ing282 Geplaatst 26 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2012 Hallo, Ik ben een vrouw van 48 jaar. Pas gescheiden en ben nu erg gelukkig. De periode naar de echtscheiding toe is heel vervelend geweest. Het heeft jaren in beslag genomen om de beslissing te gaan scheiden te nemen. Ik wist eigenlijk zelf niet dat dit probleem zo ernstig aanwezig was en gooide mijn ongelukkige gevoel op andere zaken. De laatste 2 jaren in deze periode heb ik erg veel wijntjes gedronken (stiekem en op alle momenten vd dag) en at veel te weinig tot het mis ging. Zwaar ondergewicht, mijn ex handelde niet waardoor mijn allerliefste vriendin en mijn broer hebben ingegrepen. Ik ben ze eeuwig dankbaar ook al vond ik het op dat moment niet leuk. Zij hebben geregeld dat ik weer ging eten en hebben tijdens een 'huisoverval' alle drank weggehaald....Er was geen druppel meer te vinden. De huisarts (voordeel dat het ook een vriend is) hield me scherp in de gaten en heeft me diazepam, oxazepam en temazepam voorgeschreven. Ex moest werken en familie van mij waren dagelijks in huis (lees oppas). ik heb het erg lastig gehad. Ondertussen was er ook een psycholoog ingeschakeld die wekelijks bij mij thuis kwam praten. een paar weken later al besefte ik dat ik geen drank meer wilde en voor een drankvrij leven zou gaan. Ik drink af en toe een wijntje wat ik lekker vind en na 1 of 2 glaasjes vind ik het voldoende. Heb geen drang om meer te drinken. Verder drink ik bavaria 0 % en dat vind ik eigenlijk lekkerder dan een wijntje. Dit laatste heeft me denk ik ook erg geholpen om van het drankprobleem af te komen. Ik durf in elk geval hardop te roepen....ik ben genezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2012 Goeie morgen Ing, Welkom op ons forum. Ik hoop dat je je hier thuis gaat voelen en veel kunt gaan delen. Iemand die het op deze manier aangepakt heeft en nu kan zeggen dat je genezen bent, kunnen we hier gebruiken. En soms moeten anderen ingrijpen omdat we het zelf niet meer kunnen. Ik wens je heel veel suc6 hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2012 Welkom ing282 Er staat niet bij hoelang je adb bent nu, want zonder je je fijne gevoel te willen afnemen, zou ik toch je alert zijn aanraden. Ik denk ook wel eens dat ik klaar ben met alcohol, en fysiek is dat ook wel zo denk ik. maar psychisch weet ik niet hoe ik zou handelen in grote stress of probleemstituaties. Ik blijf dus wel alert, blijf hier schrijven en sta open voor verandering, hoe dan ook. Jij meldt je nu aan, dus wie weet heb je dit zelf ook al zo bedacht, en in dit geval lekker genieten van de euforie die je zeker ook hebt verdiend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 26 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2012 Hallo Ing, Ook van mij welkom hier. Wat fijn dat je zoveel hulp om je heen hebt. Knap van je dat je nu zover bent, maar ook ik wil je aanraden alert te blijven. Als je langer op het forum bent, zie je dat veel mensen in het begin een tijd van euforie hebben, maar soms komt er ook een periode van veel trek hebben. Dat geeft niets, maar wees dan niet verbaasd, ook dat kan er bij horen. Op de dagdraad, ditjes en datjes, wordt elke dag een draad gestart, die we beschouwen als onze virtuele huiskamer. De onderwerpen variƫren van virtueel ontbijt, tot vragen om steun of wat dan ook. Iedereen schakelt meteen om als er iets serieus aan de hand is. Mocht je per ongeluk over het hoofd gezien worden, ROEP DAN nog eens. Ik drink trouwens ook een 0% biertje en i.p.v. witte wijn 0% Jillz in een wijnglas. Mijn man drinkt nog wel, maar met mate. Op deze manier doe ik af en toe mee zonder aan de alcohol te gaan. Ik wens je veel succes, ook met het invullen van je dagen nu je niet meer drinkt. Misschien tot binnenkort op de dagdraad en hou vol hoor. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 27 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2012 Welkom ook van mij Ing. En ja, die euforie is je gegund. En misschien is het geen euforie en ben je er gewoon vanaf. Maar de ervaring van velen leert toch... Dus wees op je hoede. Straks is het "gewoon" dat je niet drinkt. Voor mij aanleiding om... Of je komt weer in een stresssituatie terecht. Je bent er toch gevoelig voor. Lees maar veel hier dan leer je een beetje de valkuilen kennen. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden