Spring naar bijdragen

Hoi ik ben Merel


Merel0909

Aanbevolen berichten

Mijn naam is Merel, en mijn leven ligt in puin! Teveel op mijn bordje en alcohol maakt daar geen mooi gerecht van, sust mijn gedachten maar verwoest mijn leven! Stoppen is o zo moeilijk, ik hoop dat ik hier steun kan krijgen. Liefs van een mama die van heerlijk koken houdt met een goed glas wijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Merel0909,

evenals Kunsie ben ik sinds gisteren aanwezig op dit forum. Helaas echter was het weer nodig. In de afgelopen paar jaar een paar keer maanden van de drank afgeweest en dan sluipt het er toch stiekem weer. Enorm balen.

Kijk lekker rond op dit forum en ontdek welke mogelijkheden er zijn. Je zult merken dat het fijn is met lotgenoten te kunnen schrijven en afspraken te kunnen maken in de trant van: vandaag een 'droge' dag; dit sterkt je in het ook daadwerkelijk niet drinken die dag, althans mij heeft dat altijd wel gedaan.

Kortom: ik wens je veel goeds hier en voor vandaag: een 'droge' dag! :):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Merel0909!

Snuffel maar rond op alle draadjes. Het wonder van de herkenning zal je snel ervaren!

Als je iets wil delen, ernst of lol, op het dagdraadje is er bijna het klokje rond wel iemand aanwezig. Een reactie zit er meestal dan wel in. Duurt het te lang of wordt je over het hoofd gezien, nog maar is gillen, hoor!

Je eerste stap is gezet in een boeiende reis van het leven, misschien wel dé boeiendste!

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Merel.

Met je leven in puin, kan het dus alleen maar beter worden.

Stoppen is echt niet moeilijk; de knop om en het 1e glas niet nemen.

Lijkt simpel en is simpel.

Wat, na de eerste euforie, wel moeilijk kan worden is het gestopt blijven.

Je kunt jeze;f nl alles wijsmaken na een week of wat: ik heb t verdiend; het kan wel weer; als ik kan stoppen, kan ik ook wel weer matig drinken enz enz

Wat er gebeurt is dat er veel in onderdrukt toen je dronk. En die onrust komt omhoog, soms heel duidelijk samen met onverwaerkte dingen uit het verleden, dingen op werk, in je relatie/gezin of elders in het hier en nu.

Zelden komen hier mensen die enkel en alleen voor de leut een neut (of wat) namen.

Het kan zinvol zijn om in therapie te gaan of bijv. de online training hier bij tactive te gaan

doen zodat je inzicht krijgt in je triggers en valkuilen.

Maar het is te doen, echt. velen gingen je hier voor en wat wij kunnen kun jij ook!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merel, welkom.

Herkenbaar, je verhaal.

Het klinkt allemaal zo gezellig en

onschuldig...kokkerellen met een glaasje...

Maar bij mij liep het volledig uit de hand,

en kon ik niet meer stoppen met drinken.

Totaal machteloos en verslaafd was ik.

Nu ben ik "alcoholic in recovery".

De obsessie om te moeten drinken is weg.

Nu zie ik pas wat ik allemaal heb laten liggen...

Lees en schrijf maar mee,

en doe mee;

Vandaag neem ik de eerste niet,

je hoeft dit niet alleen te doen!

Succes op je mooie nieuwe pad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag Merel, :present:

Hier geen mama maar een opa. ;)

Die ook van goed eten met een glas houdt.

Maar als je leven een puinhoop wordt dan is het plezier van dat glas ver te zoeken.

En dan is het goed dat je beseft dat je er iets aan moet doen.

In ieder geval hartelijk welkom op ons forum.

Lees gerust wat rond maar laat ook wat van je horen.

Veel succes en sterkte.

Ik hoop je hier nog veel te lezen.

Lieve groetjes, Frodo. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Merel,

Hier nog één die erg hield van koken met een glas wijn erbij, madeira in de ossenstaartsoep en toetjes met drank. Stoofvlees met rodewijnazijn is ook lekker!

Na een jaar redelijk succesvol geminderd te hebben, ben ik nu sinds een half jaar helemaal gestopt, ook met het koken met drank. Op den duur zwakt de trek af en dat heb je niet als je steeds gematigd blijft drinken.

Ik heb de internetcursus gedaan van Tactive en daar heb ik veel aan gehad. Je leert je valkuilen te ontdekken en ziet ook de foefjes die je gebruikt om toch te kunnen drinken. Je leert alternatieven zoeken en noem maar op. Heb je vragen dan kan je die aan je hulpverlener stellen.

Hier proberen we zo goed mogelijk voor elkaar te zorgen, maar uiteindelijk ben je zelf de verantwoordelijke om de eerste niet te nemen! Ik zou zeggen: we gaan ervoor met elkaar. Het is een kwestie van stug volhouden. Veel succes daarbij.

Je kunt ook altijd proberen een maatje te zoeken. Ik heb zelf ook een maatje en daar kan ik altijd op terugvallen als ik het moeilijk heb. Misschien met één van de andere nieuwelingen?

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...