Spring naar bijdragen

Wisseling van kontaktpersoon valt niet goed bij mij


Rosa

Aanbevolen berichten

:clock: Beste allemaal,

Heb nog geen idee hoe dit forum werkt maar vraag me af of er mensen zijn die niet echt (ver)oordelen en toch goede tips kunnen geven als je het voornemen hebt om helemaal te stoppen met drinken.
Denk dat het bij mij niet werkt om enkele glaasjes te drinken. EEN glas is te veel en een FLES is te weinig. Zo ongeveer mijn motto. Maar met 2 meiden van 6jr. als alleenstaande moeder zal ik toch een drastisch andere koers moeten varen.

HEB JE NOG TIPS/
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Rosa,

Je voornemen om helemaal te stoppen met drinken is een mooi voornemen. Makkelijk zal het niet zijn als zelfs een fles nog niet genoeg is als je drinkt, maar wel de meest veilige limiet die je kunt stellen. Alles wat je aan alcohol drinkt, al is het maar een half glaasje, is dan al teveel, zodat je meteen al kunt vaststellen dat je je niet aan je voornemen houdt.
Je twee meiden lijken mij voldoende waard voor je om de moeite voor te doen. Hou dat voor ogen, en natuurlijk is het voor je eigen gezondheid ook veel beter. Je zult er -misschien pas na enige tijd- de positieve effecten van gaan merken. En het geld dat je uitspaart kun je misschien (tot op zekere hoogte) in de spaarpotten van je dochters stoppen.

Het forum is niet zo ingewikkeld. Als je je hier regelmatig meldt word je snel wegwijs. De meeste berichtjes (de hele dag door) vind je in de rubriek Ditjes en datjes en dagdraad.... Kom daar eens meepraten, kun je meerdere tips krijgen en kun je ons op de hoogte houden van je bevindingen en andersom kun je op de hoogte blijven van de onze...

O ja, ook nog welkom hier. En veel succes...

Groet, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rosa,

Welkom op het forum, zoals Kohtje al schrijft, is stoppen best moeilijk. Is ook mijn ervaring, na 4 maanden droog te staan. Maar met de hulp van de Tactus therapie en vooral het forum, lukt het me nog steeds. Dus moet het jou ook kunnen lukken.

Succes, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosa,

ik denk niet dat je hier veel mensen zult aantreffen die het zullen veroordelen als je voornemens bent om helemaal niet meer te drinken. Reken voornamelijk op bijval. Ik heb zelf 3 maanden geleden ook besloten om volledig te stoppen met drinken, mbv de huisarts, de Jellinek en de nodige medicatie gaat me dat nog goed af. Ik zou je zeker aanraden om naar je huisarts te gaan, als je een beetje relaxte hebt kan hij/zij je goed op weg helpen om de noodzakelijke stappen te zetten om te beginnen met stoppen, zo is het bij mij iig gegaan. Het lezen van verhalen van lotgenoten en schrijven over je problemen, zoals op dit forum kan erg ondersteunend werken. Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...