Reul Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Hallo allemaal, Ik heb hier vanavond veel gelezen en tot de conclusie gekomen dat mezelf aanmelden helemaal geen beroerd idee is. Er valt voor mij nog een hoop te leren, maar daar ben ik vast niet de enige. Na een jarenlange strijd met mezelf heb ik op 16 oktober de knoop doorgehakt om definitief alcoholvrij te gaan leven. Sinds 15 oktober is dit een feit. Van het alcoholvrij leven weet ik als 40 plusser nog niet veel, in tegenstelling tot drinken, pogingen om te stoppen met drinken, valkuilen en noem het maar op. Ik hoop van jullie veel te leren en steun te vinden indien nodig en uiteraard hoop ik dat ik anderen misschien hetzelfde kan bieden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Heel erg welkom! Tip, Ditjes, draadjes en dagdraad. Lekker meekletsen en eigen inzichten krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Welkom Reul, Gefeliciteerd met ruim rwee weken alcoholvrij. Zoals je hebt kunnen lezen, zijn we met een bont gezelschap, mensen die al lang geleden gestopt of geminderd zijn, pas gestopte en alles daartussenin. Zoals Madeleine al schreef ontmoeten we elkaar op de dagdraad. Verder zijn er veel wetenswaardigheden te lezen op thema's en tips. Ik hoop je vaak te lezen en natuurlijk veel succes, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Hallo Reul, Ook van mij welkom hier. Goed besluit om te stoppen. Je hebt nog de helft van je leven voor je en dat wordt zonder drank vast beter dan met. Krijg je hulp bij het stoppen, of doe je het zelf met behulp van het forum? Er zijn hierervaringsdeskundigen in alle soorten en maten, dus je vindt vast wel mensen met wie het zal klikken. Op ditjes en datjes, de dagdraad, is onze virtuele huiskamer. De onderwerpen kunnen daar over van alles gaan, maar oop het moment dat iemand een serieuze vraag heeft of steun nodig heeft, schakelen we onmiddellijk om. Mocht je per ongeluk over het hoofd gezien worden ROEP dan nog een keertje. Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reul Geplaatst 3 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Dank jullie wel! Ik moet nog een beetje zoeken hier en daar, maar ik vind de weg vast wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Reul, je profiel staat nog open. Ik heb het gemeld aan de moderator, (onderaan een berichtje) maar misschien kan je het zelf ook nog even doen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reul Geplaatst 3 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Lytse, ook bedankt voor je welkomstwoordje. Valt niet altijd mee om de zonnige kant te zien, maar ik heb er alle vertrouwen in! Ik heb mezelf weer heraangemeld bij de Brijder Stichting, dus ja, ik krijg begeleiding. De begeleiding is inmiddels ook al gestart, prettig, want ik heb dit zeker nodig. Maar ik denk dat dit forum ook zeker een aanvulling gaat zijn en worden, ik lees hier veel tips, verhalen en ervaringen die maken dat de moed vanuit mijn schoenen weer richting mijn hoofd stijgt. Ik ga nog een tijdje wegwijs proberen te worden en dan hoop ik wat actiever te kunnen zijn. Enne... mijn profiel nog open?? Leg me alsjeblieft ook even uit hoe ik die weer 'dicht' krijg!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Jij kunt het niet sluiten Reul maar wel even via profiel je privégegevens weghalen. De moderator sluit het voor je. Welkom hier nog trouwens:present: en bijna 3 weken al niet drinken is een hele krachtige binnenkomer fijn dat je ons forum komt versterken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 november 2012 Rapport Share Geplaatst 3 november 2012 Reul, welkom. Dus 15 october is jouw dag! Houden zo. Dag per dag een prachtig begin van een nieuw, helder nuchter leven. Veel kalmte, moed en wijsheid op dit pad. Je krijgt ook hulp van de Brijder! Geweldig, neem alle steun aan die je kunt vinden, een maatje hier op het forum, regelmatig posten, meedoen aan pacten. Mijn ervaring is dat de eerste stop het allerkrachtigst is, en dat regelmatige terugvallen het nuchtere leven bemoeilijken. Dus ga er voor! Gwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Hoi Reul Goed van je dat je gestopt bent En ja nuchter leven is totaal anders Maar ik zou het voor geen goud meer willen missen Ik hoop dat jij er ook zo over denkt over een tijdje Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 Reul Welkom Stap je mee over naar de dagdraad Ditjes & datjes? Daar vinden de forumleden elkaar dagelijks om de beslommering van alle dag met elkaar te delen Vooral de (h)erkenning is fijn te delen daar Mede daardoor liet ik de alcohol achter me Dat koester ik elke dag en wens jou dat ook toe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 4 november 2012 Rapport Share Geplaatst 4 november 2012 welkom Reul! 3 weken is geweldig knap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reul Geplaatst 10 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november 2012 En weer een week erbij! Ik ben best trots op mezelf :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 november 2012 Rapport Share Geplaatst 10 november 2012 Reul. Gefeliciteerd! Dus de 15de is jouw dag. Je gaat stilletjes heel goed! Keep it up. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 november 2012 Rapport Share Geplaatst 10 november 2012 Dat zal wel zijn dat je trots mag wezen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 11 november 2012 Rapport Share Geplaatst 11 november 2012 En te recht dat je trots bent Goed gedaan...hoe voel je je nu? Nog ff en je hebt er al 1 maand opzitten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden