Spring naar bijdragen

de keukenwekker


Houtje

Aanbevolen berichten

Okee voor de laatste keer (hoop ik) hier komt ie: de keukenwekkermethode (onovertroffen tijdens het zogenaamde tandhakken tussen 5 en 8) nee niet 's morgens zooooooooooo erg is het ook weer niet.

Als ik heel erge trek heb zet ik de keukenwekker (hema, 3 euri) op 10 minuten.

Dan ga ik wat anders doen of tv kijken/lezen.
Na 10 minuten gaat ie af. Denk ik: goed van me, dan ga ik nog eens proberen. Zo dus. Dan red ik wel, wat ik één keer kan, kan ik ook twee keer denk ik dan.....

Dan na 3 keer, heb ik het een half uur uitgesteld en intussen ga ik wat eten of een kop thee of bouillon of heeeeeeeeeeeeeeeeel veel water drinken.
Weer 10 minuten. Dan denk ik wat ik 40 minuten kan kan ik ook een uur. Dus op naar het uur. Dan is het al een stuk minder. In de Tactus therapie heb ik geleerd, de trek die dan komt (ik rook al jaren niet meer, maar snak dan naar een sigaret) gewoon "over me heen te laten komen" en het te accepteren en niet te gaan denken: o o o o wat heb ik een trek, maar een soort ontspanningsoefening te doen.
Ik kan je zeggen na jaren en jaren van een fles witte wijn per dag die ik helemaal niet mag voor mijn medicijnen tegen epilepsie, ben ik vandaag 60 dagen nuchter. Dit is dus geschreven na 2 maanden en ik ben nu 120 dagen alcohol de baas, ook niet altijd broodnuchter, maar de Cactussen hebben uitgerekend dat ik normaal op een fles ww = 7 per dag zat zeg 50 per week, en nu nog niet de helft in 4 maanden !!!

Weet je ik heb twee kinderen, mijn liefste bezitten van 8 en 10 en ik wil niet dat ze hun moeder later kunnen opzoeken in de goot. Of in een tehuis voor Korsakov-patiënten ik vond dat nogal schokkend.

Maar dat is lange=afstandsdenken, tegen de trek moet je per minuut vechten, nee, uitstellen dus met die wekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind die wekker een uitstekend idee hoor!
Weet je,ik heb nog geen kinderen des te meer respect voor forumgenootjes die dat
kunnen klaren.Ik hoop dat ik ook zo sterk zal worden dat ik ooit zonder A.........
en zonder beschadigende medicatie,met een goede relatie zwanger mag worden.
Die keukenwekker hou ik erin!!!

Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

ipv naar boven halen... kan hij dan niet gewoon sticky gemaakt worden?

Keukenwekker, mwa ik ga het proberen, maar mijn idee is dat je na die tien minuten voor jezelf wel een beloning verdiend hebt (zo ging dat met roken iig wel) dus stak ik er gelijk één op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
  • 3 weeks later...

Mona, ik heb 'm even gecopiërd voor je!
Met dank aan schrijfster Koekie, in de hoop dat alles goed met haar gaat!
Zo zie je, je staat niet alleen in je strijd!



quote:


Originally posted by:
Koekie

Okee voor de laatste keer (hoop ik) hier komt ie: de keukenwekkermethode (onovertroffen tijdens het zogenaamde tandhakken tussen 5 en 8) nee niet 's morgens zooooooooooo erg is het ook weer niet.




Als ik heel erge trek heb zet ik de keukenwekker (hema, 3 euri) op 10 minuten.




Dan ga ik wat anders doen of tv kijken/lezen.


Na 10 minuten gaat ie af. Denk ik: goed van me, dan ga ik nog eens proberen. Zo dus. Dan red ik wel, wat ik één keer kan, kan ik ook twee keer denk ik dan.....




Dan na 3 keer, heb ik het een half uur uitgesteld en intussen ga ik wat eten of een kop thee of bouillon of heeeeeeeeeeeeeeeeel veel water drinken.


Weer 10 minuten. Dan denk ik wat ik 40 minuten kan kan ik ook een uur. Dus op naar het uur. Dan is het al een stuk minder. In de Tactus therapie heb ik geleerd, de trek die dan komt (ik rook al jaren niet meer, maar snak dan naar een sigaret) gewoon "over me heen te laten komen" en het te accepteren en niet te gaan denken: o o o o wat heb ik een trek, maar een soort ontspanningsoefening te doen.


Ik kan je zeggen na jaren en jaren van een fles witte wijn per dag die ik helemaal niet mag voor mijn medicijnen tegen epilepsie, ben ik vandaag 60 dagen nuchter. Dit is dus geschreven na 2 maanden en ik ben nu 120 dagen alcohol de baas, ook niet altijd broodnuchter, maar de Cactussen hebben uitgerekend dat ik normaal op een fles ww = 7 per dag zat zeg 50 per week, en nu nog niet de helft in 4 maanden !!!




Weet je ik heb twee kinderen, mijn liefste bezitten van 8 en 10 en ik wil niet dat ze hun moeder later kunnen opzoeken in de goot. Of in een tehuis voor Korsakov-patiënten ik vond dat nogal schokkend.




Maar dat is lange=afstandsdenken, tegen de trek moet je per minuut vechten, nee, uitstellen dus met die wekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...