Houtje Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Okee voor de laatste keer (hoop ik) hier komt ie: de keukenwekkermethode (onovertroffen tijdens het zogenaamde tandhakken tussen 5 en 8) nee niet 's morgens zooooooooooo erg is het ook weer niet.Als ik heel erge trek heb zet ik de keukenwekker (hema, 3 euri) op 10 minuten.Dan ga ik wat anders doen of tv kijken/lezen.Na 10 minuten gaat ie af. Denk ik: goed van me, dan ga ik nog eens proberen. Zo dus. Dan red ik wel, wat ik één keer kan, kan ik ook twee keer denk ik dan.....Dan na 3 keer, heb ik het een half uur uitgesteld en intussen ga ik wat eten of een kop thee of bouillon of heeeeeeeeeeeeeeeeel veel water drinken.Weer 10 minuten. Dan denk ik wat ik 40 minuten kan kan ik ook een uur. Dus op naar het uur. Dan is het al een stuk minder. In de Tactus therapie heb ik geleerd, de trek die dan komt (ik rook al jaren niet meer, maar snak dan naar een sigaret) gewoon "over me heen te laten komen" en het te accepteren en niet te gaan denken: o o o o wat heb ik een trek, maar een soort ontspanningsoefening te doen.Ik kan je zeggen na jaren en jaren van een fles witte wijn per dag die ik helemaal niet mag voor mijn medicijnen tegen epilepsie, ben ik vandaag 60 dagen nuchter. Dit is dus geschreven na 2 maanden en ik ben nu 120 dagen alcohol de baas, ook niet altijd broodnuchter, maar de Cactussen hebben uitgerekend dat ik normaal op een fles ww = 7 per dag zat zeg 50 per week, en nu nog niet de helft in 4 maanden !!!Weet je ik heb twee kinderen, mijn liefste bezitten van 8 en 10 en ik wil niet dat ze hun moeder later kunnen opzoeken in de goot. Of in een tehuis voor Korsakov-patiënten ik vond dat nogal schokkend.Maar dat is lange=afstandsdenken, tegen de trek moet je per minuut vechten, nee, uitstellen dus met die wekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Ik vind die wekker een uitstekend idee hoor!Weet je,ik heb nog geen kinderen des te meer respect voor forumgenootjes die datkunnen klaren.Ik hoop dat ik ook zo sterk zal worden dat ik ooit zonder A.........en zonder beschadigende medicatie,met een goede relatie zwanger mag worden.Die keukenwekker hou ik erin!!!Liefs Lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2007 ik haal dit bericht even naar bovenhet blijft een ijzeren hulpmiddel die keukenwekker !!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
arwen Geplaatst 10 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2007 Bedankt voor je tip koekie, ik ga dit ook proberen.Groetjes Arwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 quote: Originally posted by: houtjeik haal dit bericht even naar boven het blijft een ijzeren hulpmiddel die keukenwekker !!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 2 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2007 Dat is een gouden tip voor de noodgevallen. Dank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 november 2007 Voor Marjo !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 12 november 2007 Rapport Share Geplaatst 12 november 2007 Dank Houtje,Zie dat al meer mensen er baat bij hebben gehad Marjo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2008 Voor Albertina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 6 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2008 Lief van je Houtje,Thanx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leeuw Geplaatst 6 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2008 wow, wat een geweldige methode Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2008 even naar bovengehaald voor Floortje en anderen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 27 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2008 voor Waterpas !!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blurry Geplaatst 1 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2008 ipv naar boven halen... kan hij dan niet gewoon sticky gemaakt worden? Keukenwekker, mwa ik ga het proberen, maar mijn idee is dat je na die tien minuten voor jezelf wel een beloning verdiend hebt (zo ging dat met roken iig wel) dus stak ik er gelijk één op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 18 april 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2009 Voor Flocko !!!!!!!!!!Met groet en sterkte van Houtje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 8 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2009 Mona, ik heb 'm even gecopiërd voor je!Met dank aan schrijfster Koekie, in de hoop dat alles goed met haar gaat!Zo zie je, je staat niet alleen in je strijd! quote: Originally posted by: KoekieOkee voor de laatste keer (hoop ik) hier komt ie: de keukenwekkermethode (onovertroffen tijdens het zogenaamde tandhakken tussen 5 en 8) nee niet 's morgens zooooooooooo erg is het ook weer niet. Als ik heel erge trek heb zet ik de keukenwekker (hema, 3 euri) op 10 minuten. Dan ga ik wat anders doen of tv kijken/lezen. Na 10 minuten gaat ie af. Denk ik: goed van me, dan ga ik nog eens proberen. Zo dus. Dan red ik wel, wat ik één keer kan, kan ik ook twee keer denk ik dan..... Dan na 3 keer, heb ik het een half uur uitgesteld en intussen ga ik wat eten of een kop thee of bouillon of heeeeeeeeeeeeeeeeel veel water drinken. Weer 10 minuten. Dan denk ik wat ik 40 minuten kan kan ik ook een uur. Dus op naar het uur. Dan is het al een stuk minder. In de Tactus therapie heb ik geleerd, de trek die dan komt (ik rook al jaren niet meer, maar snak dan naar een sigaret) gewoon "over me heen te laten komen" en het te accepteren en niet te gaan denken: o o o o wat heb ik een trek, maar een soort ontspanningsoefening te doen. Ik kan je zeggen na jaren en jaren van een fles witte wijn per dag die ik helemaal niet mag voor mijn medicijnen tegen epilepsie, ben ik vandaag 60 dagen nuchter. Dit is dus geschreven na 2 maanden en ik ben nu 120 dagen alcohol de baas, ook niet altijd broodnuchter, maar de Cactussen hebben uitgerekend dat ik normaal op een fles ww = 7 per dag zat zeg 50 per week, en nu nog niet de helft in 4 maanden !!! Weet je ik heb twee kinderen, mijn liefste bezitten van 8 en 10 en ik wil niet dat ze hun moeder later kunnen opzoeken in de goot. Of in een tehuis voor Korsakov-patiënten ik vond dat nogal schokkend. Maar dat is lange=afstandsdenken, tegen de trek moet je per minuut vechten, nee, uitstellen dus met die wekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2009 Omhoog maar weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rotjeknor Geplaatst 23 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2009 hier kan ik wat aan hebben, ga het zeker uitproberen. In de avond is het altijd moeilijk voor mij, maar ga gewoon steeds 10min. de wekker zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 17 november 2009 Rapport Share Geplaatst 17 november 2009 omhoog met die wekker. Heeft zijn nut voor mij al vaak bewezen, idd vooral tussen 16.00 en 18.00 of tussen 20.00 en 22.00. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 17 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 november 2009 Voor wie het nog niet weet Koekie = Houtje!Dus met Koekie gaat het wel goed hoor! De keukenwekker heeft ze heel lang nodig gehad, maar nu niet meer.Voor Emmaroos kom op meiske, gooi weg die troep! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Omhoog met die keukenwekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 2 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2010 Hallo,ik ben nieuw hier en ga dit zeker proberen!Ga meteen naar de HEMA vanmiddag!Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lisa3 Geplaatst 25 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2010 Ga het ook doen: is het proberen waard! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 april 2010 Rapport Share Geplaatst 3 april 2010 en nog maar een keer bovenaan zetten voor de nieuwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 25 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2010 Ja daar is-tie weer, speciaal voor Glen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden