Spring naar bijdragen

tijdelijk stoppen met refusal


sonjam

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb een vraagje.
ik gebruik sinds januari refusal en heb ook sinds die tijd geen druppel gedronken, maar nu met het EK voor de deur wil ik toch bij een eventuele overwinning drinken.
daarna stop ik ook gelijk weer en begin ik weer trouw aan de refusal.
ik weet dat ik er psychisch sterk genoeg voor ben om het niet uit de hand te laten lopen.
mijn vraag is nu, hoe lang van te voren moet ik stoppen met refusal om veilig een borrel te kunnen drinken en hoe lang na het drinken kan ik weer beginnen met de refusal.
hoop dat jullie mij advies kunnen geven

groetjes sonja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sonja, je hebt de refusal toch van een arts gekregen? Het lijkt me dat je de vraag dan ook dáár moet stellen! We klinken je misschien een beetje hard in de oren, maar je kan moeilijk van een stelletje alcoholisten een gebruiksaanwijzing vragen wanneer je weer kunt gaan drinken na het stoppen met refusal!
Ik heb in ieder geval een keer de fout gemaakt te vroeg te gaan drinken, nou geloof me, dàt wil je niet!
Ik hoop dat ik het vol kan houden NIET te drinken, maar ik bekijk het dag voor dag, en soms uur per uur!

En als je al vanaf januari niet drinkt, meid, doe het dan nú ook niet! Je zit namelijk in een mum van tijd weer op je oude niveau, en in je oude patroon, en daarna is het zóveel moeilijker om weer te stoppen!

Kortgezegd: van harte welkom bij ons, en koester je nuchterheid!

En als je nog twijfelt, kijk Text hier dan eens naar...(filmpje van Adam) Als ik twijfel helpt zo'n beeld mij wel...DAT NOOIT MEER!!:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
sonjam

ik denk eigenlijk dat jullie helemaal gelijk hebben.


bedankt voor het advies




sterker nog, ik heb gelijk de refusal weer ingenomen en de fles wijn die ik gekocht had leeg gegooid in de wc, brrrr wat een stank.

ik realiseer mu u ook dat ik mijn hulpverleners nu recht in de ogen aan kan blijven kijken.

ps als ik klik op dat filmpje gebeurt er niets trouwens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

ik vond deze oude post van mezelf terug.
nu een EK en een WK verder en still going strong.
heb de refusal wel in huis maar gebruik het alleen als ik die kriebel krijg. als ik depressief ben of alles tegen zit. dan neem ik weer een tijdje refusal uit zelfbescherming want het gevaar blijft op de loer liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

hee ik heb un vraag.
ik heb van me dokter antabus gekergen.
ik sta onder behandeling voor adhd daar slik ik ok medicijne voor
waar ik geen alcohol bij mag drinken.maar ben letelijk un clown
drink gewoon door heb zins kort heel veel probleme gehad door me alchol gebruik
en medicijne als ik drink dan kan het echt hellemaal fout gaan en dan flip ik hem hellemaal door en de volgende dag weet ik gewoon echt niet meer wat er gebeurt is en toch blijf ik drinken .
voel me daar echt zo dom over.ben van de drugs af en ben aan de alchol begonne als vervangen :(
maar nu krijg ik die anutabus daar moet ik un week niet voor gedroken hebben voor dat ik daar aan begin. maar maak me zo druk over dat ik daar nu weer medicijne voor moet gaan slikken

zoude ze werken?
zou ik erg last van steming wisselinge hebben?
hoe lang duure de bijwerkingen van die antabus?


:present:Bertine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antabuse/ Refusal kan je helpen het drinkpatroon te doorbreken. Ik heb het ongeveer een jaar geslikt gewoon met andere medicijnen.Ze werken nog wel een paar dagen na als je ze geslikt hebt. Je moet zeker weten dat je niet drinken wilt. Drink je bij deze pillen dan kan het je dood zijn. Echt levensgevaarlijk. Bijwerkingen hebben ze verder eigenlijk niet. Ik heb er in ieder geval niets van gemerkt.

Maar ga eerst bij jezelf na of je echt wel wilt stoppen. Je moet wel gemotiveerd zijn anders werkt het ook niet.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...