Spring naar bijdragen

Tips voor eenzame feestdagen


Otje

Aanbevolen berichten

Vooral niet als mensen om je heen het wel gezellug hebben. Met of zonder drank...

Hou het dan nog maar eens droog.

Dus om te verkomen dat we gaan drinken uit eenzaamheid een draadje. Hoe kom jij de feestdagen door in je eentje ??

Vertel het hier!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Proberen het toch zo gezellig mogelijk te maken voor jezelf dat is denk ik het enigste dat een beetje helpt. Of je moet proberen om die dagen bij een kennis of famililid door te brengen, maar wat ik zelf gedaan heb is, iedere dag kaarsjes aansteken, lekker eten dus mezelf net zo verwennen als dat ik een ander zou doen. Veel bezig blijven met echt leuke dingen. En accepteren dat het niet anders is. Je bent alleen en eenzaam.

Maar wat sommige mensen ook doen is helemaal niets, het is voor hun geen feestdag en proberen die dagen te bekijken als gewone dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel alleen maar niet eenzaam geweest deze dagen Woman.

Integendeel vroeger in mijn gezin van herkomst "moest" het vredig en

gezellig en de spanning was soms om te snijden. Zeker nadat pa dan een borreltje (teveel) nam. Later in mijn eigen gezin deed ik altijd zo ontzettend mijn best om het gezellig te maken en houden, dat er juist ook vaak wat opgehoopte spanning uitkwam.

Die ik dan ook wegdronk. Dan werd het relaxter, maar het was niet de weg natuurlijk.

Ik denk dat feestdagen pas echt gezellig zijn als de basis klopt.

En er wordt niet voor niets zo erg gedroinken dan, die is vaak niet zo goed als mensen zouden willen. Misschien niet teveel ophemelen dus, feestdagen. Wel zorgen dat je het zelf goed hebt, met je beesten. Die basis zit wel goed bij jou.

En er zijn zat leuke dingen te doen, mocht je toch weg willen.

Beetje voorbereiden en organiseren.

En als het eens eenzaam is, dan hoort dat er misschien wel bij.

Of je kunt je inzetten om op basis van vrijwilligheid andere eenzamen te helpen op de een of andere manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

That's the whole point....ik heb geen familie en mn vriendin heeft een gezinnetje. Daar kan ik wel een middagje zitten maar dan zijn er nog 44 uur over....

Ik red het wel alleen, maar niet als de buren zoveel gezelligheidslawaai maken. De hele dag en avond in de tuin lachen en roepen ... Als het met pasen mooi weer is hou ik de ramen dicht en muziek aan. Nog heb ik er last van..

Dit jaar kerst ging echt niet goed. Het overweligde me, echt overspannen reactie. Terwijl ik wel plannen had gemaakt. Het wordt elk jaar erger. De donderdag voor kerst begon het al, met die eeuwige prettige feestdagen die je overal hoort.

Ik moet echt mn huis uit, want ik word er gek van.

Ergens een boshut of een tuinhuisje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...