Spring naar bijdragen

Voorstellen

Reul

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb hier vanavond veel gelezen en tot de conclusie gekomen dat mezelf aanmelden helemaal geen beroerd idee is. Er valt voor mij nog een hoop te leren, maar daar ben ik vast niet de enige.

Na een jarenlange strijd met mezelf heb ik op 16 oktober de knoop doorgehakt om definitief alcoholvrij te gaan leven. Sinds 15 oktober is dit een feit.

Van het alcoholvrij leven weet ik als 40 plusser nog niet veel, in tegenstelling tot drinken, pogingen om te stoppen met drinken, valkuilen en noem het maar op.

Ik hoop van jullie veel te leren en steun te vinden indien nodig en uiteraard hoop ik dat ik anderen misschien hetzelfde kan bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Reul,

Gefeliciteerd met ruim rwee weken alcoholvrij. Zoals je hebt kunnen lezen, zijn we met een bont gezelschap, mensen die al lang geleden gestopt of geminderd zijn, pas gestopte en alles daartussenin. Zoals Madeleine al schreef ontmoeten we elkaar op de dagdraad. Verder zijn er veel wetenswaardigheden te lezen op thema's en tips.

Ik hoop je vaak te lezen en natuurlijk veel succes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Reul,

Ook van mij welkom hier. Goed besluit om te stoppen. Je hebt nog de helft van je leven voor je en dat wordt zonder drank vast beter dan met.

Krijg je hulp bij het stoppen, of doe je het zelf met behulp van het forum?

Er zijn hierervaringsdeskundigen in alle soorten en maten, dus je vindt vast wel mensen met wie het zal klikken.

Op ditjes en datjes, de dagdraad, is onze virtuele huiskamer. De onderwerpen kunnen daar over van alles gaan, maar oop het moment dat iemand een serieuze vraag heeft of steun nodig heeft, schakelen we onmiddellijk om. Mocht je per ongeluk over het hoofd gezien worden ROEP dan nog een keertje.

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse, ook bedankt voor je welkomstwoordje. Valt niet altijd mee om de zonnige kant te zien, maar ik heb er alle vertrouwen in!

Ik heb mezelf weer heraangemeld bij de Brijder Stichting, dus ja, ik krijg begeleiding. De begeleiding is inmiddels ook al gestart, prettig, want ik heb dit zeker nodig. Maar ik denk dat dit forum ook zeker een aanvulling gaat zijn en worden, ik lees hier veel tips, verhalen en ervaringen die maken dat de moed vanuit mijn schoenen weer richting mijn hoofd stijgt.

Ik ga nog een tijdje wegwijs proberen te worden en dan hoop ik wat actiever te kunnen zijn.

Enne... mijn profiel nog open?? Leg me alsjeblieft ook even uit hoe ik die weer 'dicht' krijg!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reul, welkom.

Dus 15 october is jouw dag!

Houden zo. Dag per dag een prachtig

begin van een nieuw, helder nuchter leven.

Veel kalmte, moed en wijsheid op dit pad.

Je krijgt ook hulp van de Brijder!

Geweldig, neem alle steun aan die je kunt

vinden, een maatje hier op het forum, regelmatig posten,

meedoen aan pacten.

Mijn ervaring is dat de eerste stop het

allerkrachtigst is, en dat regelmatige terugvallen

het nuchtere leven bemoeilijken.

Dus ga er voor!

Gwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reul

Welkom

Stap je mee over naar de dagdraad Ditjes & datjes?

Daar vinden de forumleden elkaar dagelijks

om de beslommering van alle dag met elkaar te delen

Vooral de (h)erkenning is fijn te delen daar

Mede daardoor liet ik de alcohol achter me

Dat koester ik elke dag

en wens jou dat ook toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...