Spring naar bijdragen

Voorstellen

jaanz

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik wil me graag even voorstellen. Mijn naam is Jan, ben 51 en ben sinds een week nuchter. Heb daarvoor sinds mijn 20ste ongeveer gedronken, en ben vanaf mijn dertigste denk ik een probleem drinker. Dronk laatst ongeveer elke avond een liter wijn. Heb de afgelopen jaren van alles geprobeerd: met persoonlijke begeleiding van een psycholoog, ging een hele tijd erg goed tot... ik weet niet meer wanneer het mis ging. Daarna jaren bij de AA gelopen, maar ondertussen gewoon doorgedronken, drie jaar geleden gepakt voor rijden onder invloed en toen een curus via internet gelopen, maar ook gewoon doorgedronken, en nu dus een week droog. Hoe?

Ik ben 8 maanden geleden gestopt met roken. Dat was ook al zo'n lijdensweg. Heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen via nicotinepilletjes en een reis waar ik niet kon roken - en sindsdien heel goed vol gehouden. Ben sinds enkele maanden fanatiek aan het sporten: fitness, eén keer in de week allerlei oefeningen, twee keer in de week spinne, me helemaal stuk trainen. En nu dus de alcohol......

Het gaat me tot nu toe verraderlijk makkelijk af. Alsof ik een knop omgezet heb. Maar ik maak me natuurlijk wel zorgen. Of de duivel niet terug kan keren. Ik hoop hier steun te vinden - en misschien kan ik af en toe iemand advies geven. Ik weet het niet.

Bedankt in ieder geval dat jullie dit wilden lezen.

Hou vol.

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jan, welkom hier.

Ja de knop lijkt om

en je mag even euforie voelen

want het is wel kicken he als je na zoveel

jaar drinken zomaar eens succes gaat hebben!

Heerlijk en het kan zo maar zijn dat je dit volhoudt.

Je lijf kan met al dat sporten goed ontgiften en gaat endorfinen

aanmaken, ook verslavend, maar dan de goeie soort.

Ik spin ook 2 x per week, al zo'n 12 jaar. En sporten houdt je

lijf jong. Drank maakt je vroeg oud.

Er komen ongetwijfeld nog test-cases waarin je gaat twijfelen of de

verleiding moeilijk kunt weerstaan, maar dan kom je hier maar lezen en schrijven.

Ik hoop dat je je hier snel thuis zult voelen en weet; het kan echt!!! succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaanz, welkom.

18 november. Een hele goeie dag voor je.

Dag 7.

De knop is om.

Op een gegeven moment kom je in je verslaving

op een T-splitsing, althans, ik kwam op die T-splitsing

en ik heb voor leven gekozen.

Dat was de beste dag van de afgelopen 20 jaar.

Dat gun ik je ook zo.

Koester je nuchterheid.

Het heeft me geholpen veel te schrijven, nog steeds.

Ik ga bijna dagelijks naar AAmeetings en, net als Jane

ben ik fanatiek sporter.

Geniet van je nuchtere leven, en deel je moeilijke momenten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jaanz
En dit is dan zo'n 'moeilijk' moment. Zo'n zucht moment. Het komt op en het gaat en het trekt nu weg...quote>

Heel goed, zo objectief mogelijk jezelf observeren. Mooi he dat het ook weer weg gaat die trek, dat geeft hoop toch?!

Succes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jaanz,

Ook van mij welkom op het forum en fijn dat je de knop hebt kunnen omzetten. Natuurlijk zal het niet euforisch blijven, maar elke dag dat je nuchter bent word je een beetje sterker m.i.

We hebben hier een dagdraad, ditjes & datjes, waar bijna altijd wel iemand is. We praten over van alles, maar op het moment dat iemand steun nodig heeft of iets wil vragen schakelen we onmiddellijk om om te helpen!

We hebben ook een themadraadje en tips en adviezen waar je veel kunt lezen over allerlei alcoholgerelateerde onderwerpen.

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen, maar dat weet je wel gezien je succesvolle stoppen met roken.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...