nancy Geplaatst 26 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2012 Sha Diep respect, buiging van mijn kant Fijn dat jullie nu weer met z'n drieën naar boven kunnen lopen, hou elkaar vast! Liefs, Nance. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 26 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2012 sha....lees met veel herkenning je verhaal...snik snik:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 26 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2012 Dank Sahire, Ik schreef hier wat meer. Maar ik denk dat het beter is dit verhaal zo te laten. Mijn commentaar is niet zo belangrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verandering Geplaatst 26 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2012 Heel aangrijpend. Liefs en moed om deze weg verder te gaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frank7171 Geplaatst 26 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2012 hallo iedereen ik ben frank en vandaag wil ik stoppen met drinken ik drink in het weekend 5 duvels per dag vrijdag begint het al nu had ik gisteren ook weer veel te veel gedronken en daardoor eigenlijk niet kunnen gaan werken ik wil dat het stopt zou het lukken van volledig te stoppen in het weekend te drinken ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frank7171 Geplaatst 26 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2012 ik drink alleen thuis als ik alleen ben met muziek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verandering Geplaatst 26 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2012 Dag Frank, stel je je even voor bij 'wie is wie' of ben je daar nog niet aan toe? Je zegt dat je drinkt als je alleen bent. Dan drink je om bepaalde gevoelens te 'overdrinken'? Ik ken dat gevoel. Lekker alleen in die roes wegdrijven van alle moeilijke emoties en verdriet. Maar die gevoelens blijven. En de schuldgevoelens komen er nog bovenop... Een ding onthou ik vanaf de eerste dag dat ik hier meelas. Dag per dag. 'Vandaag neem ik de eerste niet'!! Veel sterkte, Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 18 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juli 2012 Dit is mijn eigen draadje en een enkele keer kan ik behoefte hebben om er even te schrijven gewoon...voor mezelf scroll gerust door! Omdat ik soms even terug wil lezen (is goed voor me) geef ik voor mezelf nog even een aanvulling van een oude posting voor mij een belangrijke die mij weer even aan de belangrijke dingen in het leven doet denken donderdagmorgen 1 december 2011 Goedemorgen frumpjes, geniet vandaag van werk en/of vrije dag ik ben maar heel even online heb nog erg veel te doen ik wilde nog even iets delen, geen idee waarom hier misschien voor mezelf om er zeker van te zijn dat ik vandaag de eerste niet neem? geen idee, ach what ever scroll er anders maar gewoon overheen Donderdag 1 december, buiten valt de regen Soms is dat goed Want regen spoelt veel narigheid en ellende weg denk ik dan maar Niet alle maar ik hoop wel veel Zodat je daarna weer nieuw zaad kunt gaan planten In de hoop dat een nieuwe kiem zal gaan groeien Van klein naar groot en tot volwassen plant En waarvan je hoopt straks de vruchten te kunnen plukken Zo is het bij mij eigenlijk ook met alcohol Bedacht ik me vannacht Geen alcohol meer voor mij Ook ik heb daardoor nieuw zaad geplant en niet alleen voor mezelf En ook ik hoop daardoor te groeien Van een klein iets naar een groter geheel Waarvan ik dan weer hoop dat in de toekomst ook mijn naasten de vruchten weer kunnen plukken Buiten valt de regen Hier is dat goed vandaag Binnen valt er ‘regen’ Ook dat is goed voor vandaag Dat mag en het moet Soms is het nodig om er uiteindelijk alleen maar beter van te worden Daar ga ik maar van uit Sha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 18 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2012 Mooi Sha, heel mooi!!! kippenvel!! Liefs Tine:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 18 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2012 Fijn om te mogen lezen, Sha. Dank je wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 18 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2012 Net je hele draad gelezen Ontroerend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 13 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Zo, even iets anders dan anders geen droog afmelden op de dagdraad vandaag maar lekker dwars tegen alles in... gewoon lekker droog afmelden op mijn eigen draad mijn eerste alcholvrije jaar zit er bijna op.... morgen schrijf ik nog even een terugblik voor mezelf om nog eens terug te kunnen lezen als ik even een gedachte heb van......oei, slik.... Heb je toch maar even mooi geflikt Sha inwendig blij en trots op mezelf geen big party maar gewoon rustig verder nu en wat ik schreef in juni 2011 ging toen nog niet op al wilde ik dat nog zo graag maar nu kan ik dan toch daadwerkelijk mijn stukje hier tonen: Ooit een verslaving… verdovend verzachtend niets voelend ooit was het mijn beste vriend dacht ik op dat moment.... toen... stukmakend scherven achterlatend erger makend alles en nog zoveel meer... behalve oplossend denk ik nu... scherven weer lijmen zoeken naar balans met twee benen op de grond nuchter blijven zien dat je het in het leven uiteindelijk allemaal zelf moet doen... weet ik nu... nieuwe weg ingeslagen trots loop ik over mijn nieuwe pad stap over de kiezelstenen heen... een nieuwe wereld is er voor me open gegaan wat bevalt me dit goed merk ik nu... dag alcohol.... jou blijf ik graag de baas... (geplaatst in Poezietuin 1 juni 2011) Slaap lekker Sha, morgen weer zonder kater op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Top Sha! mooi en inspirerend geschreven, ook voor degenen die nog een weg voor zich hebben..... slaap lekker en goed initiatief! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 14 november 2012 Rapport Share Geplaatst 14 november 2012 Een nieuwe wereld is er voor me opengegaan! Mooi Wàt een bevrijding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 14 november 2012 Rapport Share Geplaatst 14 november 2012 Mooi om te lezen Shahire. Meid, je leven is werkelijk veranderd...gefeliciteerd vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 14 november 2012 Rapport Share Geplaatst 14 november 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 14 november 2012 Rapport Share Geplaatst 14 november 2012 Hoi Sha, gefeliciteerd kanjer !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 14 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 november 2012 Mijn eerste droge jaar… Hoe kijk ik er zelf op terug…..hoe heb ik het er vanaf gebracht Blij dat ik begin 2011 de eerste stap heb gezet De stap naar een alcoholvrij nieuw leven Soms met hangen en wurgen de trek weten te doorstaan Maar toch heb ik ‘stormen’ weten te overwinnen zonder drank En daar ben ik eigenlijk heel erg trots op! Die uitglijders in 2011 zijn voor mij destijds duidelijk nodig geweest Nodig, om mijn ogen toen pas ècht te openen Om mezelf nogmaals voor eens en altijd duidelijk te maken Dat ik niet om kan gaan met drank!! Tijdens een voor mij emotioneel heftige periode in november 2011 Besloten refusal als tijdelijk hulpmiddel erbij te gaan gebruiken Met wel voor ogen het later weer op eigen krachten verder te gaan doen En dat is me gelukt Alleen als noodmiddel komt de refusal nu nog even uit de kast Verder houd ik mezelf vooral goed voor ogen Waarom ik wilde stoppen met de drank De ellende die het me toen bracht Maar vooral ook het bevrijdende gevoel wat het me nu geeft Niet meer in mijn eigen opgesloten wereld En dat brengt me nu dan ook tot het waarom ik verder wil Met een leven zonder alcohol! Daarom lees ik op moeilijke momenten mijn eigen draadje nog wel eens terug Bij mij werkt dit Het weer even lezen maar ook vooral….het weer even voelen!! Ja, daarom ben ik gestopt met de drank… Ik heb me de laatste tijd afgevraagd Wat nu eigenlijk een gezelligheidsdrinker is Mis ik de drank op feestjes en partijen…..? Ben er voor mezelf achter gekomen dat ik het ook zonder alcohol gezellig heb En zodra ik het niet meer gezellig vind is er al vaak teveel alcohol in het spel bij anderen En voor mij (tegenwoordig) dus gewoon tijd om lekker naar huis te gaan Dat bevalt me goed! Als ik behoefte krijg om te gaan drinken Zijn het juist de verkeerde momenten Momenten van spanning, stress, verdriet… Nee, een gezelligheidsdrinker was ik niet zal en hoef ik ook nooit te worden Gezelligheid gaat me prima af zonder alcohol Eigenlijk zelfs veel beter! Alcohol staat nu niet meer zoals voorheen continue op de voorgrond Ik ben een leven gaan inrichten waarbij het normaal is dat ik gewoon niet meer drink Ik hoef en wil niet meer… Oude gewoontes waarbij ik dronk heb ik vervangen voor nieuwe Moeilijke momenten zijn beter te hanteren De ene keer makkelijker dan een andere keer En nu zeg ik…ja, het is te doen!! De basis voor mijn kinderen was door mijn eigen drankgebruik niet meer stabiel Het vertrouwen raakte weg… En dat schaadt de band tussen ouder en kind… Ze zochten andere plekken, daar waar ze niet hoorden en moesten zijn Ik moest onder ogen zien wat ik met drank voor het grootste deel zelf had aangericht Reden te meer om voor eens en altijd te stoppen met de drank!! Trajecten van hulpverlening, justitie en reclassering in Met de billen bloot bij iedere instantie over mijn alcoholverleden Dit in het belang van mijn kind(eren) Maar nu zonder de drank kon ik pas ècht gaan knokken Om hun vertrouwen terug te winnen…ze terug te krijgen op het rechte en juiste pad Hun nog een veilige thuishaven geven nu het nog kan Afgelopen jaar daar hard aan gewerkt en veel voor gedaan, geen makkelijk jaar Het waren soms moeilijke periodes en tijden Soms ook met veel verdriet... Ik ben vooral vol vertrouwen en positief gebleven dat het uiteindelijk goed zou komen Maar ik denk nog wel het meest belangrijke…dit zonder drank!! En zie nu een jaar later… De band en het vertrouwen tussen mij en de kinderen is weer gegroeid Ik had dit nooit zover kunnen schoppen als ik nog had gedronken En mijn beloning voor het stoppen met de drank Is dat over 2 weken ik weer beide kinderen onder mijn eigen vleugels heb We zijn er dan nog niet..maar gaan nog steeds bergopwaarts En we wandelen vol vertrouwen samen verder een nieuwe toekomst tegemoet Geen drank die ik me nog de weg zal laten versperren Voor mij is het gedaan met de alcohol... Ik heb afgelopen jaar hèèl veel gehad aan mijn maatjes, Snoep en Jan In moeilijke tijden wisten zij me er toch altijd weer doorheen te slepen Wijze woorden en veel steun hebben mij mede gebracht tot waar ik nu ben Maar niet alleen zij… Ook heel veel andere lieve mensen die mij hebben gesteund en in mij bleven geloven Uiteindelijk heb ik het toch zelf moeten doen…stoppen met de drank Die knop moest om…en die knop is om!! Ik ben gewoon een rund...als ik met alcohol stunt! Ik ga rustig verder Wel altijd alert blijvend ...op naar mijn tweede droge jaar! Voor mezelf plaats ik hier nog 2 gedichtjes onder Die voor mij heel veel betekenen En die mij in de toekomst op moeilijke momenten Vast zullen weerhouden om dat eerste glas drank te gaan nemen! Sha 15 lentes jong(en) eigen vlees en bloed zo vertrouwd zo eigen anderzijds weer niet... zo dichtbij maar zo veraf... onbegrijpelijk... begrijpelijk... ongrijpbaar... (Geplaatst in: Poezietuin 29 mei 2011) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 14 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 november 2012 Dank jullie wel voor alle lieve felicitaties ik kan het jullie van harte aanbevelen en ik vind het de moeite waard om dat eerste glas te laten staan!! Liefs Shahire 31/12/2012 Morgen geen stoppoging van de drank want drinken ga ik vanavond niet maar wel weer proberen van die jointjes af te komen al vanaf kerst rook ik ze weer en da's niet goed voor mij! Dus even voor mezelf....morgen rook ik de eerste niet! Maar oudejaarsavond nog wel Tja en toen werd het niet tot oudejaarsavond het liep toch iets anders dan ik wilde het is net als bij de drank....neem die eerste niet!! je blijft maar in die cirkel rond draaien... dus vandaag ga ik er weer voor het moet nu over en afgelopen zijn Sha! vandaag dag 1 (7 jan) eindelijk, vandaag niets gerookt dag 1.......en ik ga er weer voor!! vandaag dag 2, op woensdag 9 januari ik ben weer op de goeie weg en blijf dit pad nu volgen valt me best nog wel tegen om niet te blowen maar ik ga ervoor, met de drank kan ik het dus met blowen ook Sha!! maandag 14 januari mooie datum de 14e net als bij de drank mijn stopdatum vandaag voor het blowen mijn definitieve stopdatum gisteravond de mist ingegaan dit moet de laatste keer zijn geweest!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 14 november 2012 Rapport Share Geplaatst 14 november 2012 Gefeliciteerd met je 1ste alcoholvrije jaar En nog vele jaren nuchterheid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 14 november 2012 Rapport Share Geplaatst 14 november 2012 Sha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Heel mooi Sha, dank je wel voor het delen:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 hallo allen, ik ben hier nieuw........... ik ben Wil en Wil wil stoppen Ik zoek op dit forum tips, ervaringen delen en aanhoren en steun zoeken en hopelijk ook bieden. Ik weet niet hoe vaak ik zal inloggen en mee zal praten. Wat willen jullie weten; vraag er gerust naar. Voor nu denk ik dat volstaat dat ik sinds een paar maanden weet dat ik een probleem heb met drank en heb het gereduceerd tot een kwart van wat ik dronk. Maar ik ben dus nog niet ADB en daar heb ik hulp bij nodig. Dit forum bezoek ik om mijn kring van sociale steun te vergroten, zoiets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 verplaatst naar het draadje van leeuwew Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Ai. Shahire, sorry voor de onderbreking!! groetjes, Wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden