werken. Je kent hier de weg, dus ik zie je graag weer op de dagdraad.

Succes en vooral veel doorzettingsvermogen. Je weet me te vinden.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Allemaal bedankt voor het warme welkom terug. Dat is ook mijn keuze om er niet over te praten met mijn werkgever. Heb vanmorgen contact opgenomen met Tactus en wordt morgen teruggebeld door een maatschappelijk werkster en dan kan ik nog even een paar uur overdenken wat ik nu wil met dit leven. Zoals het nu gaat gaat het gewoon niet. De burnout staat voor de deur en ik ben de enige die deze buiten de deur kan laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...