opnaarherstel Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Hoi allemaal, Nou daar gaan we weer. Na een aantal jaar geleden hier al vertoeft te hebben, vorig jaar in een psychose beland te zijn, ervan hersteld en een half jaar alcohol vrij is het weer tijd om aan de bel te trekken. Ik ben dus opnaarherstel ik besef me dat ik eigenlijk nooit meer kan drinken. Gisteren weer veel te bont gemaakt en vandaag een werkdag gemist. Ik merk dat dit me steeds vaker begint te gebeuren dus het is tijd dat ik aan de bel trek. Verder weet ik nog niet precies hoe en wat, ik heb in iedergeval de refusal weer uit de kast gerukt en hoop hier wat verdere informatie te kunnen vinden over hoe nu in godsnaam weer verder. Bedankt voor het aanhoren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
opnaarherstel Geplaatst 3 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Begin mezelf zo onderhand gewoon te haten. Iedereen steekt handen voor mij in het vuur links en rechts. Ik schaam me diep dat ik zo ben, ik help mezelf en iedereen om me heen de afgrond in. Dit kan zo niet langer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Beste Opnaarherstel, Rustig aan. Je weet al waar je mee bezig bent en wat je niet en wel zou moeten doen. De uitvoering ervan is een ander verhaal, maar geef jezelf de tijd. Haat jezelf niet, alstjeblieft. Wat er met je gebeurd is, is dat je een ziekte hebt opgelopen. Een hele vervelende, moeilijke ziekte. Zou je jezelf ook haten als je darmkanker had? Nou dan. Wat jij hebt, en de meesten van ons hier, is alcoholisme. Dat is iets van jou maar is zeker niet het enige dat jou definieert, ookal lijkt dat nu soms zo. Jij bent veel meer dan dat. De clou is het weer terugwinnen van al die andere facetten die je hebt. Je erkent dat het niet goed gaat. Je zoekt hulp. Twee gigastappen in de goede richting. Ik weet uit mijn korte ervaring dat het forum veel kan helpen. Ik weet ook dat ik andere hulp daarnaast nodig heb. Is het een idee om met je huisarts te gaan praten? Of bij een verslavingskliniek? Voor mij is dat heel goed geweest (en nog steeds). Bovendien zeg je dat een hoop mensen hun handen voor jou in het vuur gestoken hebben. Doe op die mensen een beroep. Vertel hen eerlijk wat er met je aan de hand is. In mijn ervaring is dat een hele opluchting geweest en ik ondervind daardoor veel steun. Er zijn hier heel veel mensen met hetzelfde probleem als jij en ik, en de meesten hebben een uitweg kunnen vinden. Makkelijk is het niet. Maar zo doorgaan is ook niet makkelijk he? Het is echt mogelijk om er uit te komen. En als je het echt wilt, boor dan alle hulpbronnen aan die je hebt, waaronder dit forum, en ga ervoor met hart en ziel. Ik wens je heel hartelijk welkom en hoop je hier nog vaak te zien. Iedere dag een stapje vooruit! Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Welkom, haat en schaamte gaat je niet helpen (maar dat weet je zelf ook wel) Ik zag je in de dagenraad net. Hoop dat refusal je helpt als stok achter de deur van niet kunnen drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Welkom en succes met je herstel, je bent er in ieder geval onderweg naar toe ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
opnaarherstel Geplaatst 3 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Bedankt voor de snelle reacties, dit doet me goed! Ja mensen steken handen voor me in het vuur, en ze weten dat ik een alcoholprobleem heb. Ik schaam me gewoon verschrikkelijk om ze te moeten mededelen dat ze een alcoholist aangenomen hebben. En dat ik zelfs dit, kleine beetje, gewoon niet drinken. Gewoon keer op keer niet kan waarmaken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Het gaat je zeker wel lukken Opnaar maar geef jezelf de tijd. De eerste stap heb je genomen en ik weet zeker dat, als je je er echt toe gaat zetten, het je gaat lukken om adb. te worden. Geef nooit op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Hallo ONH, We spraken elkaar al even op de dagdraad. Ik sluit me aan bij de vorige sprekers. Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan. Je krijgt dan een persoonlijke hulpverlener toegewezen en leert, via "huiswerk", je valkuilen te ontdekken; hoe en waarom; alternatieven te verzinnen voor moeilijke momenten enz. Mij heeft dat veel gesteund. En kom op de dagdraad als je het moeilijk hebt of iets wilt weten. Lezen we per ongeluk over je heen, dan ROEPEN. Succes en doorzettingsvermogen toegewenst! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
opnaarherstel Geplaatst 3 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Bedankt bedankt! Ik kom zeker meedoen op de dagraad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 Goedeavond en welkom Opnar! Ik heb de indruk dat jij ons wat te vertellen en te leren hebt. Ik volg graag je verhaal en wens je veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 3 december 2012 Rapport Share Geplaatst 3 december 2012 welkom onh! Ik hoor je ergenis dat het je NOG niet lukt te stoppen met drinken. Ik ben het niet met je eens dat het hier gaat om 'gewoon' even stoppen. volgens mij is alcoholisme een ziekte die als een taaie, zware deken op je ligt. Het is een loodzware klus om die van je af te schudden. Je hebt goede eerste stappen gezet, geef die even tijd en een kans. hier vind je veel compassie! succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden